Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Doe mee aan de poll van het Nieuwsblad! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93478)

lombas 23 augustus 2007 16:23

Niet of blanco, zoals respectievelijk bij de vorige verkiezingen.

Rr00ttt 23 augustus 2007 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m.r. (Bericht 2870153)
Zoals ik reeds vermoedde : erg veel Vlaams Belangers hier !

Er mankeert een vakje : ik weet het niet.

Ik vind dat niet onlogisch. Wie de politiek actief volgt krijgt hoogstwaarschijnlijk spontaan een complete degout van de 'traditionelen', en de alternatieven zijn beperkt.

largo_w 24 augustus 2007 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 2874599)
Ik vind dat niet onlogisch. Wie de politiek actief volgt krijgt hoogstwaarschijnlijk spontaan een complete degout van de 'traditionelen', en de alternatieven zijn beperkt.

Nogal wiedes denk je niet?

Mensen die het goed hebben en dus geen graten zien hebben geen nood om hun visie van alle hoogste daken te roepen...
Alleen een minderheid die wel eens de meerderheid WIL ZIJN roept zo luid!

m.r. 24 augustus 2007 11:55

Er mankeert nog iets aan die enquête : wat hebben jullie gestemd ? Want ik kan enkel uitmaken dat er 49,21 % voor VB zou stemmen maar niet of jullie anders zou stemmen dan voorheen en nu kan ik hieruit enkel afleiden dat ongeveer de helft van de mensen die op deze fora zitten VB-gezind is.

Ik ben voor het milieu en zou dus groen moeten stemmen maar deze bezien de allochtoon en de asielzoekers als "sukkelaars" en zien enkel vanuit hun beperkt oogpunt zonder enige kennis van de realiteit, dus stem ik daar niet voor. Bovendien halen ze hierdoor ook erg veel stemmen van de allochtonen die helemaal geen bijdrage willen geven voor het groen- en milieuaspect van België. Bovendien ik heb hun nooit gehoord toen de plastiek zakken voor de vuilnis werden ingevoerd. Hoeveel plastiek moet daarvoor niet worden geproduceerd ?

Ik ben voor de SP maar deze hebben zich met een Vlaams gerichte splinterpartij verbonden en ik ben voor een unitair België en ik zie ook erg veel misbreuken van ons sociaal systeem waarvan ik vind dat hier moet opgetreden worden zodat het sociaal systeem kan blijven bestaan.

Ik kan met bepaalde punten van VB instemmen zonder daarvoor racist te moeten zijn maar met bepaalde andere punten dan weer helemaal niet.

Referenda zijn spijtig genoeg geen criteria in België om tot bepaalde beslissingen te kunnen komen.

Zo zou ik zeggen : België unitair maar ons koningshuis weg. Desnoods gewoon vervangen door eentje dat Vlaams kan spreken zonder accent (zoals elk kind dat tweetalig opgevoed wordt). En ons asielbeleid aanpassen : illegalen oppakken en deze onmiddellijk terugsturen. En om economisch redenen hier asiel kunnen verkrijgen zou niet meer mogen kunnen.

Het is dus erg moeilijk om voor een bepaalde partij te kizen !

Rr00ttt 24 augustus 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m.r. (Bericht 2875687)
Referenda zijn spijtig genoeg geen criteria in België om tot bepaalde beslissingen te kunnen komen.

Oplossing: einde aan belgië en een onafhankelijk vlaanderen met een zwitsers politiek systeem.

Ik ben niet zo naief dat ik denk dat vlaamse politici met veel goesting deze afbreuk aan de macht van de particratieën zullen invoeren, maar in België is het al helemaal zeker uitgesloten.

DidiusTheGreat 24 augustus 2007 17:57

Ik heb de vorige verkiezingen op CD&V/N-VA gestemd.

Mochten het nu opnieuw verkiezingen zijn zou ik twijfelen. Ergens vrees ik dat het signaal dat er massaal CD&V/N-VA gestemd is niet heeft doorgedrongen tot de walen, vandaar ik het VB zou overwegen. Dat zou pas een duidelijk signaal zijn. Aan de andere kant vind ik het lastig om als overtuigde CD&V'er voor het VB te stemmen...

Misschien zou LDD de oplossing bieden...

