![]() |
Citaat:
|
Geef niets, mijd de Groenplaats en luister deze week naar radio 1. Probleem opgelost.
|
Die piloten putjes zijn een rage aan het worden.:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had nu van Txiki ook wel iets meer realisme verwacht dan: 'ach, het probleem is heel eenvoudig op te lossen, maar ze willen niet, want het zijn dikke egoïsten die alleen maar geld willen'.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die landen wachten gewoon weer op het geld die ze jaarlijks gaan krijgen,en verder doen ze niets,en er gebeurd niets,ze weten dat ze weer geld gaan krijgen. Mijn beurs is leeg,voor al dat corrupt gedoe.GVD |
Kost honderd keer meer dan het opbrengt. Organisatoren zullen wel blij zijn met hun gehuurde podia en dan nog de VRT die bespaart door het uitsturen van ambtenaren.
Ik vlieg nog liever op eigen kosten naar een arm gebied om er gewoon wat geld te geven aan mensen in moeilijkheden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Ik hou niet van de voze, doorzichtige, oppervlakkige 'mystiek' die rond MFL hangt.
Liever besteed ik mijn hulp aan iets anders. |
Citaat:
Niet moeilijk: neem de trein naar Brussel - daar liggen honderden mensen op straat te creperen in de kou. Op straat, in stations, in metrogangen, in portieken, of gewoon in de regen en de sneeuw.En dat zijn niet eens 'vluchtelingen', 'asielzoekers' of 'gelukzoekers', maar gewoon Europeanen, €-vluchtelingen. Oh nee, sorry: te griezelig, te ver, te vuil, te gevaarlijk. En vooral: te dichtbij huis. :oops: |
|
Citaat:
|
Citaat:
En de baas van Vlaanderen, laten we hem 'rechts' noemen, gaat op kosten van de belastingbetaler (fok de crisis) een oude droom voor zichzelf verwezenlijken. Een berg in Argentinie beklimmen. Ook voor het goede doel. Voorlopig genoeg klootjesvolk in Vlaanderen om dit alles met oprechte bewondering te aanschouwen. De graaiers hebben dus gelijk. |
Citaat:
MR - Groen! - CdH - CVP (of hoe heten die begijntjes van de Grouwelsclub vandaag?) - SpA - VLD - kortom, alle in Brussel aanwezige partijen zijn schuldig aan verzuim. Eigenlijk zijn daklozen voor ALLE partijen gênant. Men gaat liever ergens vaag duizenden kilometers verderop doen alsof enkel d�*�*r ellende is en wij de goeien zijn. Lekker makkelijk ook, want zo moeten we ons niet identificeren en ook niet schuldig voelen, of écht betrokken. Het is namelijk enkel héél ver, en met oorlog en hongersnood, dat er ellende is. Wisten jullie dat in/rond Brussel mensen in tenten slapen? En dat zijn nog steeds EU burgers en géén Afganen of Irakezen. Slaap lekker! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Velen op straat zijn gewoon te zacht voor deze harde wereld, en donderen snel van de molen af. En dat betekent niet altijd 'gek worden' of 'aan de harddrugs', maar deze keiharde wereld klopt niet voor hen. Ik vind het ook niet bepaald een teken van Gezondheid om aan deze wereld aangepast te zijn. PS: In Brussel zijn verschillende TWEETALIGE initiatieven met burgers die daklozen helpen met concrete dingen waar ik actief aan meewerk, maar ik heb nog niet gehoord van een Vlaming die een handje had toegestoken. Vlaamse daklozen, die zijn er echter wél. En ondertussen komen bv. oude dametjes met de trein uit de Ardennen om te helpen, maar geen kip uit Leuven, Antwerpen of Bachtendekuppe. Vreemd, ik probeer het te begrijpen maar het lukt me niet (dit "land", bedoel ik). |
Citaat:
|
Citaat:
Biseksueel klinkt ook hipper. |
Citaat:
Biseksueel is inderdaad, tot mijn matige ergernis een modeterm geworden. |
Citaat:
David Bowie en Freddie Mercury hebben zich in de jaren 70 al geout als 'biseksueel'. En geeneen van de 2 was het. |
Citaat:
En die David Bowie en Freddie Mercury interesseren mij geen reet. |
Citaat:
Preach my sister, preach! :clapping: |
Citaat:
|
Daklozen zouden vooral zichzelf moeten organiseren. In Brussel was er lange tijd een zelforganisatie van daklozen actief, het collectief 103 heette dat, die gewoon panden kraakten en een hoop daklozen samen brachten. Ik heb daar ooit nog een videoreportage mogen maken met de hulp van de Limburgse Leeuw op dit forum.
|
Citaat:
|
Nee, nog niet, ik wil graag eerst de goedkeuring van de geïnterviewden, daar waren een aantal mensen bij die om heel specifieke redenen in die situatie terecht waren gekomen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be