Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oordeel Raad: "dieren ondergesteld aan religie" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52011)

ekskimo 21 juni 2006 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1768143)
i verklaar mij gek maar ik heb zelfs nog mond op mond en hartmassage proberen toepassen. (door zuurstof in de neus te blazen )

da kan ik begrijpen heb da ook al gedaan met mijn stervend katje , ma et heeft ook nie geholpen

spherelike 21 juni 2006 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1768107)

Thuisslachten is en blijft verboden, ook na de uitspraak van de RvS. Wat toegelaten wordt is onverdoofd slachten, omdat dat zo gestipuleerd staat in het Islamitisch geloof (hoewel ik Lombas zijn opmerking belangrijk vind en daar blijkbaar niets concreets van terug te vinden is in de regels van de Islam).

Thuisslachten is NIET verboden, idereen kan mits de administratieve formaliteit op het gemeentehuis te vervullen toelating krijgen om thuis te slachten. (varkens, schapen, geiten,...) Geacht wordt dat het voor eigen consumptie is, en niet voor derden en dat er de geldende wetten op de slacht toegepast worden. Controle op elk van deze punten is echter in praktijk onbestaande.

Een Moslim of een Jood kan dus net zoals een Vlaming, perfect en wettelijk een schaap thuis slachten, als hij de algemene wetten op de slachting (verdoving, afvalverwerking, ....) volgt.

Als een Moslim of een Jood RITUEEL wil slachten, iets dat bij europese en belgische wet toegelaten is, DAN is daar een voorwaarde aan verbonden, en dient hij naar een ERKENDE slachtplaats te gaan, waar er toezicht is.

Nynorsk 21 juni 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 1768181)
Thuisslachten is NIET verboden, idereen kan mits de administratieve formaliteit op het gemeentehuis te vervullen toelating krijgen om thuis te slachten. (varkens, schapen, geiten,...) Geacht wordt dat het voor eigen consumptie is, en niet voor derden en dat er de geldende wetten op de slacht toegepast worden. Controle op elk van deze punten is echter in praktijk onbestaande.

Een Moslim of een Jood kan dus net zoals een Vlaming, perfect en wettelijk een schaap thuis slachten, als hij de algemene wetten op de slachting (verdoving, afvalverwerking, ....) volgt.

Als een Moslim of een Jood RITUEEL wil slachten, iets dat bij europese en belgische wet toegelaten is, DAN is daar een voorwaarde aan verbonden, en dient hij naar een ERKENDE slachtplaats te gaan, waar er toezicht is.

en als ik een schaap ritueel wil slachten? (ik ben geen jood of moslim)

spherelike 21 juni 2006 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1768184)
en als ik een schaap ritueel wil slachten? (ik ben geen jood of moslim)

Sorry dat ik niet vermeld had, maar je zal eveneens naar een erkende slachtplaats moeten.
Ze vragen daar niet om je broek af te steken, om te bewijzendat je Jood of Moslim bent.

Supe®Staaf 21 juni 2006 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1766101)
Wat een onzin. Ik heb zelf al dieren geslacht. Al die zever over verdoving wijst maar op één ding: totale vervreemding. Al het vlees dat netjes verpakt in supermarkten ligt is afkomstig van één grote machinerie die maar één doel dient: winst maken. Dat vindt niemand erg, maar de hypocrisie verplicht ons ervoor te ijveren dat we de dieren 'humaan' slachten.
Schijnheilige onzin is het.

:thumbsup:

Nynorsk 21 juni 2006 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 1768189)
Sorry dat ik niet vermeld had, maar je zal eveneens naar een erkende slachtplaats moeten.
Ze vragen daar niet om je broek af te steken, om te bewijzendat je Jood of Moslim bent.

Dus als ik het beest niét ritueel wil slachten, mag ik het thuis doen (mits wat formaliteiten), maar als ik eerst een rondje rond het beest wil lopen en het dier wil opdragen aan het Grote Bellenblazende Macaronimonster moet ik ermee naar een erkende slachtplaats?

Diego Raga 21 juni 2006 23:06

Vorig jaar gezien op 'Peking Express' hoe een Mongoolse steppebewoner annex paardenkweker een schaap slachtte ter bereiding van een maaltijd met zijn aangewaaide Europese gasten.
Deze kerel legde het schaap ruggelings op de grond en maakte een kleine snede ergens ter hoogte van het hart van het dier.
Hierop stak hij enkele vingers in de wonde en trok een zenuwbundel over zodat het dier geen pijn meer voelde.
En inderdaad, het dier bleef bij bewustzijn tot het was leeggebloed en leek zich niet te verzetten noch pijn te voelen.
Het was de meest correcte dierdoding die ik ooit gezien heb.
Mss moeten onze eigen slachthuizen én moslims zich hierover maar eens informeren op VT4 ?

lombas 21 juni 2006 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 1769846)
Dus als ik het beest niét ritueel wil slachten, mag ik het thuis doen (mits wat formaliteiten), maar als ik eerst een rondje rond het beest wil lopen en het dier wil opdragen aan het Grote Bellenblazende Macaronimonster moet ik ermee naar een erkende slachtplaats?

Neen. Normaal moet alles in de slachtplaats.

spherelike 22 juni 2006 10:55

Citaat:

Neen, enkel als je je niet aan de normale slachtwetten houdt, daar staat ook in dat je het dier niet nodeloos mag stresseren. Dus dat rondje lopen zou ik laten.
Maar aangezien er in praktijk geen controle is, heb je alle vrijheid.

