Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Islam: vragen & antwoorden: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77951)

ElFlamencoLoco 2 februari 2007 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2397955)
Maar waarom weigeren ze het dan ?

Bobke,

Onderling schijnen moslims het over deze kwestie allesbehalve eens te zijn. Moslims hier te lande neigen ernaar vlees van verdoofd slachtvee haram te vinden, terwijl dit volgens hun geloofsbroeders in vele islamitische landen wél toegestaan is.

Dat bvb. mensen van Marokkaanse origine hier in België kennelijk conservatiever zijn dan hun nog steeds in Marokko levende medegelovigen heeft overigens niets van doen met de islam, en zelfs niet met religie in het algemeen. Het is veel eenvoudiger: het is typisch menselijk.

Groepen van Europese origine die in (bepaalde gebieden van de) States leven zijn vaak ook veel conservatiever dan hun Europese cultuurgenoten die hier gebleven zijn. Nog steeds leeft in de States veelvuldig de idee dat Nederlanders op klompen lopen en meisjes steevast op zijn Volendams gekleed zijn.

Of kijk maar naar hoe de Amish blijven verderleven naar 18e eeuwse trant. In Europa ondenkbaar.

Bobke 2 februari 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2397792)
Ge schreef dat daarnet toch zelf om aan te tonen dat de koran door Allah werd gedicteerd?
Wat is het nu? het laagste punt op aarde of niet het laagste punt op aarde?

Als laagste punt op aarde (onder zeeniveau) staat de Marianentrog bekend in de Grote Oceaan met een diepste punt van 11.034 meter. ;-)

_Yahya_ 2 februari 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2397826)
Dank je voor je antwoord.

Ik ben christen noch moslim. Voor mij lijken christendom en islam nogal op elkaar. Is er een specifieke reden waarom de islam beter is dan het christendom? Als iemand moet kiezen tussen de twee, waarom is de ene beter dan de andere?

Beste Flippend Rund,
Om een antwoord te kunnen vinden moet u gewoon de Islam met het Christendom vergelijken.
Die vergelijking moet niet volledig zijn, want daarvoor heb je veel tijd nodig enzo .. maar gewoon de basis principes van deze twee manieren van denken (geloven) met elkaar vegelijken.

Vb:
Christendom zegt Jezus (vrede zij hem ) is de enige weg tot God, de Islam zegt er is geen tussenkomst tussen de mens en zijn Schepper, dus de daden van een mens bepalen hoe goed of slecht de relatie met de Schepper gaat en iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf.
Over de Schepper zelf: de Islam stelt de Schepper anders voor.. etc

Maar Christendom, Jodendom en Islam zijn 1 familie.

Met vriendelijke groeten

Yahya

_Yahya_ 2 februari 2007 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2397955)
Maar waarom weigeren ze het dan ?

Beste Bobke,
Ik weiger het niet, als u een duidelijke bewijs geeft dat een bepaalde manier van slachten (hoofd snijden) beter is dan wat ik eigenlijk normaal doe, dan ga ik 100% die methode volgen om mijn schaap te slachten en zonder twijfel.

Met vriendelijk groeten

Yahya

_Yahya_ 2 februari 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2397792)
Ge schreef dat daarnet toch zelf om aan te tonen dat de koran door Allah werd gedicteerd?
Wat is het nu? het laagste punt op aarde of niet het laagste punt op aarde?

Beste,

Om eerlijk te zijn, ik begrijp deze vraag niet! :-(

Citaat:

Yahyah, bedoel je nu werkelijk dat de Dode Zee dieper is dan de oceanen op sommige plaatsen???

Groetjes

Yahya

Flippend Rund 2 februari 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398369)
Beste Bobke,
Ik weiger het niet, als u een duidelijke bewijs geeft dat een bepaalde manier van slachten (hoofd snijden) beter is dan wat ik eigenlijk normaal doe, dan ga ik 100% die methode volgen om mijn schaap te slachten en zonder twijfel.

Met vriendelijk groeten

Yahya

Heb je nooit medelijden met dat arm schaap?

_Yahya_ 2 februari 2007 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2398379)
Heb je nooit medelijden met dat arm schaap?

Zonder twijfel.
Maar heb ook medelijkden met mijzelf als ik honger krijg :)
Ik heb ook medelijden met insekten die op appel leven zoelas Apple-tree Borer, Rosy aphid, .. die worden met poisons zoals Hydrogen cyanide vernietigd.

Groetjes

Yahya

Flippend Rund 2 februari 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398415)
Zonder twijfel.
Maar heb ook medelijkden met mijzelf als ik honger krijg :)
Ik heb ook medelijden met insekten die op appel leven zoelas Apple-tree Borer, Rosy aphid, .. die worden met poisons zoals Hydrogen cyanide vernietigd

Groetjes

Yahya

Ok niet dus.

_Yahya_ 2 februari 2007 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2398430)
Ok niet dus.

