Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever dreigt ermee te stoppen, maar .. wie overspeelde zijn hand ? CD&V en VLD ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216731)

Bad Attila 2 april 2015 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7598324)
Zo, BDW bevestigde mijn punt blijkbaar zelf op televisie : "ik had beter geen bevolkingsgroep genoemd".
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-genoemd.dhtml

De blokkers hier op het forum gaan vloeken, het zal vandaag weer zure zeik worden die ze gaan serveren. :mrgreen:

Huhu, ik heb ook eens goed gelachen toen ik dit las.

De schoofzak 2 april 2015 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7598139)
Nog zo een hypocriet.

Wie herinnert zich hoe Annelies Beck aan Imade Annourie van Groen het volgende ontlokte: "Iedereen weet dat criminaliteit meer voorkomt in bepaalde bevolkingsgroepen " Even later haalt hij een voorbeeld aan over Berbers in USA. "Zij zijn daar het probleem niet, wel de Hispanics en Afro Amerikanen." Een veel sterkere uitspraak over een bevolkingsgroep dan die van Bart De Wever, enkel zonder zoveel commotie. Een groene moslim mag in Vlaanderen zo te zien meer dan een autochtoon. Raar toch waarom wordt deze man niet met pek en veren overladen. De bekende 2 maten 2 gewichten van linksdenkend België. Alles wordt met de mantel der linkse liefde bedekt, behalve als het van Bart De Wever komt. Dan wordt elk woord gewikt en gewogen en is het kot te klein.
...

Heb je daar een link van ?

.

Universalia 2 april 2015 07:25

Pandareus 2 april 2015 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7598354)
Huhu, ik heb ook eens goed gelachen toen ik dit las.

Daarnet was die advocaat, Lahlali, op Radio 1. Die is duidelijk niet van plan van gas terug te nemen. Lijkt behoorlijk in zijn gat gebeten over de opmerkingen vanuit het n-va kamp dat het de advocaat-kwelduivel van de schooljuf is. Uiteraard volgde dan de technische uitleg, over het niet in kracht van gewijsde zijn, bla bla, + dat hij advocaat is van mensenrechtenorganisaties die het recht hebben om alle rechtsmiddelen uit te putten enz. Open deur intrappen dus. Maar het klonk allemaal nogal boos, wat de journalist ertoe aanzette rechtstreeks te vragen of dit een persoonlijk conflict aan het worden is tussen de wever en lahlali. Wat hij dan weer ontkende. Toch verwees hij naar nieuwe uitspraken van de wever ter verduidelijking van zijn eerste en noemde het een bekentenis. En dat hij door zijn verduidelijkingen in de gazet zelf expliciet het racistische karakter ervan verduidelijkte.

Aan het tempo dat de twee protagonisten hun argumenten via de pers rondstrooien, zal het parket niet veel werk meer hebben om het onderzoek te doen. :lol:

dpg 2 april 2015 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7598363)
Heb je daar een link van ?

.

http://www.canvas.be/programmas/terz...b-8b0b4c62039d vanaf minuut 12 (16:56)

Bad Attila 2 april 2015 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7598367)
Daarnet was die advocaat, Lahlali, op Radio 1. Die is duidelijk niet van plan van gas terug te nemen. Lijkt behoorlijk in zijn gat gebeten over de opmerkingen vanuit het n-va kamp dat het de advocaat-kwelduivel van de schooljuf is. Uiteraard volgde dan de technische uitleg, over het niet in kracht van gewijsde zijn, bla bla, + dat hij advocaat is van mensenrechtenorganisaties die het recht hebben om alle rechtsmiddelen uit te putten enz. Open deur intrappen dus. Maar het klonk allemaal nogal boos, wat de journalist ertoe aanzette rechtstreeks te vragen of dit een persoonlijk conflict aan het worden is tussen de wever en lahlali. Wat hij dan weer ontkende. Toch verwees hij naar nieuwe uitspraken van de wever ter verduidelijking van zijn eerste en noemde het een bekentenis. En dat hij door zijn verduidelijkingen in de gazet zelf expliciet het racistische karakter ervan verduidelijkte.

Aan het tempo dat de twee protagonisten hun argumenten via de pers rondstrooien, zal het parket niet veel werk meer hebben om het onderzoek te doen. :lol:

Tussen ons gezegd en gezwegen, ik ben niet eens zeker dat het parket veel inspanningen levert om die klacht te onderzoeken, hoor. Er zou eerst iets te onderzoeken moeten zijn...

Pandareus 2 april 2015 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7598383)
Tussen ons gezegd en gezwegen, ik ben niet eens zeker dat het parket veel inspanningen levert om die klacht te onderzoeken, hoor. Er zou eerst iets te onderzoeken moeten zijn...

Klopt. Het zou beter zijn dat het parket hier niet eerst hun stapel ander werk erdoor draait en het dan binnen zoveel maanden eens bekijkt. Dit is een flutzaak, snel oplossen en dan overgaan tot de orde van de dag.

ViveLaBelgique 2 april 2015 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7598383)

Inderdaad. Zolang daar geen bevestiging van is door het parket gaat het gewoon om gebruikelijk politiek gezever. Hoe zit het eigenlijk met de klacht van Wouter Van Besien tegen Bart De Wever ? Een tijd terug steunde Bart De Wever de oproep van zijn politiediensten om meldingen te maken van vreemd gedrag met auto's met vreemde nummerplaten. Is de klacht van Wouter jegens Bart ooit een voorwerp geworden van een onderzoek ?