Eddy B 24 augustus 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m.r. (Bericht 2875687)
En ons asielbeleid aanpassen : illegalen oppakken en deze onmiddellijk terugsturen. En om economisch redenen hier asiel kunnen verkrijgen zou niet meer mogen kunnen.

Het is dus erg moeilijk om voor een bepaalde partij te kizen !

Geef mij maar economische asielzoekers die zich willen aanpassen aan onze maatschappij, zo zijn er genoeg, dan datgene wat we nu met busladingen vol binnen blijven halen...

Linkse Vogel 24 augustus 2007 19:55

er zijn dingen die me verbazen in de uitslag:

CD&V-N-VA: Duvelke 382
Groen! (van deze mensen wist ik gwn nie dat ze voor mijn partij stemden) Bovenbuur, DannyS, Duvelke, Praetorian (waarschijnlijk gwn omdat er geen andere mogelijkheden waren)
VB: Baseballpolitieker
LDD: Lombas

Verklaring aub.

largo_w 24 augustus 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2877110)
CD&V-N-VA: Duvelke 382

De wind komt van den andere kant wat wil je...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2877110)
LDD: Lombas

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2873512)
Niet of blanco, zoals respectievelijk bij de vorige verkiezingen.

Linkse Vogel 24 augustus 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2859678)
Ik nu,NVA Waarom nog VB?

Goed zo Duveltje! :cheer:

Linkse Vogel 24 augustus 2007 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2877114)
De wind komt van den andere kant wat wil je...

Tja dan moet Lombas maar ook niet stemmen in deze peiling he!

lombas 24 augustus 2007 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2877136)
Tja dan moet Lombas maar ook niet stemmen in deze peiling he!

Dat mensen eerst eens proberen goede keuzemogelijkheden op te stellen.

Kortaf 25 augustus 2007 07:59

Wat mij opvalt (al lang niet meer verbaast) is dat je achter de optie "Open VLD" een mooie line-up krijgt van de Belgicisten op dit forum:

AdrianHealey, Firestone, Kim, largo_w, Master Yoda, Patriot!, Steenbok66, TheBlackadder

Volgens mij is de VLD op weg naar de kiesdrempel!

largo_w 25 augustus 2007 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2878104)
Wat mij opvalt (al lang niet meer verbaast) is dat je achter de optie "Open VLD" een mooie line-up krijgt van de Belgicisten op dit forum:

AdrianHealey, Firestone, Kim, largo_w, Master Yoda, Patriot!, Steenbok66, TheBlackadder

:lol:

Burry 25 augustus 2007 09:12

Nog een andere poll op HLN en nu eens met de verfijning dat je kan kiezen JA voor België, maar dan confederaal: http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...ht&pPollId=710

Gun 25 augustus 2007 13:36

Citaat:

Juist

Raar, want het discours van de laatste maand van zowel Somers, Dewael, Degucht, ... doet iets anders vermoeden. De VLD draait met de wind en meer dan twee maand geleden hebben ze daarmee redelijk wat belgicisten kunnen verleiden die vandaag allemaal stuk voor stuk bedrogen worden.

AdrianHealey 25 augustus 2007 13:37

Citaat:

Gij zijt nog steeds aan't ijlen dat het niet meer schoon is. 't is eigenlijk wreed.

AdrianHealey 25 augustus 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2878649)
Juist

Raar, want het discours van de laatste maand van zowel Somers, Dewael, Degucht, ... doet iets anders vermoeden. De VLD draait met de wind en meer dan twee maand geleden hebben ze daarmee redelijk wat belgicisten kunnen verleiden die vandaag allemaal stuk voor stuk bedrogen worden.

De VLD kán niet draaien met de wind omdat ze voor de verkiezingen nauwelijks uitspraken deden.

Praetorian 25 augustus 2007 13:39

De jacht op de VLD'ers is open. De eerste die ene als trofee aan zijn muur kan nagelen, krijgt een rondje van het huis.

AdrianHealey 25 augustus 2007 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2878663)
De jacht op de VLD'ers is open. De eerste die ene als trofee aan zijn muur kan nagelen, krijgt een rondje van het huis.

:(

Mijn vriendin gaat dat niet tof vinden, zenne. :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be