Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever gebruikt de oudste truuk van de wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266689)

patrickve 21 oktober 2022 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10053876)
Zo, na het verplichte verbale nummertje dat hij opvoerde na de duidelijke stellingname van Vooruit, keert de normaliteit terug.

Het dient gezegd dat er daar nogal tautologieen worden gedebiteerd :

"Wie denkt dat ik een verborgen agenda heb, weet totaal niet waar ik voor sta, en weet al helemaal niet waar ik niet voor sta.”

Uiteraard. Andersom zou bizar zijn. "wie denkt dat ik een verborgen agenda heb, weet perfect waar ik voor sta".

:-D

Merk trouwens op dat die tautologie helemaal niks zegt of BDW een verborgen agenda zou hebben of niet: het is enkel een tautologische implicatie die uitspraken doet over mensen die dat denken.

TREBRON 21 oktober 2022 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10053604)
Er is weinig semantisch aan stellen dat je de Islam hier buiten wil kieperen. Dat is klaar en duidelijk voor iedereen denk ik zo. De huidskleur achter de boerka interesseert me geen malle moer.

De Islam kier buitenkieperen kunnen we volgens mij wel vergeten.
Sedert ze in Iran hun slavenhoofddoeken verbranden stel ik vast dat ze in onze buurt sterker radicaliseren. Ik heb 2 weken geleden voor de eerste keer gezien dat een vrouw ,helemaal zwart ingepakt, met vermoedelijk een meisje van een 7 of 8 jaar aan de grootte te zien, vroeger Westers gekleed, nu eveneens in lang zwart ingepakt met alleen de ogen zichtbaar.. Die vrouw (of een andere) had ik nog gezien maar dat ingepakt klein meisje was nieuw. Dus ik denk dat de radicalen het in hun landen niet meer kunnen houden en zich hier komen vermenigvuldigen met als doel hier Islamitische landen van te maken. Kan niet zeg je? Zie maar hoever ze in Zweden al gevorderd zijn..

Zipper 21 oktober 2022 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 10054072)
De Islam hier buitenkieperen kunnen we volgens mij wel vergeten.
Sedert ze in Iran hun slavenhoofddoeken verbranden stel ik vast dat ze in onze buurt sterker radicaliseren. Ik heb 2 weken geleden voor de eerste keer gezien dat een vrouw ,helemaal zwart ingepakt, met vermoedelijk een meisje van een 7 of 8 jaar aan de grootte te zien, vroeger Westers gekleed, nu eveneens in lang zwart ingepakt met alleen de ogen zichtbaar.. Die vrouw (of een andere) had ik nog gezien maar dat ingepakt klein meisje was nieuw. Dus ik denk dat de radicalen het in hun landen niet meer kunnen houden en zich hier komen vermenigvuldigen met als doel hier Islamitische landen van te maken. Kan niet zeg je? Zie maar hoever ze in Zweden al gevorderd zijn..

dat is een kwestie van "willen". Natuurlijk als ge als EU-lidstaat u compleet laat verlammen inzake islamitische migratie, dan kunt ge het idd best vergeten. Dankzij de EU zullen de volgende generaties hier kreunen onder de woorden van allah.

Boduo 21 oktober 2022 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10054081)
dat is een kwestie van "willen". Natuurlijk als ge als EU-lidstaat u compleet laat verlammen inzake islamitische migratie, dan kunt ge het idd best vergeten. Dankzij de EU zullen de volgende generaties hier kreunen onder de woorden van allah.

De EU moet initiatieven nemen om het aantal migranten te beperken.
De EU is een continent zonder grens geworden.
Fout !!!

daiwa 22 oktober 2022 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10053764)
Dat is inderdaad wat ik met het Blok wil doen : bestrijden met zware chemo, en kwistig zijn bij de dosering.
.

En als dat niet lukt de gaskraan open ?

Svennies 22 oktober 2022 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10054878)

Tja ,ik heb het nog altijd niet begrepen dat iemand die zich afzet tegenover praktijken uit het verleden zich zelf niet te beroerd voelt om diezelfde praktijken te gaan gebruiken tegenover mensen die zijn mening niet delen, en die met dat verleden niets meer te maken hebben...

Dit forum heeft dus zijn eigen kleine Himmler in de rangen ....

reservespeler 23 oktober 2022 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10054894)
Tja ,ik heb het nog altijd niet begrepen dat iemand die zich afzet tegenover praktijken uit het verleden zich zelf niet te beroerd voelt om diezelfde praktijken te gaan gebruiken tegenover mensen die zijn mening niet delen, en die met dat verleden niets meer te maken hebben...

Dit forum heeft dus zijn eigen kleine Himmler in de rangen ....

Het is er in ieder geval ver over.

TREBRON 23 oktober 2022 09:14

Citaat:

Oeps, Ik heb dat vroeger nog eens horen voorstellen.:roll:

daiwa 23 oktober 2022 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 10055114)
Oeps, Ik heb dat vroeger nog eens horen voorstellen.:roll:

Komt van dezelfde man die VB'ers wil elimineren met overdreven chemo.

