Scarabaeida |
30 november 2004 19:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Volgens professor emiritus in de geschiedenis Jan VDB bestond Wallonie niet voor Belgie bestond, hoe kan het dan een Waalse droom geweest zijn om Belgie op te richten?
|
Simpel, wat later Wallonië ging heten had als diezelfde cultuur (die we nu Waalse cultuur noemen). U ziet ze vliegen als u beweert dat Walen en Vlamingen een homogeen volk zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik vind het ronduit hilarisch dat jij de Nederlands houding tov Vlaanderen als positief probeert af te schilderen. Over revisionisme gesproken.
|
Ik vind het hilarisch dat u blindelings gelooft wat leraren u voorkauwen en niet zelf eens neutrale bronnen durft nemen. Ik beschouw Nederlands houding t.o.v. van Vlaanderen niet 100% als positief. Zo ik walg van de Heel-Nederlandse gedachte (wat ik een imperialistisch gedachtegoed vind), als Groot-Nederlander zijnde.
Een tweede Belgische Revolutie wil ik uitsluiten en ik ben voor het feit dat franstaligen zich tegen de Nederlanden hebben verzet. Wij Vlamingen daarentegen, horen niet bij het België. Willem I deed niets om Vlaanderen te benadelen, wel om Wallonië en het catholicisme te benadelen.
Zeg me nu eens: wat trekt u in uw pro-Belgisch gedachtegoed aan? Ik kan weinig tot geen voordelen van ons ingewikkeld vijf-delig systeem aanduiden.
|