Dat is een conclusie dat u zelf trekt ;-) :D

groetjes

Yahya

Flippend Rund 2 februari 2007 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398432)
Dat is een conclusie dat u zelf trekt ;-) :D

groetjes

Yahya

Uiteraard. En een juiste conclusie ook.

_Yahya_ 2 februari 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2398434)
Uiteraard. En een juiste conclusie ook.

Beste,
Dat denk ik niet, ik ben blij dat ik hier in België (democratische land) woon waar ik mijn geloof zonder probleem kan prakstiseren.
De islam is iets persoonlijk, is iets tussen mij en mijn schepper en er is niemand die voor mij kan bepalen hoe ik moet leven of denken, maar de wet respecteer ook natuurlijk en dat moet.

Doe ik iets tegen de wet wat betreft Schaap slachten.. :roll:

Groetjes

Yahya

Flippend Rund 2 februari 2007 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398481)
Beste,
Dat denk ik niet, ik ben blij dat ik hier in België (democratische land) woon waar ik mijn geloof zonder probleem kan prakstiseren.
De islam is iets persoonlijk, is iets tussen mij en mijn schepper en er is niemand die voor mij kan bepalen hoe ik moet leven of denken, maar de wet respecteer ook natuurlijk en dat moet.

Doe ik iets tegen de wet wat betreft Schaap slachten.. :roll:

Groetjes

Yahya

Ik was gewoon curieus of je medelijden hebt met het schaap dat je slacht.

_Yahya_ 2 februari 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2398500)
Ik was gewoon curieus of je medelijden hebt met het schaap dat je slacht.

Ok, en jij ?
heb je medelijden met al die dieren die je eet?
en die insekten die je afmaakt op fruiten enzo?

groetjes

Yahya

Flippend Rund 2 februari 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398506)
Ok, en jij ?
heb je medelijden met al die dieren die je eet?
en die insekten die je afmaakt op fruiten enzo?

groetjes

Yahya

Nee

Vreemd dat je daar nu ook curieus over bent bij mij.

Bobke 2 februari 2007 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398369)
Beste Bobke,

Met vriendelijk groeten
Yahya

Er is al evenmin een bewijs dat niet bedwelmen beter is en bedwelmen is nu eenmaal de wet.
Ik ga ervan uit dat voor een wet gestemd wordt een discussie gevoerd wordt en voor en nadelen afgewogen worden.
Uit eigen ondervinding kan u in elk geval verzekeren dat een varken dat gekeeld wordt lang en luid kan schreeuwen. Vandaar trouwens de uitdrukking “schreeuwen als een gekeeld varken”. Sinds ze vooraf bedwelmd worden hoor ik dat niet meer.
Waarom zou je er vanuit gaan dat uw manier beter is ?

Lincoln 2 februari 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2395397)
:-D Ik geef toe man deze vraag is wel een beetje moeilijk hoor, zo iets moet je aan Tahiri vragen :D

groetjes

Yahya

Dan ga ik daar zelf op antwoorden;

Citaat:

Wat is de wijsheid (al7ikma)in de vers; (laa yamoutouna feeha ila almaoutata al oula wa waqahoum 3a'daba alja7eem) lima'da jama3a allahou kalimata al mouta bi annahyi thouma istathna bi al isharati bi jam3i al moufradati ma3a tikrari kalimata almouti fee ha'dihi al aya ???
Al jam3o houna li ifadati al ifradi fe alma3na, li anna arwa7ou almou'miniena la touqbadou illa fee aljannati wa kaana al istithna li ifadati attakhsisi fee hada al ma3na ma3a tikrari kalimata "al mouti" li ta7qiqi al mawqif wa laisa 'dalika 3ala sabieli al majaz bal 3ala sabieli al 7aqiqa li anna al mouta 7aqoun, Wallahou a3lam.

Bobke 2 februari 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2398481)
Beste,

Doe ik iets tegen de wet wat betreft Schaap slachten..

Groetjes

Yahya

U gaf daarnet toe dat uw geloof dat niet voorschrijft.

Dronkoers 3 februari 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya (Bericht 2394033)
:D
Als er in de koran staat dat alkohol drinken slecht is, dan is dat slecht.

Oh my God, gelukkig ben ik geen moslim ;-)

_Yahya_ 3 februari 2007 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2398527)
U gaf daarnet toe dat uw geloof dat niet voorschrijft.

Beste,
En wat heeft dit met dat te maken? :-)

groetjes

Yahya

_Yahya_ 3 februari 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2398526)
Dan ga ik daar zelf op antwoorden;

Al jam3o houna li ifadati al ifradi fe alma3na, li anna arwa7ou almou'miniena la touqbadou illa fee aljannati wa kaana al istithna li ifadati attakhsisi fee hada al ma3na ma3a tikrari kalimata "al mouti" li ta7qiqi al mawqif wa laisa 'dalika 3ala sabieli al majaz bal 3ala sabieli al 7aqiqa li anna al mouta 7aqoun, Wallahou a3lam.

great ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be