Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Klop krijgen omdat je in het bijzijn van een islamiet eet ... ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94793)

An Arkos 23 september 2007 10:24

waw
10 paginas over twee kinderen die elkaar slaan, ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar bij mij op de lagere school was er elke week wel een vechtpartij.
Zal ik ook elke keer als een rechtse zak mij uitscheld een thread beginnen?:roll:

circe 23 september 2007 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2951000)
waw
10 paginas over twee kinderen die elkaar slaan, ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar bij mij op de lagere school was er elke week wel een vechtpartij.
Zal ik ook elke keer als een rechtse zak mij uitscheld een thread beginnen?:roll:

Misschien ging het in jouw tijd over marrebollen of over "en mijne pa is polies", ik kan me niet herinneren dat er klop werd uitgedeeld omdat iemand zondags niet naar de mis was gegaan!

D�*t is het beangstigende aan dit incident, daarom 10 pagina's (vooral omdat sommigen maar niet willen begrijpen wat het probleem is).

bentje 23 september 2007 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2951015)
Misschien ging het in jouw tijd over marrebollen of over "en mijne pa is polies", ik kan me niet herinneren dat er klop werd uitgedeeld omdat iemand zondags niet naar de mis was gegaan!

D�*t is het beangstigende aan dit incident, daarom 10 pagina's (vooral omdat sommigen maar niet willen begrijpen wat het probleem is).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2949480)
Voor u is er geen verschil tussen een al dan niet waargebeurd verhaal over een slaande kinderruzie om een pak chips en een steekpartij.
Ocharme. I pity you.

De essentie is wel hetzelfde, dat snap je toch wel?

PetSel 23 september 2007 10:53

Citaat:

waw

3 simpele redenen;

1] er is geweld gebruikt zonder enige aanstotende reden(en)
2] het is (weeral) iemand van allochtoonse afkomst
3] het voorval is gepleegd mogen we aannemen omwille van godsdienstige plichten/regels

Laya 23 september 2007 11:09

Ik heb voor zover ik weet nog niet of nauwelijks gereageerd in deze draad omdat er te weinig informatie is om mijn mening te geven hierover. Het kan ofwel gewoon waar zijn (en dan had diene kleinen een draai rond zijn oren gehad van mij en misschien om hem nog meer te kl*ten een chipke in zijn smoel), ofwel overdreven worden. Ik herinner me een Belgische vrouw die de eerste keer tijdens ramadan bij haar schoonfamilie in het midden-oosten verbleef. Een nichtje en een neefje van haar man hadden gezien dat ze haar tanden stond te poetsen, ze begonnen tegen haar te roepen, zetten het hele huis in rep en roer, zij verstond er geen woord van en was in alle staten want ze begreep niet wat er aan de hand was. Bleek dat die kinderen niet wisten dat zij niet meedeed aan ramadan, ze is geen moslima, en dat ze haar enkel wilden waarschuwen dat ze geen water mocht inslikken tijdens het vasten.

Ik hoor de klok graag van 2 kanten luiden, als we het hele verhaal horen is het misschien helemaal niet zo dramatisch als het hier wordt voorgesteld.

circe 23 september 2007 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 2928528)
Vandaag op de tram:

Een zoontje van mijn collega wordt zonder meer in het gezicht geslagen door een ander, ouder kind van, uiteraard, allochtoonse herkomst.
Reden : het kind was een zakje chips aan het eten. Dat mocht niet.
Waar zijn we hier in Godsnaam mee bezig ?
Aangifte gedaan. ANtwoord van de dienstdoende officier : " waarschijnlijk wordt hier geen gevolg aan gegeven. Dit soortzaken gebeuren dagelijks'.
Mooi zo. Het wordt steeds mooier in deze multicul.
Moeten we nu al eerst toestemming vragen om te mogen eten in het openbaar ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laya
Ik hoor de klok graag van 2 kanten luiden, als we het hele verhaal horen is het misschien helemaal niet zo dramatisch als het hier wordt voorgesteld.

