![]() |
Citaat:
Feit blijft dat er ook mensen bestaan die wel geholpen zijn met een operatie. En die wil jij gewoon doodzwijgen omdat hun verhaal niet in uw bs-verhaaltje over geloof past. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je vergelijkingen maakt, doe het concreet. Als er ene volwassene psychotisch van wiet wordt is dat voldoende te verbieden. Duizendtallen zielen die van de lange termijneffecten na gendercare getuigen en waarschuwen is een "uitzondering." Dat men jaren foute diagnoses uitdeelde en permanente schade pleegde is een medisch schandaal!!! Willen we dat hier ook? |
Citaat:
Zo werden meisjes die speelden met auto’s ook geklasseerd als GD, en als die groeien uit de autospeelfase waren ze ineens magischerwijze vanzelf genezen |
Citaat:
2023 is niet gedateerd. Wat een domme opmerking zeg daar u eerder met cijfers uit 2013 afkwam. En later met een academie die geen ervaring heeft zoals die leidende experte die er meer dan duizend zag. En dus een patroon kan rijmen. Als er een verpletterende meerderheid fout gediagnosticeerd en behandeld werd, is het geen minderheid meer. En al die aandacht er op vestigen met leugens en sociaal darwinisme is net de oorzaak van toename in genderdysforie. |
Citaat:
Het is wel zo dat ze in de scandinavische landen gestopt zijn met hormoonblokkers te geven vanaf 12 jaar omdat er net zoveel mensen zijn die er spijt van krijgen. Hier in Belgie gaan ze in het UZ lustig verder met die praktijken en dat komt de meerderheid van die kinderen dus echt niet ten goede. Ik vind dat schandalig. Verder is er een verschil tussen mensen die in het verkeerde lichaam zitten en willen veranderen van M naar V of omgekeerd en de explosie aan genders die we tegenwoordig krijgen. https://wibnet.nl/mens/hoeveel-genders-zijn-er 65 genders en counting. Iedereen is vrij om zich te voelen zoals die zelf wil maar ik doe niet mee aan die zever van "pronouns". Dat aanstellerig gedrag van een puber ga ik echt niet faciliteren. |
Citaat:
Zelf je geloof erbij sleuren tot iemand je op inconsequenties wijst en dan snelsnel mekkeren dat het niet over geloof gaat... Jaja... Citaat:
Als je me woorden in de mond gaat leggen gaat het opnieuw snel afgelopen zijn hoor. Citaat:
Jij wil dat die mensen gewoon in een verdomhoekje worden gestoken. Dat we er geen aandacht aan besteden. En kom nu nog maar weer eens af met "gelul". Reageer hier eerst maar eens op. Onze goede christen die problemen van andere mensen wil doodzwijgen. Die hen eender welke vorm van hulp wil ontzeggen. Die liever geen diagnoses stelt en mensen aan hun lot over laat in plaats van te ijveren voor betere diagnoses en behandelingen. Want daar draait het om maar daar reageer je nooit op eh? Nee, dan liever mekkeren dat ik het een beetje teveel over uw verhaaltjes rond De Heere Jezus heb... Waar ik niet eens over begonnen ben. |
Citaat:
Wij willen niemand hulp ontzeggen maar niet iedereen erbij betrekken als nieuwe normaal. That's it. Wij voeden op dat er maar 2 geslachten zijn, je dat niet kan veranderen en seksualiteit iets intiem en persoonlijk is dat je niet met de wereld hoeft te delen en waar overheden buiten staan. Feel free to disagree binnen uw eigen kringen en instituten. Daar gaat het mij over. |
Citaat:
Dat heb ik in deze draad ook nooit gezegd. Maar ik ben daar eerder voorstander van het aanpakken van die praktijken en diagnoses. Kijken waar het beter kan. Aanpassingen maken. Maar wel steeds met de mensen die hulp nodig hebben in het achterhoofd. Met stellingen als: "Het gaat veel te vaak mis bij die behandelingen en diagnoses dus laten we er maar gewoon over zwijgen" kan ik echt niet akkoord gaan. Citaat:
Als mijn buurman plots mijn buurvrouw wil worden is dat vooral zijn zaak. Ik ga hem/haar dat niet verbieden. En als daar dan hormomenkuren en operaties bij komen kijken is dat wederom zijn zaak, niet de mijne. En of die dingen dan terugbetaald moeten worden of niet is weer een andere discussie. Daar moet dan weer gekeken worden naar de noodzaak van zo'n operatie. Als buurman vrouw wil worden omdat hij dan met zijn eigen tieten kan spelen hoeft dat voor mij niet terugbetaald te worden. Maar als hij vrouw wil worden omdat hij daar al heel zijn leven mee worstelt is dat een andere zaak. Er zijn vast geschoolde medici die zoiets kunnen vaststellen. Citaat:
