Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
(Bericht 4345515)
Goed, dan zijn staten waarin referenda toegestaan zijn, geen volwaardige democratieën.:roll:
|
Zelfs in democratische staten waar referenda toegelaten zijn, zijn er verkiezingen.
Vermits uw partijtje en dus uw unitaristische strekking nu nog geen 1% van de stemmen haalt bij verkiezingen, is er niets (
ik herhaal dat even : NIETS) dat u logischerwijs kan doen veronderstellen dat u bij welkdanig referendum méér zou halen.
Terzijde :
Persoonlijk heb ik niets tegen referenda, wel integendeel. Maar u weet zo mogelijk nog beter dan ik dat men zoiets in België niet aandurft, en al zeker niet als het om een hervorming van de staat zou gaan.
Uw “referendum”-stokpaardje is derhalve onzinnig, en dat weet u. U laat evenwel niet na het te gebruiken, omdat u weet dat een referendum er in de realiteit toch nooit komt. Dan is het natuurlijk makkelijk, zij het volslagen onrealistisch, van voor de dag te komen met een stelling zoals “
nu haalt het unitarisme weliswaar nada bij verkiezingen, maar bij een referendum zou de bevolking bij ruime meerderheid voorstander zijn van een unitair België”.
U kunt uzelf, mijne heren BWarrior, middels dergelijke waangedachte om de tuin leiden. Verwacht echter niet dat u dit met de bevolking kunt doen. Die weet wel beter.
Overigens pakt u één en ander overduidelijk totaal verkeerd aan. Ik heb dit hier reeds gezegd : zelfs mijn nietige ik kan een paar nuttige argumenten bedenken die in het voordeel van een meer unitaire Belgische staat pleiten. Het is hoogst eigenaardig dat uw partijtje die argumenten
nooit aanvoert. Te verblind door vermeend eigen gelijk, misschien ?
Niet dat u zelfs met die voor de hand liggende argumenten in de uiteindelijke afweging enige kans zou maken, maar laat ons zeggen dat uw partijtje toch iets méér en beter dan de huidige uiterst schamele verkiezingsresultaten zou halen.
Maar goed, het is uw vrijheid om zaken verkeerd aan te pakken, en om u in te zetten voor een zaak die eenvoudigweg onmogelijk kan gewonnen worden. Die vrijheid is u graag gegund.