gegevens:
- het gebeurde niet (nog niet) in een islamitisch land
- het gebeurde op een openbare plaats (tram)
- wordt niet opgevolgd door politie = lijkt al "normaal" te zijn

welke andere kant wil jij nog weten?

drosophila 23 september 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2951015)

Ik herinner me wel degelijk pesterijen en regelrecht geweld tegen een kind omdat het als enige van de klas zijn eerste communie niet deed. Ben je klaar om daar 10 pagina's lang hysterisch en apocalyptisch over te doen? Of gaat het christenkindjes-bashen je minder goed af dan het molesteren van kleine moslims?

PeterC 23 september 2007 13:19

Ik stond vorige vrijdag in een winkel. Daar stond een vader met zijn kindje, ik denk een jaar of vijf. Ik hoor dat kind een cola vragen aan zijn vader. Kreeg dat kind daar een klets rond zijn oren... Het waren nieuwe Belgen maar ik vond dit toch wel overdreven.Ik dacht trouwens dat je op kinderen niet meer mag 'slaan', ook geen opvoedende tik e.d. maar je kind zo'n klets geven omdat het een cola vraagt vind ik ook niet normaal.

Laya 23 september 2007 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2951321)
Ik herinner me wel degelijk pesterijen en regelrecht geweld tegen een kind omdat het als enige van de klas zijn eerste communie niet deed. Ben je klaar om daar 10 pagina's lang hysterisch en apocalyptisch over te doen? Of gaat het christenkindjes-bashen je minder goed af dan het molesteren van kleine moslims?

idd... ik kan erover meepraten, ik heb als enige Jehova's Getuige tussen 'vrome Katholiekjes' ook mijne peren gezien.

Laya 23 september 2007 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterC (Bericht 2951329)
Ik stond vorige vrijdag in een winkel. Daar stond een vader met zijn kindje, ik denk een jaar of vijf. Ik hoor dat kind een cola vragen aan zijn vader. Kreeg dat kind daar een klets rond zijn oren... Het waren nieuwe Belgen maar ik vond dit toch wel overdreven.Ik dacht trouwens dat je op kinderen niet meer mag 'slaan', ook geen opvoedende tik e.d. maar je kind zo'n klets geven omdat het een cola vraagt vind ik ook niet normaal.

Dat is idd overdreven...
aan de andere kant, mijn zoon is bijna 13 en als hij iets doet dat écht niet kan heb ik hem ook vast. (let wel, dat gebeurt heel uitzonderlijk)
Dat iemand mij dat maar es probeert te verbieden!

sn00py 23 september 2007 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2951321)

Waaw drosophiel, in één bericht zoveel overdrijvingen. Maar ja, dat is uw beproefde taktiek, den boel overdrijven en in het belachelijke trekken. De topic gaat niet over het molesteren van kleine moslims, ook niet van grote moslims. De teneur is ook niet hysterisch en zeker niet apocalyptisch.
Het gaat erover dat het een geval is van agressie van een moslim tegen een niet-moslim (het zoveelste) en dat daar toch niets aan gedaan wordt.
Het is jullie goed recht om het te relativeren, maar als dat niet kan op een ernstige manier, dan geef je je eigen ongelijk toe. Dat ontlokt dan aan de rechterzijde ook weer overdreven reacties (niet in het minst van mezelf), maar jullie zijn meester in het verdraaien, loochenen, weglachen van feiten die het bespreken wel waard zijn.
Waarom gaat die kleine niets doen? Omdat hij verdomme weet dat het niets uithaalt. Waarom heeft een kennis van me al 4 keer op 6 jaar geen aangifte gedaan van inbraak in zijn auto? Omdat het niets uithaalt. Als ze de daders al vinden, gaan ze vrij-uit. Ik zeg niet dat die kleine moslim aan de schandpaal moet, maar hij moet op zijn minst een serieuze reprimande krijgen. Maar neen, door de door jullie verkozen politiekers lopen hier veel gasten die al 36 keer in contact met het gerecht waren, gewoon vrij. En dan plegen ze plots een moord. Maar ja, die lachen jullie dan ook weg...
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Stelletje vastgeroeste klootzakken! Extreem-rechts heeft zijn succes voor een groot deel aan jullie te danken, maar jullie "intellect" is te beperkt om DAT te begrijpen.
Doe zo voort, dan komt misschien ooit de dag dat VB een absolute meerderheid haalt, want het gewone (door jullie geminachte en verfoeide) volk is het gezever van verdraagzaamheid ed SPUUGZAT.