|
Citaat:
Verklaar dan dit statement van u eens: Citaat:
Jij gaat dus iemand hulp bieden zonder er aandacht aan te besteden... Moet je mij eens vertellen hoe dat werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik voeg er aan toe: liefst eerlijk de wetenschap delen en niet zoals mij des tijds wijsmaken dat puberteitblokkers omkeerbaar zijn. Ze veroorzaken permanente schade op bot, spier en hersenen. Als ze niet schadelijk waren hadden wij dus ook nooit een papier moeten tekenen die het ziekenhuis en de fabrikant beschermt he. Ben ik blij dat ik autistich de data ontleedde alvorens te tekenen. Ze liegen dat ze zwart zien. En ik zal dat altijd als een aanslag aanrekenen. |
Begrijp ook dat er narratieven heersten die mensen die er gehoor aan gaven misleidde en tegen elkaar opzette met sociaal darwinisme.
Beeld je eens in als er door gans de theocratie gaat weerklinken dat "them" geïntegreerde demonen zijn, politici minions van den duivel en amper den helft er zoveel gehoor aan geven als degene die hiervoor zulke desinformatie verspreidde? Het werd nochtans vriendelijk gevraagd die van ons erbuiten te houden. Er is hoerengeduld getoond en in diverse talen gevraagd onze diversiteit ook te respecteren. Als ge dwangmatig dacht naar voor te kunnen komen, hebt ge toch wel iets anders komen. |
Citaat:
Wat wel zonder twijfel kan worden vastgesteld is dat het mannelijk brein iets van een tiende groter is dan het vrouwelijk brein (en er is daarbij nooit een correlatie vastgesteld met intelligentie of gedrag). Dit is bij uitstek het belangrijkste verschil tussen mannen en vrouwen. Ik poneer hier de hypothese dat dit niet anders is bij transvrouwen. Hun mannelijk brein zal gemiddeld ook 10 procent groter zijn. Voordat je het weet bewijs je dat transvrouwen eigenlijk mannen zijn...en dat is politiek niet correct heden ten dage. |
Citaat:
Citaat:
Die leidende experte uit de link beweert dat de meeste eruit groeien. Het is ook bewezen dat puberteitblokkers schadelijk zijn, dus dat moet erbij onderwezen worden in genderideologie en niet over gelogen worden zoals tot op vandaag. Enkele ouders kunnen u al bevestigen dat ze hier zoeken naar kinderen met vragen over hun identiteit. Dat is dus zoeken te bevestigen terwijl niet bevestigen en er niet teveel aandacht op richten de natuurlijke flow respecteert. Kinderen komen er wel achter zonder woke volwassenen die politiek nodig hebben hun mening al in de kleuterschool op te dringen over iedereen. |
Citaat:
Citaat:
Mijn punt blijft: er bestaat allerlei zaken rond gender en sexualiteit. Er bestaan mensen die zich in het verkeerde lichaam geboren voelen. Er bestaan mensen die op anderen van hetzelfde geslacht vallen. Er bestaan operaties die de uiterlijke kenmerken van het geslacht kunnen veranderen. Die dingen ontkennen is als het licht van de zon ontkennen. Vandaar dat ik niet inzie waarom die dingen ook niet aan kinderen (nogmaals: op een manier aangepast aan hun leeftijd) verteld mogen worden. Het is niet omdat je zoiets aan een kind vertelt dat je ze aan het twijfelen zet. Het is niet omdat je kinderen vertelt over Dutroux of Hitler of ...dat ze plots pedofiele moordenaars of fascisten worden. Maar sexualiteit (en Dutroux en Hitler en weet ik welke 'vervelende' onderwerpen nog allemaal) is nu eenmaal iets wat in onze samenleving zijn plaats heeft. Het heeft dan ook geen zin het te verzwijgen. Meer nog: zoiets verzwijgen (ook al ben je er tegen) is volgens mij een toonbeeld van falende opvoeding. Als ouder moet je daar boven staan. Dat blijft mijn punt. En daar gaat zelfs geen "goede" christen iets aan veranderen. Integendeel: mijn afkeer van godsdienst krijgt er alleen nog maar een zetje mee. Je kinderen dingen verzwijgen omdat je met een bijbel staat te zwaaien... Dat zoiets nog bestaat gaat mijn verstand te boven. |
XX of XY. Alle andere varianten zijn zeer zeldzame uitzonderingen.
