![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou pas erg zijn als ze opzettelijk bereid werd zonder varkensvlees. Echter denk ik dat dit er weinig toe gedaan heeft bij het voorbereiden van deze actie. |
Citaat:
Wat moeten de linkiewinkies anders nog doen de godganse dag? Soep maken/uitdelen aan armen misschien? Ik zeg U, zoek er iets achter... :lol: |
Citaat:
|
Hoeveel van de soepverdedigers, durven hier in eer en geweten stellen dat de soep met duidelijk aanwezig varkensvlees GEEN bewuste keuze was van het VB ?
Het blijft koud, de daklozen blijven, welke soep staat er de volgende dagen op het menu? Als je ECHT inzit met die mensen mag dat geen ééndagsactie blijven, anders lijkt mij dat alvast een serieuze twijfel over de goede bedoelingen. Suggestie: kippe(n)soep, ook oervlaams, lekker, voor iedereen eetbaar. |
Zonder vlees is de soep minder voedzaam, wat het voor niet-moslimdaklozen nadelig maakt. In principe vind ik dat men (seculieren) te veel om strenge naleving van religieuze regels geeft.
En daklozen houden zich overigens sowieso evenmin bezig met vegetarisme. Nu ja, het VB kon ander vlees gebruikt hebben, dat natuurlijk wel. De voedzaamheid is volgens mij wel de belangrijkste factor. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is trouwens absoluut geen 1-dagsactie. Integendeel is het te kaderen in onze vertrouwde campagne 'armoede bestaat ook bij ons'. Het is trouwens niet onze eerste en enige soepbedeling die we al gedaan hebben. Eveneens hebben we ons behoorlijk steentje alvast bijgedragen aan z11 z11 z11 actie van voorpost. |
Erwtensoep met spek is een één van de beste soepen qua waarde/prijs. Niettemin is het niet zozeer het varkensvlees dat me stoort, maar wel het herhaaldelijk aanhalen van het "eigen volk". We zien namelijk verschillende "vreemdelingen" soep bedeeld krijgen. En het hameren op illegalen ... wat is het percentage illegalen onder daklozen?
Het is een bizar initiatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maakt ook niet uit. Ik zou ook graag het aandeel illegalen bij de daklozen kennen. Zou zeer handig zijn om te weten in hoeverre autochtone daklozen verdrongen worden. |
Citaat:
Als dat spek daar toevallig in belandde, dan was dat een jammerlijke vergissing. No harm done, je kan immers enkel leren van je fouten. Als dat spek daar niet toevallig in belandde (of als er geen soep zonder varkensvlees werd bedeeld), en als dat gebeurde vanuit de 'eigen volk alleen'-logica, dan is dat initiatief ronduit verwerpelijk. Citaat:
|
Ik vind de reakties van sommigen rijkelijk overdreven.
Aan liefdadigheid doen is nu ook al niet meer goed, het moet en het zal multiculturele liefdadigheid zijn of je bent een verschrikkelijk slecht mens. Het is ver gekomen. |
Citaat:
|
Ze hadden beter gratis internet abonnementen uitgedeeld.
|
Citaat:
En nu nog opletten en hopen dat Vanhecke niet met soep begint te gooien moest hij bij de nobele soepbedeling toevallig Dewinter tegenkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo'n beetje het Calvinistische idee van de zondige mens geneigd tot het kwaad, niet in staat tot het goed. Maar dan wel met de uitzondering: dat geldt voor ons soort Gutmenschen niet; wij zijn geneigd tot het goed en niet in staat tot het kwaad. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be