Boadicea 23 september 2007 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2951480)
idd... ik kan erover meepraten, ik heb als enige Jehova's Getuige tussen 'vrome Katholiekjes' ook mijne peren gezien.

Probeer dan maar eens het dikkertje met het spraakgebrek, de tandenbeugel en de steunzolen te zijn. In ieder geval: de pesterijen en het aan mijn haar trekken, me kloppen en openbaar uitkleden, stopte ogenblikkelijk ... toen ik leerde terugslaan.
In principe ben ik tegen geweld, maar het luchtte wel op, als ik mijn pestkoppen uiteindelijk met bloedneuzen kon zien afdruipen. Ik was het beu om elke dag bont en blauw te zien, gescheurde kleren te hebben en ga zo verder. De leerkrachten konden niet op tegen de dagelijkse "lynchmob" die me bewerkte. Mijn moeder zei dat ik het moest negeren, maar dat geraak je serieus beu.
Op een gegeven moment kon ik het niet meer houden, barstte ik los en heb ik eens enkele etters bij de keel gegrepen, gebeten en zo hard aangepakt, dat ze het niet meer waagden om me aan te vallen.
Ik denk dat als ze het nu nog zouden wagen iets tegen me te zeggen dat me niet aanstaat, ze niet meer weten waar ze staan. Ik ben nog steeds dik, ik heb nog steeds een spraakgebrek, maar O WEE ...
Ik behandel iedereen vriendelijk, maar verwacht hetzelfde terug. Anders wordt ik hell on wheels. Geloof me dat ik er mijn hand niet voor omdraai om een pestkop in elkaar te rammen. Dat moslimmeke mogen ze naar mij sturen. Ik denk dat het NOOIT meer een ander kind zal pesten, als ik er mee klaar ben.
Sorry, maar ik heb er van leren genieten om etters in elkaar te slaan. Dat luchtte me na jaren het slachtoffer te zijn, iets te goed op. En geloof me ... ik kan tegen een stootje. Om over mijn knie te gaan, is er wel meer nodig dan eens onvriendelijk te zijn.

Laya 24 september 2007 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2952261)
Probeer dan maar eens het dikkertje met het spraakgebrek, de tandenbeugel en de steunzolen te zijn. In ieder geval: de pesterijen en het aan mijn haar trekken, me kloppen en openbaar uitkleden, stopte ogenblikkelijk ... toen ik leerde terugslaan.
In principe ben ik tegen geweld, maar het luchtte wel op, als ik mijn pestkoppen uiteindelijk met bloedneuzen kon zien afdruipen. Ik was het beu om elke dag bont en blauw te zien, gescheurde kleren te hebben en ga zo verder. De leerkrachten konden niet op tegen de dagelijkse "lynchmob" die me bewerkte. Mijn moeder zei dat ik het moest negeren, maar dat geraak je serieus beu.
Op een gegeven moment kon ik het niet meer houden, barstte ik los en heb ik eens enkele etters bij de keel gegrepen, gebeten en zo hard aangepakt, dat ze het niet meer waagden om me aan te vallen.
Ik denk dat als ze het nu nog zouden wagen iets tegen me te zeggen dat me niet aanstaat, ze niet meer weten waar ze staan. Ik ben nog steeds dik, ik heb nog steeds een spraakgebrek, maar O WEE ...
Ik behandel iedereen vriendelijk, maar verwacht hetzelfde terug. Anders wordt ik hell on wheels. Geloof me dat ik er mijn hand niet voor omdraai om een pestkop in elkaar te rammen. Dat moslimmeke mogen ze naar mij sturen. Ik denk dat het NOOIT meer een ander kind zal pesten, als ik er mee klaar ben.
Sorry, maar ik heb er van leren genieten om etters in elkaar te slaan. Dat luchtte me na jaren het slachtoffer te zijn, iets te goed op. En geloof me ... ik kan tegen een stootje. Om over mijn knie te gaan, is er wel meer nodig dan eens onvriendelijk te zijn.