Da's natuur. Dat je door opvoeding gestoorde figuren kan kweken, da's al een hele geschiedenis lang bewezen. Zeker als je verplicht in een onzichtbaar vriendje moet geloven. |
Citaat:
Waarom moeten kinderen al van in de kleuterklas aangeleerd worden dat men van geslacht kan wisselen (bijna als van onderbroek want nu kan men zelfs wettelijk al meerdere keren van gender wisselen) om van non binair en al die andere genders nog te zwijgen. Dat heeft wel degelijk impact op (goedgelovige) kleuters en kinderen, zeker die in moeilijke situaties. Het is weer een houvast meer die men hen ontzegt en dan verschieten dat er almaar meer jongeren met psychische problemen kampen. Voor de kinderen van hoogopgeleide mondige mensen zal zich misschien minder snel een probleem stellen of sneller hulp voorhanden zijn maar de grote hoop andere kinderen kunnen wel degelijk in de war raken, getuige daarvan al de detransitioners. Een discretere aanpak is vereist waarbij men kinderen die zelf ergens iets aangeven of waarvan men merkt dat er iets scheelt ter zijde neemt en helpt ipv alle kinderen ideologische indoctrinatiecampagnes door de keel te rammen in het domme geloof dat alles dan wel goed komt. Kijk, als er een kind is met twee mama's of papa's in de klas of een jongetje dat zich perse als meisje wil kleden dat de leerkracht dan iets uitlegt vind ik niet meer dan normaal maar dat er ideologische organisaties alle klassen langsgaan met hun genderkoeken vind ik er over en is wel degelijk verwarrend voor sommige kinderen. Leerkrachten opleiden om er mee om te gaan is een betere strategie dan zulke ideologische indoctrinatiecampagnes. Eigenlijk zou men verwachten dat leerkrachten helemaal geen opleiding nodig hebben om met zulke situaties om te gaan maar ja ... |
Citaat:
b) waar geeft men minderjarigen, zonder nadenken en zonder inspraak van de ouders hormonen? Citaat:
In welke kleuterschool leert men 3 tot 6 jarigen aan dat ze van geslacht kunnen veranderen? Want dat wordt hier her en der geroepen maar ik zou dan toch eens graag een voorbeeld zien van zo'n school/klas/les... Citaat:
Kinderen vertellen over sexualiteit en alles wat daar bij hoort zet hen aan tot twijfelen?? Huh?? Waarom is dat zo? Mijn kinderen kregen ooit les over homofilie. Samen met nog 20 andere klasgenootjes. En guess what? Er is geen enkele homo uit die klas voortgekomen. Men vertelt kinderen alles. Oorlog, moord, verkrachting, diefstal,...Ze spelen spelletjes op PS waar ze andere mensen dood moeten schieten. Allemaal prima in orde. De Sint kom die dingen zelfs brengen. Op TV zappen ze van de ene moord naar de andere. Maar owee als je ze vertelt over geslachtsoperaties... Dan willen ze er plots allemaal ook eentje... Nee, sorry hoor, dat gaat er bij mij niet in. Citaat:
Citaat:
Laat mij eens zien waar die toegepast worden? In welke school geeft men kinderen uitleg over sexualiteit met als enige opzet het zaaien van twijfel? Waar wil men jongetjes van 6, die zich perfect jongen voelen, toch aanpraten om van geslacht te veranderen? Citaat:
Jaja... Ik zou zeggen dat ik het begin te snappen maar sorry hoor... Citaat:
En ik denk dat we het eens kunnen zijn dat we hier in het Westen nooit gaan ijveren voor indoctrinatie. Al heb ik eerlijk gezegd nog niet veel voorbeelden gezien van die 'indoctrinatie'. Velen hier vinden immers 'er over vertellen' al gelijk staan aan 'indoctrinatie'. Citaat:
Leerkrachten hebben eigenlijk geen opleiding nodig om over die dingen te vertellen want ze horen gewoon bij het leven. Zo simpel is het. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be