Boduo 23 oktober 2022 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10053889)
Het dient gezegd dat er daar nogal tautologieen worden gedebiteerd :

"Wie denkt dat ik een verborgen agenda heb, weet totaal niet waar ik voor sta, en weet al helemaal niet waar ik niet voor sta.”

Uiteraard. Andersom zou bizar zijn. "wie denkt dat ik een verborgen agenda heb, weet perfect waar ik voor sta".

:-D

Merk trouwens op dat die tautologie helemaal niks zegt of BDW een verborgen agenda zou hebben of niet: het is enkel een tautologische implicatie die uitspraken doet over mensen die dat denken.

Als het over BDW gaat, zijn er hier mensen met de fantasie v.e. schilder die "abstracte" kunst maakt

fox 24 oktober 2022 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10053764)
Dat is inderdaad wat ik met het Blok wil doen : bestrijden met zware chemo, en kwistig zijn bij de dosering.
Ziektes uitroeien is een nobele doelstelling.
En zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Beter is om snel en diep genoeg te snijden.

Daarmee los je het probleem natuurlijk niet op. Jij doet aan symptoombestrijding en dat is ridicuul. Zonder een achterlijke ideologie als de Islam in onze contrijen bestaat het VB niet eens.

Herr Flick 24 oktober 2022 08:28

Citaat:

Dan gaat hij toch heel veel boterhammekes met spek en eieren moeten eten zulle.

Pandareus 24 oktober 2022 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10055619)
Daarmee los je het probleem natuurlijk niet op. Jij doet aan symptoombestrijding en dat is ridicuul. Zonder een achterlijke ideologie als de Islam in onze contrijen bestaat het VB niet eens.

Het VB is vanuit het éénmanspartijtje van Dillen pas beginnen groeien toen ze volledig overschakelden op racisme als wervend thema. Je weet even goed als iedereen dat ze pas jaren later hun discours aanpasten gericht op de islam. Een cosmetische truuk om te kunnen beweren dat ze geen racisten zijn.

Boduo 24 oktober 2022 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10055666)
Het VB is vanuit het éénmanspartijtje van Dillen pas beginnen groeien toen ze volledig overschakelden op racisme als wervend thema. Je weet even goed als iedereen dat ze pas jaren later hun discours aanpasten gericht op de islam. Een cosmetische truuk om te kunnen beweren dat ze geen racisten zijn.

bdw gebruikt dus ook oude cosmetische truken ?

Pandareus 24 oktober 2022 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10055702)
bdw gebruikt dus ook oude cosmetische truken ?

Over wat heb je het nu eigenlijk ? Op wat slaagt dit ? BDW zit helemaal niet te fulmineren tegen vreemdelingen, of tegen de Islam.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210526_96949900

https://www.nieuws365.be/news/23570/...-uit-tegen-hem

Hij zet zich daar expliciet tegen af.

Boduo 24 oktober 2022 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10055714)
Over wat heb je het nu eigenlijk ? Op wat slaagt dit ? BDW zit helemaal niet te fulmineren tegen vreemdelingen, of tegen de Islam.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210526_96949900

https://www.nieuws365.be/news/23570/...-uit-tegen-hem

Hij zet zich daar expliciet tegen af.

"slaagt" ??? van het werkwoord slagen ?

De Wever gebruikt de oudste truuk v.d. wereld:
Dat is het onderwerp van deze draad.

patrickve 24 oktober 2022 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10055619)

Inderdaad is de beste manier om van het VB af te geraken, van de moslims af geraken.

patrickve 24 oktober 2022 13:18

Citaat:

Het VB is vanuit het éénmanspartijtje van Dillen pas beginnen groeien toen ze volledig overschakelden op racisme als wervend thema.

Er was dus een enorme vraag naar racisme vanuit de bevolking, die niet bevredigd werd door andere partijen.

Citaat:

Je weet even goed als iedereen dat ze pas jaren later hun discours aanpasten gericht op de islam. Een cosmetische truuk om te kunnen beweren dat ze geen racisten zijn.
Je doet bijna alsof racist zijn een probleem geeft, terwijl moslim zijn dat niet doet.

fox 25 oktober 2022 12:38

Citaat:

Kijk, het Vlaams Blok (dat niet meer bestaat) had een 70 punten plan. Dat werd compleet afgedaan als plat racisme. De traditionele partijen veegden dat volledig onder de mat. Ondertussen hebben diezelfde partijen 25 van die punten reeds omgezet in wetteksten. Dit betekent dus dat die partijen geevolueerd zijn in het standpunten. Zijn die nu ook racistisch geworden?

U stelt hier echter dat het Vlaams Belang geen evolutie kan doorgemaakt hebben sinds ze met dat 70 punten plan op de proppen zijn gekomen. Misschien zijn het ondertussen maar 45 punten meer, waar de scherpste punten van zijn weggehaald. Huidskleur is ondertussen inderdaad het issue niet meer. Voortschrijdend inzicht toont aan dat de islam het issue is. En als niemand anders in het Belgische politiek landschap dat probleem wil erkennen, is het logisch dat het Belang daarop inzet.

Zipper 25 oktober 2022 12:55

Citaat:

Wat is/was er racistisch aan "Eigen Volk Eerst" ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be