Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Het leven voor niet-gevaccineerden wordt ingewikkelder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260329)

Rudy 7 augustus 2021 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9745797)
Gij denkt dat dat hier niet gaat komen?

Ik vrees van wel, na de zomer.
Het is nu komkommertijd.

CUFI 7 augustus 2021 18:11

En wat ben je met die pasjes als uw vaccins niet opgewassen zijn tegen de mutanten?

Doe maar alles terug in lockdown. We worden omsingeld door varianten na vaccinatie. Misschien nieuwe virologen en geen censuur meer handhaven. Alles eerlijk delen en tot een verantwoord beleid komen waarna we kunnen terugvallen op de oude normaal.

Hoofdstraat 7 augustus 2021 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9745771)
Alweer een leugen.
Het doel was niet het voorkomen dat de besmettelijkste variant het zou overnemen, want onmogelijk;
maar wel het uitstellen in de tijd, zodat inmiddels meer Vlamingen gevaccineerd geraakt zijn.

Toch nu al mijn excuses, dat ik er niets van begrijp. Van die forum-virologie.

Die week extra zal geen verschil maken, en waarom zijn er nog steeds tests en quarantaine? Die varianten zitten al lang binnen.

patrickve 7 augustus 2021 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9745771)
Alweer een leugen.
Het doel was niet het voorkomen dat de besmettelijkste variant het zou overnemen, want onmogelijk;
maar wel het uitstellen in de tijd, zodat inmiddels meer Vlamingen gevaccineerd geraakt zijn.

Je wilde dus zeggen dat men het precies gepland had zodat in maart-april "genoeg Vlamingen gevaccineerd waren" om een golf aan te kunnen.

Waarom zijn er dan nu nog regeltjes, pasjes en zo ? Er waren in maart-april al genoeg Vlamingen gevaccineerd volgens uw geniale TV virologen, toch via uw zeggen.

Als dusdanig dient het tot niks om het "leven van niet-gevaccineerden moeilijk te maken". Tenzij natuurlijk uw religieuze dada die hetzelfde is als moslims die het leven van niet-moslims lastig wil maken.

Gipsy 7 augustus 2021 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9745790)
Waarom gebruiken wij dan nog geen corona pasjes zoals de Fransen om iets te gaan eten of drinken ?

Dat zal inderdaad niet lang meer duren. De zaterdag en de zondag ga ik meestal naar een wellness en saunacomplex. Ik stelde me de vraag toevallig vandaag wanneer een pasje in voege zou treden. Als het slechts gaat om de vijf seconden dat het duurt om mijn app te openen heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik zou het erger vinden dat alles weer voor maanden dichtgaat zoals tot voor een paar maand. Want dat heb ik ook echt gemist.

Jan Janssen 7 augustus 2021 20:08

Hier durven ze het nog niet invoeren nu onmiddellijk omdat ze nog geen zicht hebben op wanneer de curve juist gaat dalen. Als de curve nog verder stijgt als ze dit invoeren dan komt dat redelijk belachelijk over want dan zou iedereen zien dan gevaccineerde elkaar besmetten. Dus ze gaan dat pas invoeren als de curve terug dalend is.

fred vanhove 7 augustus 2021 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9745787)
Juist, maar het gaat te traag.
Plus, de wereld bestaat niet enkel uit het Westen.
Vaccinatie is maar zinvol als er op tijd en stond een booster voorzien wordt, en dat blijkt een probleem te zijn als je bv ook Afrika wilt vaccineren.
Zie het einde van het volgend artikel: VRT NWS
"Als je iedereen een booster in het Westen geeft, dan geef je het virus zelf een boost omdat er dan niet genoeg vaccins zijn om mensen in ontwikkelingslanden te vaccineren. (citaat)"

Zoals ik al eerder liet uitschijnen. Ik betwijfel of het allemaal te maken heeft enkel en alleen met dat virus. Volgens mij draait het in de eerste plaats om geld heel heel veel geld.

fred vanhove 7 augustus 2021 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9745866)
Dat zal inderdaad niet lang meer duren. De zaterdag en de zondag ga ik meestal naar een wellness en saunacomplex. Ik stelde me de vraag toevallig vandaag wanneer een pasje in voege zou treden. Als het slechts gaat om de vijf seconden dat het duurt om mijn app te openen heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik zou het erger vinden dat alles weer voor maanden dichtgaat zoals tot voor een paar maand. Want dat heb ik ook echt gemist.

