![]() |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oma's aan de top! :clapping::clapping:
|
Voor het eerst grootmoeder worden was de mooiste dag van mijn leven.
ZO emotioneel! Ik heb intussen meerdere kleinkinderen, maar de band tussen oudste kleinkind en mij blijft uniek. |
Citaat:
Leve de jonge grootmoeders ! |
We zullen de mening vragen aan alle provincies
Antwerpen: dakketbegotniwet Limburg: kweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiii Oost-Vlaanderen: vréwijs gulder West-Vlaanderen: ké eu ej hefrèt va eu kèptsjèn ma he da houuii ni heuilaha hehannnnn |
Citaat:
|
Citaat:
Zalig! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de helft niet versta van de West-Vlamingen. Mijn broer woonde ook aan't zeetje. In Breinige. Die sprak tegen mij gewoon "ons" dialect maar toen hij in't W-Vlaams begon te praten begreep ik er bijna niks van. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga ervan uit dat het correct is hé. Ik ken al die dialecten niet grondig. |
Citaat:
|
Goedemorgen grootvaders :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is de gestipte "ij" die wordt uitgesproken als "ie". In de lagere school destijds was dit zelfs een memo technisch middel. Als je het als "ie" uitspreekt schrijf je "ij", anders "ei". Tis nie moejleik, tis gemakkeleik. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
"wijd" wordt uitgesproken als "wiet". "Weide" als "wei" (fonetisch niet zo goed), of "beik" wat lokaal steeds correct is. |
En dan zullen we het nog niet hebben over het verschil tussen de "g" en de "h".
"Met de gulp van god". Niet zo WVL vreemd, maar we "verstaan mekaar". Sommigen zeggen "met de ulp van god". Geen schoolmeester kon het destijds correct uitspreken. Ik ook niet, en nog steeds niet. De "h" blijft moeilijk. |
Citaat:
(ik dacht iets te antwoorden maar hoogstwaarschijnlijk ongepast, hoewel ik wist het niet zo goed) Slapwel :sleeping: |
Goedemorgen jonge mensen :-D
|
De jonge mensen zijn hier in de minderheid dus krijgen ze een beetje aandacht van mij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16. |
|
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be