![]() |
Citaat:
Geef hem een budget (km vergoeding, treinabbo, eigen wagen, thuiskantoor !...) wat hij vrij kan gebruiken, in functie van zijn job. Tzal minder zijn als het lease budget, maar dat zal de noodzaak voor slimme beslissingen in het kader van de mobiliteit enkel vergroten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had in de jaren 80 ongeveer 12 frank + dat ik 3 man meenam die me ook elk 4 frank gaven. Per dag had ik 2400 frank verplaatsingen. Laat u dus per km betalen en neem een paar collega's mee. Veel minder auto's op de baan en meer centjes in de broodzak. |
Citaat:
Mensen die het moeten hebben van een proletarische km-vergoeding gaan het nooit snappen. Een deel van het BRUTO loon v.d. werknemer wordt gebruikt om de bedrijfswagen te financieren. Is dat nu zo moeilijk? |
Citaat:
Deze maatschappij teert op jaloezie en hebzucht. Dat is wat de machthebbers willen: het volk dat elkaar aanvalt en naar het leven staat. Geen betere garantie voor het behouden van de macht. |
Citaat:
Een bedrijfswagen is voor het bedrijf een aftrek post waar geen sociale bijdragen op zitten. Voor de werknemer is het een extra legale loon waar hij wel lasten op betaald. Of je dus tevreden moogt zijn met een bedrijfswagen? Toch niet als je eens goed rekent. |
Nu is de km vergoeding 14 frank of 0,3461€
Als je dagelijks 100 km doet zit je per maand al snel boven de 700€ en dat is niet belastbaar. Neem nog wat collega's mee en je hebt 4 keer zoveel dan bij een bedrijfswagen die wel belast is. |
Citaat:
|
Citaat:
Enfin toch raar dat de economische guru's hier zelf het plaatje niet zien ze... Maar ja als er in verschillende sectoren constant jobs verdwijnen en er geen nieuwe of onvoldoende bijkomen dan vind je gemakkelijk werk he. 600.000 werklozen voor 150.000 banen (totaal arbitrair voorbeeld) dat is geen probleem he; iedereen vind toch werk als hij wil? |
Oh ja nu ik niet meer met Firmawagen rijd en zelf een bekostig zou ik moeten tekenen zeker, al was het maar uit pure gefrustreerde afgunst he.. wel nee toch mooi niet. Hoewel ik verleid ben om de negatieve gevolgen ervan te zien mocht het resultaat hebben die petitie en ze afgeschaft worden blijf ik bij de nee.
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...fswagens.dhtml |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat maak je ervan als je niet leest wat er staat. Anderen maakten de berekening ook en komen aan bedragen van 500 tot 600 euro. Sites waar je de kostprijs per kilometer kunt berekenen hebben vergelijkbare sommen. |
Citaat:
Maar je geliefde middenklasse gaat er wel op achteruit. Je blijft verwijzen naar die wagens als salariswagens, om dan te gaan stellen dat die allemaal maar salaris moeten gaan inleveren. Je komt voor minder op straat vandaag, weet je. Terwijl het even eenvoudig is om de lease-waarde maandelijks als onbelast netto te storten; dan kan een werknemer nog steeds zelf bepalen hoe hij dat invult. |
In feite is het simpel: België is het enigste land ter wereld waar bedrijfswagens zo zwaar gepromoot worden door de overheid. De bedrijven profiteren daar van samen met de werknemers die zo'n bedrijfswagen krijgen. De grootste profiteurs zijn echter de leasingmaatschappijen want die worden hier zowat slapend rijk van.
De mensen die hun auto volledig zelf moeten betalen staan zowat dagelijks in een file die vooral uit bedrijfswagens bestaat en waar enkel een bestuurder in zit... En dit wordt erger en erger. Het moet gewoonweg stoppen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be