Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Homofobie: opgeklopt en overdreven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110802)

bgf324 12 juli 2009 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4225346)
Zo is het gedrag van homoseksuelen niet anders. Met dat verschil dat als de homo overgaat tot pedofilie of verkrachtingen, er onmiddelijk zou moeten kunnen ingegrepen worden. Misschien is een vorm van publieke awareness noodzakelijk?

Wat een zielige stelling. :?

Maar dat kan ik ook ze:

Joden zijn drinkwatervervuilers!!!:evil: Er zou onmiddelijk moeten kunnen ingegerepen worden. Misschien is een vorm van publieke awareness noodzakelijk?

Fozzie 14 juli 2009 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 4225055)
Voila, zo is dat!

Bwoa, er zijn nog wel verschillen dacht ik ;-) Alleen... we doen wat we doen en dat definiëert ons. Dat is iets anders dan ons verplicht in een rol te duwen.

Oeps, ik bedoelde dus het "culturele onderscheid" tussen man en vrouw (de genderrol). Enkel de biologische verschillen zijn van tel in het kader van de voortplanting, voor de rest heeft het onderscheid man/vrouw (en vooral de maatschappelijke gevolgen die men er aan wil geven) geen enkele meerwaarde, wel in tegendeel.

Vorenus 14 juli 2009 15:47

Homofobie = angst van homo's.

Dus inderdaad, homofobie is overdreven en opgeklopt. Welke man of vrouw heeft nu schrik van een homo?

Fozzie 14 juli 2009 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4225346)

Zo is het gedrag van homoseksuelen niet anders. Met dat verschil dat als de homo overgaat tot pedofilie of verkrachtingen, er onmiddelijk zou moeten kunnen ingegrepen worden. Misschien is een vorm van publieke awareness noodzakelijk?

En als een hetero overgaat tot verkrachtingen of kindermisbruik, moet er dan niet opgetreden worden?
Er zijn trouwens meer hetero's die over gaan tot verkrachting en kindermisbruik van homo's, dus snap ik niet goed waarom je een onderscheid zou maken tussen een homo die een misdaad begaat en een hetero die een misdaad begaat (de meeste hetero's en homo's begaan trouwens deze misdaden niet).
Of wou je maar gratuit wat vooroordelen over holebi's verspreiden die nergens op slaan?

Fozzie 14 juli 2009 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4225440)

Een onderschrift dat ik diwijls op deze site zag:

The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision.

Yep dat stond vroeger onder mijn posts. Ik ga het er terug onder zetten, om Preutse en Griezelda te pesten ;-)

Pieter B 14 juli 2009 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4229460)

Dus inderdaad, homofobie is overdreven en opgeklopt. Welke man of vrouw heeft nu schrik van een homo?

Ze hebben geen schrik van homo's maar schrik van het fenomeen homoseksualiteit. Schrik dat hun kinderen homo zullen zijn ofdat ze het stiekem zelf zijn.

Ars_Nova 22 juli 2009 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 4229463)
En als een hetero overgaat tot verkrachtingen of kindermisbruik, moet er dan niet opgetreden worden?
Er zijn trouwens meer hetero's die over gaan tot verkrachting en kindermisbruik van homo's, dus snap ik niet goed waarom je een onderscheid zou maken tussen een homo die een misdaad begaat en een hetero die een misdaad begaat (de meeste hetero's en homo's begaan trouwens deze misdaden niet).
Of wou je maar gratuit wat vooroordelen over holebi's verspreiden die nergens op slaan?

"Kijken, denken, doen", zo hebben ze mij vroeger altijd geleerd. Slecht idee om die zaken door elkaar te hutselen ;-)

praha 22 juli 2009 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4220232)
Volgens dezelfde logica mogen we van jou dan een lobotomie verwachten?

8-)

praha 22 juli 2009 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4225445)
Bestaat de hoofdmoot van verkrachtingen niet uit mannen die vrouwen verkrachten? U weet wel, hetero's?

denk ik ook wel ... 't is te zeggen ...

De hoofdmoot bestaat uit hetero mannen die hun minderjarige dochters verkrachten.

praha 22 juli 2009 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 4229457)
Oeps, ik bedoelde dus het "culturele onderscheid" tussen man en vrouw (de genderrol). Enkel de biologische verschillen zijn van tel in het kader van de voortplanting, voor de rest heeft het onderscheid man/vrouw (en vooral de maatschappelijke gevolgen die men er aan wil geven) geen enkele meerwaarde, wel in tegendeel.

Maar zelfs dat is niet zo éénduidig als we onzelf voorhouden aan de hand van die stereotypen en is steeds van minder tel naarmate de wetenschappelijke wereld allerhande alternatieven aanreikt

Heftruck 22 juli 2009 20:59

Citaat:

Ge weet gij goed genoeg dat die term niet die betekenis heeft. Met homofobie wordt in het bijzonder afkeuring, uitsluiting en vervolging van holebi's bedoeld. Maar als ge uwen hypocriete zever wilt volhouden, mij niet gelaten, we zullen u gewoon nen homohater noemen, content?

Fozzie 23 juli 2009 20:07

Citaat:

Welke man of vrouw heeft nu schrik van een homo?

Darius III en zowat al zijn tijdsgenoten in heel klein Azië tot aan de Indus ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be