Cynara Cardunculus |
3 augustus 2011 17:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 5606011)
|
dus een "gekweekte" afrikaan (zoals vroeger bij de slavernij op de plantages) zou dan wèl een ander "ras" geven volgens U? en denk je nu echt dat een paar decennialang kweken met katten méér genetische afwijkingen geeft dan eeuwenlange inteelt vb. in Turkije ?wat denk je?
populaties zoals op de Azoren (waar ooit vlamingen als eerste bewoners neerstreken) zouden dan door die paar eeuwen afzondering toch ook een andere genetische basis moeten hebben?
Het is vooral ridicuul om het verschil tussen de verschillende mensen als niet bestaande af te doen, terwijl men voor alle andere zoogdieren weldegelijk zeer verschillende rassen aanvaardt die zelfs soms amper herkenbaar zijn. Of gaan we dan ook stoppen met het verschil tussen de Bengaalse en de Siberische tijger te accepteren, vermits het toch allebei tijgers zijn?
Het zijn de racisten die de term "ras" willen verwijderd zien. Mensen die geen racist zijn, zien écht wel dat afrikanen er anders uitzien dan aziaten en dat aziaten een pak intelligenter zijn, terwijl afrikanen beter kunnen lopen.... maar ze zien dit in de juiste proportie. wat de racistische anti-racisten dus niet doen. Ik gun het hen. Tot zolang noem ik mijn Dobermann Pincher een Deense Dog.
|