En die apps gaan heel grondig worden gecontroleerd in uw sauna complex ? De kans is groot dat het madammeke die aan de inkom zit nog zelfs niet weet hoe een app er uitziet 8O En gaat die ook haar beste klanten en vrienden controleren ???? Wat een gezeik toch allemaal waar iedereen van weet dat het gezeik is en blijft.

Het is een beetje zoals in Frankrijk om op café te gaan. Denk jij nu echt dat na de match PSG tegen Marseille als daar 35 hooligans een café binnenstormen die patron die allemaal gaat vragen of ze een pas hebben.:lol::lol:

Ni zievere he:-)

Ge weet de Fred is een mens die zijn wereld kent he;-)

Jan Janssen 8 augustus 2021 08:27

Frankrijk doet al toegevingen, maar ik hoop dat de Fransen daar niet intrappen en verder blijven doen tot ze heel die onzin afschaffen.

https://www.hln.be/reizen/frankrijk-...ldig~abcd33f1/

CUFI 8 augustus 2021 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9746063)
Frankrijk doet al toegevingen, maar ik hoop dat de Fransen daar niet intrappen en verder blijven doen tot ze heel die onzin afschaffen.

Die politici hebben een probleem gecreëerd om een buffer te hebben. Diverse volkeren tegen elkaar uitspelen.
Richt al deze volkeren op 1 en dezelfde waarheid en ziet waar we komen in eendracht.

Deze democratie gaat hoe dan ook ten onder,

Hoofdstraat 8 augustus 2021 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9746063)

Dat is een zeer kleine versoepeling, maar wel een start. Practisch is het ook niet uitvoerbaar behalve willekeurig boetes uitdelen.

Er zijn nog steeds boetes van 1000 euro en een corona-pas om normale zaken te bezoeken, nog een hele weg te gaan.

patrickve 8 augustus 2021 09:15

Ik heb het idee dat men in Frankrijk eigenlijk van het testen af wil. Macron gaat misschien een Trumpke doen :-) Als ge niet meer test, is er gene corona meer...

In september worden de testen niet meer gratis tenzij op doktersvoorschrift.
Gevaccineerden worden totaal vrijgesteld van "contactonderzoek". Op school moeten enkel niet-gevaccineerde kinderen afstandsonderwijs volgen als er in de klas een positief geval is, de gevaccineerde kinderen blijven naar school gaan en moeten niet getest worden.

Ondertussen heeft het grondwettelijk hof elke dwang tot quarantaine verboden.

Het idee is waarschijnlijk dat tegen dan iedereen een vaccinatie pasje heeft, corona op zijn Chinees "verdwenen" is.

Dat gaat dan het grote succes zijn van Macron, die zijn oorlog tegen het virus gewonnen heeft en administratieve groepsimmuniteit heeft bereikt. De Franse Van Ranst heeft dat trouwens aangekondigd: de vaccinale strategie hier 'zal uitmonden op groepsimmuniteit in oktober' heeft die gezegd.

Na natuurlijke en vaccinale, is er immers nu ook administratieve groepsimmuniteit, vermits gevaccineerden zich niet meer moeten testen :-)

Ook al liggen de ziekenhuizen vol in november, er zal gene corona meer in Frankrijk zijn, zoals in China he :-)

Jan Janssen 8 augustus 2021 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9746088)
Ik heb het idee dat men in Frankrijk eigenlijk van het testen af wil. Macron gaat misschien een Trumpke doen :-) Als ge niet meer test, is er gene corona meer...

Gevaccineerden worden totaal vrijgesteld van "contactonderzoek". Op school moeten enkel niet-gevaccineerde kinderen afstandsonderwijs volgen als er in de klas een positief geval is, de gevaccineerde kinderen blijven naar school gaan en moeten niet getest worden.

Het idee is waarschijnlijk dat tegen dan iedereen een vaccinatie pasje heeft, corona op zijn Chinees "verdwenen" is.

Dat gaat dan het grote succes zijn van Macron, die zijn oorlog tegen het virus gewonnen heeft en administratieve groepsimmuniteit heeft bereikt. De Franse Van Ranst heeft dat trouwens aangekondigd: de vaccinale strategie hier 'zal uitmonden op groepsimmuniteit in oktober' heeft die gezegd.