ViveLaBelgique 2 april 2015 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7598183)
Denk je ? Het dreigt nochtans heel erg te gaan gelijken op zijn verbanning twee jaar na het eerste triumviraat. Ook Cicero kon dat niet geloven dat men dat zou durven doen met hem.

Je stelt de vraag foutief : het is BDW zelf (idem als cicero) die niet snapt dat men hem zou veroordelen en daarom zelf durft dreigen daarmee.

Cicero is nooit verbannen geweest. Hij is zelf gevlucht. Vergeet niet dat alle bronnen die we hebben over Catalina en zijnen enkel van Cicero zelf komen. Cicero laat er in zijn teksten trouwens geen onduidelijkheid over bestaan dat hij ze geschreven heeft na de feiten en dat het een partijdige weergave is.

de vuile muilekoek 2 april 2015 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7596936)
Dewever heeft gelijk maar hij moet niet hypocriet doen, zelfs de strafste uitspraak van Dewinter ging minder ver (omdat hij natuurlijk op zijn hoede is en wel weet waar dat de grenzen liggen).
Maar Dewinter is volgens Dewever wel een racist en als dat zo is ; dan is hij dat ook.

Het racistische eraan is dat wij hier in een Westersland geen stem meer mogen hebben... De witte Jozef zou moeten geband worden met heel zijn organisatie. Grondgebied heeft waarden ! waarom willen de meeste mensen dat nu niet begrijpen...

de vuile muilekoek 2 april 2015 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7596972)
afbollen naar Oxford, telt dat ook ?

mokkend pianospelen, telt dat ook ?

een doctoraat stedenbouw proberen te halen (en falen) maart toch stedenbouwkundig sjoemelend actief zijn in Albanië, telt dat ook ?

dit was zo voor de vuist weg,
Citaat:

maar hoeveel wil je er nog
mss ? :lol:

Ge zou wel meer uitgebreider mogen gaan ik heb al mijn leesbril gereed ...waarom niet eens de vuile was bovenhalen van heel die bende tradionels ...want mensen vergeten te vlug en zijn Veel Te Onverschillig heden ten daags ...(zelf zij vergeten hun eigen daden nog eraan toe);-)

dalibor 2 april 2015 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7597713)
Als het volgens u onmogelijk is, welke odds geef je dan op die weddenschap?

Want iets dat onmogelijk is daar kan je gemakkelijk zonder enige zorg 1000 tegen 1 geven ja?

Ik werk niet met odds. Gewoon 100 euro voor mij als hij niet vervolgd wordt en 100 euro voor de heer Xxanderx indien hij wel vervolgd wordt.

Of doe je mij zelf een voorstel?

dalibor 2 april 2015 08:39

De Wevers houding is een slag in het gezicht van dissidenten overal ter wereld. Hij hangt de vervolgde uit terwijl hij niet eens vervolgd wordt.

hamac 2 april 2015 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7598435)
Ik werk niet met odds. Gewoon 100 euro voor mij als hij niet vervolgd wordt en 100 euro voor de heer Xxanderx indien hij wel vervolgd wordt.

Dus je schat de kans dat hij vervolgd wordt in op 50%?
Dat is niet wat je eerder schreef.

de vuile muilekoek 2 april 2015 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7598436)
De Wevers houding is een slag in het gezicht van dissidenten overal ter wereld. Hij hangt de vervolgde uit terwijl hij niet eens vervolgd wordt.

Vrijemening is dat nu ook al verboden?

hamac 2 april 2015 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7598436)

Hij wordt wel geviseerd omwille van zijn persoon en zijn politiek gewicht.
Wordt dat de nieuwe tendens? We DOS'sen politici met klachten zodra hun mening/uitspraak ons niet aanstaat?

Modjo 2 april 2015 08:47

dalibor 2 april 2015 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7598448)
Hij wordt wel geviseerd omwille van zijn persoon en zijn politiek gewicht.
Wordt dat de nieuwe tendens? We DOS'sen politici met klachten zodra hun mening/uitspraak ons niet aanstaat?

Wat is dossen?

De klacht komt van particulieren, dus "het systeem", "het establishment" zit hier voor niets tussen. Als ik morgen een strafklacht neerleg tegen eender wie omwille van een uitspraak die me niet aanstaat, moet het parket daar een onderzoek naar voeren.

Het staat in de sterren geschreven dat het parket die klacht simpelweg zal seponeren. Maar omdat het politiek goed uitkomt maakt Bart daar veel misbaar over. En doen zijn medestanders het hier voorkomen alsof andere partijen en het gerecht hem viseren. Eigenlijk is dat zielig.

Spitting Image 2 april 2015 08:50

http://www.canvas.be/programmas/terz...b-8b0b4c62039d

Merk ook dat Annourie op het einde de schuld van een falend integratiebeleid van de tafel van de linkse partijen wil afschuiven en de SCHULD bij ALLE BURGERS legt. Ik vind dat beledigend voor elke burger die niet tot de linkse kerk behoort en waarschijnlijk zelfs voor economisch-linksen die daarom niet maatschappelijk links denken. Die man heeft nogal lef: wij zijn de fout dat zij niet willen integreren.:roll:

dalibor 2 april 2015 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7598444)
Vrijemening is dat nu ook al verboden?

Hij wordt niet vervolgd. Dus waar heb je het over?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be