Amon_Re 22 juni 2006 12:46

Citaat:

Die bestaat niet! Het is het vliegende spagettimonster die ons allen maakte!

Boadicea 22 juni 2006 22:32

En de voodoo rituelen, waarbij kippen geslacht worden en mensen het bloed over hen moeten krijgen, bij wijze van zegening?

Tegendradigaard 23 juni 2006 07:09

't is een zwijnerij as ge het mij vraagt... maar niemand vroeg mij iets...

oeps varkens zullen ze niet slachten .. de moslims... of het moeten mensen zijn zoals Van Goch of zo...

circe 23 juni 2006 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1770587)
Die bestaat niet! Het is het vliegende spagettimonster die ons allen maakte!

ha! een medegelovige.

nee bellenblazende macaronimonsters bestaan natuurlijk niet! Het is inderdaad enkel het vliegende spagettimonster, zelfs liever aangesproken als FSM

fernand 23 juni 2006 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 1766226)
Ga maar een na, een papiertje (slachtvergunning) gaan halen op de gemeente, en je kan gerust een varken bij jou thuis slachten. En dit is niet van horen zeggen.

Neen, maar het moet wel gebeuren door een BEROEPSslachter, en niet door een amateur met een bot mes. het varken moet eerst met de hamer geslagen worden om te verdoven, dat gekeelt. als men gee hamer bij heeft zal zo wie zo een pv gebeuren bij klacht. en de slager riskeert zijn vergunning kwijt te raken.
een noodslacht moet ook gebeuren door een ERKENDE slager!

carlgustaaf 23 juni 2006 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter (Bericht 1766075)
Zelfs al worden ze niet verdoofd, wat ik ten zeerste tegenspreek:

Dan nog is er een verschil tussen het slachtprocédée in een slachthuis en het levend opensnijden van de halsslagader van een schaap.

Een schande is het, en dat weer in naam van de politiek correcte zwijnerij.

Meerderheden tellen niet meer, je moet bij een minderheid behoren om gelijk te krijgen...

een moslim-minderheid, die het hele verschil maakt tijdens de verkiezingen...

carlgustaaf 23 juni 2006 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1766083)
Niet echt, het gaat trouwens eveneens om het principe. Als jij ooit een schaap zou gezien hebben van dichtbij dat spartelt wijl het de keel wordt overgesneden, zou je wel begrijpen dat het verdoven en rustig slachten ervan een veel beschaafdere wijze is.

Trouwens, daar gaat het ook niet helemaal om: het gaat vooral om het feit dat dieren bij wet verdoofd moeten worden voor ze geslacht worden, maar blijkbaar gelden er voor sommigen andere regels.

Ik ga ook eens een aparte religie beginnen, met 300 feestdagen of zo. Iedereen die er iets tegen heeft, noem ik racist en sleur ik voor het CGKR. Ik ga ook mensen op straat doodschieten, want zo uit ik mijn liefde voor god. Bezwaren? Oh, het racisme in dit land zeg!

doen.Valt veel geld mee te verdienen.Kijk maar naar Ron Hubbard.

carlgustaaf 23 juni 2006 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1766085)
Het feit dat de Raad van State fundamentele mensenrechten op een hoger niveau plaatst dan de bescherming van dieren is niet barbaars maar juist het tegenovergestelde: het is een vorm van beschaving.

Als de dieren het er niet mee eens zijn, kunnen ze altijd klacht neerleggen. Wij hebben daar rechtbanken voor ...

De enige dierenrechten die mij interesseren zijn dieren gerechten. Een recht is iets dat je kan afdwingen, al het andere zijn gunsten.

Dieren moeten , net zoals kinderen, door GOEDE mensen beschermt worden tegen SLECHTE mensen.
Waarom verbaasd het mij niet dat ge hier wéér eens de moslims, en hun bloeddorstige manieren, zit te verdedigen...

carlgustaaf 23 juni 2006 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1766091)
Van u had ik niets anders verwacht. Ze zouden u potdekke moeten dwingen om eens in een slachthuis te staan op die dag, om al dat gespartel en dat geschreeuw te horen. Zij konden er zelf al nauwelijks tegen.

Kaatd in haar blote kont tussen een troep schapen zetten, die aan een bende woeste moslimfanaten verkocht word om geofferd te worden aan hun afgod:lol:

carlgustaaf 23 juni 2006 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1766101)
Wat een onzin. Ik heb zelf al dieren geslacht. Al die zever over verdoving wijst maar op één ding: totale vervreemding. Al het vlees dat netjes verpakt in supermarkten ligt is afkomstig van één grote machinerie die maar één doel dient: winst maken. Dat vindt niemand erg, maar de hypocrisie verplicht ons ervoor te ijveren dat we de dieren 'humaan' slachten.
Schijnheilige onzin is het.

wat voor dieren?Een kip? Een konijntje?Of een koe, een stier, een volwassen varken?Leg mij eens uit hoe ge te werk ging, en wat ge gedaan hebt nadat het beest(je) dood was?Vel afstropen, ingewanden verwijderen, in kwartieren hakken enz enz.

carlgustaaf 23 juni 2006 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1766120)
Neen, winst is niet erg nee. Iedereen doet daar aan mee hoor, en zelfs niet alleen op economisch vlak.

denkt ge mischien dat die Hallal-beenhouwers geen winst maken, kaatd?:lol: Dan kent ge die mannen niet.Of mischien kent ge ze slecht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be