![]() |
Citaat:
Tot aan de Brusselse munt toe? |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Ik loop hen niet als een schoothondje na: Mijn programma wordt ook kenbaar gemaakt via andere wegen, dan via BUB-herdenkingen (Hoewel dat niet wegneemt dat ik vind dat ik soms ook op die herdenkingen moet aanwezig zijn.) De BUB reacties op mijn interventies sterken me alleen maar in de overtuiging dat als België gered moet worden, het niet door hen zal gebeuren, maar door mensen met meer brains dan zij! Wat België, of liever zijn burgers, zal redden is in de eerste plaats ECHTE democratie, te weten de DIRECTE democratie! Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat de burger dan kiest: splitsing of unificatie, maar het belangrijkste is wel dat alle burgers zich daar moeten kunnen over uitspreken! Het is niet aan de politici om dit land verder te verdelen of verenigen zonder een democratische legitimiteit van de burger! U weet goed genoeg wat ik bedoel! |
Citaat:
Maar mss niet zo nefast als men zou kunnen denken. Als ik de kiesresultaten vd laatste 25 jaar zie, zie ik dat de flamingantische dwalingen steeds meer en meer toenemen... Erg, he :mrgreen: |
Citaat:
Hoe zou het BROV in een Vlaamse staat makkelijker kunnen ingevoerd worden dan in België? Zijn de tegenstanders hier minder machtig? Welke Vlaamse pro-BROV-krachten zijn sterk genoeg om dat door te duwen? Egidius |
Citaat:
Citaat:
Egidius |
Citaat:
Jij kent toch de 'pragmatische' Belgische visie op de rol van de grondwet? Waarom zouden de Vlaamsgezinden heiliger zijn dan paus? Egidius |
Citaat:
Egidius |
Mijn persoonlijke opinie is vrij duidelijk:
Of men kiest voor meer democratie, via de directe democratie, of men kiest voor meer van hetzelfde. Een onafhankelijk Vlaanderen, geschoeid op dezelfde democratische leest als de Belgische, zal op termijn leiden tot dezelfde desillusies als de huidige toestand. En wat moeten we dan doen? Opnieuw het splitsingsverhaal volgen? Of eindelijk eens gaan nadenken over wat democratie eigenlijk inhoudt? Ik ben ervan overtuigd dat de tijd rijp is voor de invoering van de directe democratie op een consequente manier! Alle politieke problemen kunnen op deze manier worden opgelost, omdat elke beslissing dan werkelijk gedragen wordt door het volk. We moeten echter durven de hoofdzaken van de bijzaken onderscheiden: Staatsstructuur is namelijk ondergeschikt aan de wil van de bevolking! Daar strijd ik, met de Nationale Unie, voor! Wie dit ideaal ook genegen is raad ik aan om ons de middelen te geven om deze strijd te voeren waar ze thuis hoort: in de huidige 'volksvertegenwoordiging'... Ik haat de uitdrukking, maar momenteel kan de strijd enkel daar worden gevoerd. Op dit forum zal het niet gebeuren... |
Citaat:
Waar halen jullie die onzin toch? Ik ben zo partijloos als een krop andijf. Citaat:
Maar het parlement kan best de spil zijn van het wetgevend werk, mits de uiteindelijke souvereiniteit bij de burger berust. Dan kan die burger ook 'de spil' terugfluiten én zijn wil onverkort opleggen. |
Citaat:
Die "Belgische" tegenstand ga je al niet meer moeten overwinnen in een onafhankelijk Vlaanderen. |
Citaat:
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
En wat de NU betreft, heeft Van Nespen himself hier enkele dagen terug niet geschreven dat zijn democratie-hoofdstuk grotendeels (volgens mij gebruikte hij dat woord) aan jou te danken was? Je bescheidenheid siert je, Staaf! :-) Citaat:
Als je nu nog geschreven had: zo partijloos als een Orval... Maar ernstig: partijloosheid betekent toch niet dat je geen partijrelaties met bijhorende invloed kan hebben? Zo zou ik, sinds 1985 strikt partijloos, toch kunnen proberen de democratie-idee ingang te laten vinden in Belang-verwante organisaties? Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat de Vlaamse staat in september onafhankelijk wordt, en er komen verkiezingen. Zoals het er nu naar uitziet, wordt CD&V-NVA de grootste partij, zij aan zij met het Belang. De SP-A zal een eervolle derde plaats behalen. De eerste en de laatste zijn keihard en ideologisch tegen het BROV, voor de tweede is het een detail in hun programma. Hoe denk jij het BROV dan te kunnen realiseren? Egidius |
Citaat:
Egidius |
Citaat:
Hier heb je weldegelijk een punt. Maar ik betrouw toch liever een (Belgische) partij die als prioriteit het BROV wil invoeren, en de staatkundige vereniging of secessie en haar andere strijdpunten onderhorig maakt aan de burgerwil. Dus: Hup Rudy, hup!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be