Awel, ik denk dat wij veel op elkaar trekken, misschien niet direct uiterlijk maar je schopt ook beter niet tegen mijn schenen :lol:

An Arkos 24 september 2007 10:51

Hoe oud waren de kinderen van het beginverhaaltje?

Laya 24 september 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2952905)
Hoe oud waren de kinderen van het beginverhaaltje?

Dat is nu dus wat ik ook wou zeggen... vind ik niet onbelangrijk hoor... maar dan aan de andere kant vasten kids toch niet tot ze 12/13 zijn?

circe 24 september 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2952913)
Dat is nu dus wat ik ook wou zeggen... vind ik niet onbelangrijk hoor... maar dan aan de andere kant vasten kids toch niet tot ze 12/13 zijn?

Een zoontje van mijn collega wordt zonder meer in het gezicht geslagen door een ander, ouder kind van, uiteraard, allochtoonse herkomst.

Laya 24 september 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2952958)

Ja ok maar als ze 3 en 5 zijn is de ander ook 'ouder'

Tegendradigaard 24 september 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2950157)
Wat die snotaap deed is niet toelaatbaar. Maar indien de politie gevolg moest geven aan elke klacht over een vechtpartij of meppen tussen snotapen, hoeveel flikken zou België dan wel nodig hebben?

Ik trok in Tunesië alléén door het land, tijdens de Ramadan, at en dronk wat en wanneer het me zinde en niemand die me een opmerking maakte. Meermalen werden me tips gegeven met de excuses die een onderbreking vh vasten in hun ogen rechtvaardigen.

Was U dat zelf of een van uw alter ego's die door dat land trok ?

Boadicea 24 september 2007 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2952893)
Awel, ik denk dat wij veel op elkaar trekken, misschien niet direct uiterlijk maar je schopt ook beter niet tegen mijn schenen :lol:

Ben ik het mee eens. Als ik 5 pestkoppen het tegen 1 slachoffer zie opnemen, kom ik tussenbeide en pas op ... ik ben echt niet te beroerd om enkele broeken warm te slaan. Ik denk dat ik het uitstraal, want dat is meestal al genoeg om de bengels op te doen krassen.

forumspook 24 september 2007 13:35

Citaat:

waw

Op mijn school werd er ook gevochten, maar toch niet wegens religieuze kwestie's en het wel of niet naleven van godsdienstige regels.
Maar hier gaat het over KLEINE kinderen, waarvan er één op 10 jarige leeftijd al fanatiek genoeg is om een wat jonger kameraadje te slaan, enkel omdat die éét tijdens de vastenperiode van de ramadan, een godsdienst dat dat jongetje niet eens aanhangt, en zijn ouders evenmin!Wat binnen 10 jaar? Hoe ver zal die jonge motten-uitdeler zijn fanatisme d�*n geraakt zijn? Wat zal hij doen met mensen die de ramadan niet naleven als hij 20 jaar is?Doodslagen/steken/schieten? Hun woning opblazen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be