Na natuurlijke en vaccinale, is er immers nu ook administratieve groepsimmuniteit, vermits gevaccineerden zich niet meer moeten testen :-)

Ook al liggen de ziekenhuizen vol in november, er zal gene corona meer in Frankrijk zijn, zoals in China he :-)

Eigenlijk gaat het alleen om de ziekenhuizen. Aan de sterftecijfers ga je het bijna niet meer zien. Dus gewoon al die oudjes laten sterven in het woonzorgcentrum en niemand merkt er iets van.

Hoofdstraat 8 augustus 2021 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9746088)

Gedwongen afstandsonderwijs is ook een vorm van gedwongen quarantaine lijkt me, het zou vreemd zijn dat je iemand niet kan verbieden om naar een winkel te gaan maar wel verbieden om naar school te gaan. Grondwettelijk lijkt me dat zelfs een nog groter probleem want die is niet eens besmet.

jad°relen°ir 8 augustus 2021 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9746101)
Gedwongen afstandsonderwijs is ook een vorm van gedwongen quarantaine lijkt me, het zou vreemd zijn dat je iemand niet kan verbieden om naar een winkel te gaan maar wel verbieden om naar school te gaan. Grondwettelijk lijkt me dat zelfs een nog groter probleem want die is niet eens besmet.

Als er niet meer getest wordt, weet je dat niet.
Tenzij je ziek bent en vervolgens op doktersvoorschrift getest wordt.
Maar in dat geval heb je al virus verspreid. En dat risico kan men niet nemen.

Dus als ze daar ook zo idioot zijn om te stellen dat enkel niet-gevaccineerden virus verspreiden, kan je die groep maar beter opsluiten eh.. afstandsonderwijs enzo.. voor de gevaccineerden hun veiligheid. :-)

patrickve 8 augustus 2021 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9746101)

Het is een ongelofelijk circus, maar het voorgestelde protocol voor scholen is het volgende vanaf september:

ALS er in een klas een positief geval werd getest (hoe dat gebeurt zegt men niet, testen zullen immers niet meer gratis zijn en er gaan geen testcampagnes meer komen), DAN moeten alle niet-gevaccineerden van die klas direct een week in "thuisonderwijs", maar mogen alle gevaccineerde kinderen gewoon verder les volgen op school. Niemand moet getest worden.

Het grappige is dat men niks zegt over de vaccinatie status van de leerkracht :-)

Maw, als er een positief getest geval is moet de klas blijven, want alle gevaccineerde kinderen, of die nu hard corona opdoen of niet, mogen blijven komen. Enkel de niet-gevaccineerde paria's moeten een week van 't school blijven. Maar mogen voor de rest wel rondlopen zoveel ze willen :lol: Het enige wat ze niet mogen doen, is naar school komen.

Jan Janssen 8 augustus 2021 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9746117)
Het is een ongelofelijk circus, maar het voorgestelde protocol voor scholen is het volgende vanaf september:

ALS er in een klas een positief geval werd getest (hoe dat gebeurt zegt men niet, testen zullen immers niet meer gratis zijn en er gaan geen testcampagnes meer komen), DAN moeten alle niet-gevaccineerden van die klas direct een week in "thuisonderwijs", maar mogen alle gevaccineerde kinderen gewoon verder les volgen op school. Niemand moet getest worden.

Het grappige is dat men niks zegt over de vaccinatie status van de leerkracht :-)

Maw, als er een positief getest geval is moet de klas blijven, want alle gevaccineerde kinderen, of die nu hard corona opdoen of niet, mogen blijven komen. Enkel de niet-gevaccineerde paria's moeten een week van 't school blijven. Maar mogen voor de rest wel rondlopen zoveel ze willen :lol: Het enige wat ze niet mogen doen, is naar school komen.

En als dat 1 geval nu net een gevaccineerde is? Dat lijkt me toch komische taferelen te gaan opleveren.

patrickve 8 augustus 2021 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9746123)
En als dat 1 geval nu net een gevaccineerde is? Dat lijkt me toch komische taferelen te gaan opleveren.

Wel, die stuurt dan zijn niet-besmette niet-gevaccineerde maatjes naar huis, en mag zelf blijven komen :lol:

Jan Janssen 8 augustus 2021 09:58

Straf dat een simpele voetballer meer verstand heeft als een hoop tv-virologen.

https://www.ad.nl/show/wesley-sneijd...ezen~ae45b758/

Jan Janssen 8 augustus 2021 10:03

Deze Nobelprijswinnaar zal ook dommer zijn als onze dierenartsen.

https://www.francesoir.fr/societe-sa...luc-montagnier

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be