Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Vlaams Belang deelt soep uit aan Brusselse daklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133059)

Boontjes 2 januari 2010 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4514906)
Natuurlijk, zij hebben toch prioritair recht op alle sociale woningen!

JA??? Waar??? Niet gans Vlaanderen woont in jouw gemeente...

dominatrix 5 januari 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4510089)
Een pluspunt is alvast,dat de soepbedeling in het Nederlands én in het Frans wordt aangekondigd.Dus voor alle burgers,ongeacht ze Vlaming of Waal zijn.Dit is toch wel een nieuw détail.Doe zo voort...dominatrix.

Detail? Niet echt, onze partij voert sinds mensenheugenis tweetalig campagne in Brussel. Voor ons is die stad dan ook formeel een tweetalige entiteit binnen een ééntalig Vlaanderen.

dominatrix 5 januari 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4510110)
Was die soep niet opzettelijk bereid met varkensvlees zodat allochtonen er zeker niet van konden eten?

Zoals die van VB'er Hilde De Lobel in 2006?

Misschien niet racistisch maar netjes en menslievend is het alvast ook niet.

Het zou pas erg zijn als ze opzettelijk bereid werd zonder varkensvlees. Echter denk ik dat dit er weinig toe gedaan heeft bij het voorbereiden van deze actie.

Fieseler 5 januari 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4510276)
Dus achter dat varkensvlees hoeven we niets te zoeken?

Toch wel toch wel ...
Wat moeten de linkiewinkies anders nog doen de godganse dag?
Soep maken/uitdelen aan armen misschien?

Ik zeg U, zoek er iets achter...

:lol:

Anna List 5 januari 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4510276)
Dus achter dat varkensvlees hoeven we niets te zoeken?

is dat niet gewoon de vrijheid van diegene die om één of andere obscure reden liever hongert dan varkenvlees te eten?

spherelike 5 januari 2010 16:34

Hoeveel van de soepverdedigers, durven hier in eer en geweten stellen dat de soep met duidelijk aanwezig varkensvlees GEEN bewuste keuze was van het VB ?

Het blijft koud, de daklozen blijven, welke soep staat er de volgende dagen op het menu?
Als je ECHT inzit met die mensen mag dat geen ééndagsactie blijven, anders lijkt mij dat alvast een serieuze twijfel over de goede bedoelingen.
Suggestie: kippe(n)soep, ook oervlaams, lekker, voor iedereen eetbaar.

Scarabaeida 5 januari 2010 16:38

Zonder vlees is de soep minder voedzaam, wat het voor niet-moslimdaklozen nadelig maakt. In principe vind ik dat men (seculieren) te veel om strenge naleving van religieuze regels geeft.
En daklozen houden zich overigens sowieso evenmin bezig met vegetarisme.

Nu ja, het VB kon ander vlees gebruikt hebben, dat natuurlijk wel. De voedzaamheid is volgens mij wel de belangrijkste factor.

Bobke 5 januari 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4526325)
Hoeveel van de soepverdedigers, durven hier in eer en geweten stellen dat de soep met duidelijk aanwezig varkensvlees GEEN bewuste keuze was van het VB ?

Het blijft koud, de daklozen blijven, welke soep staat er de volgende dagen op het menu?
Als je ECHT inzit met die mensen mag dat geen ééndagsactie blijven, anders lijkt mij dat alvast een serieuze twijfel over de goede bedoelingen.

Als het geen plofkippen zijn.

dominatrix 5 januari 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4526325)

Duidelijk aanwezig varkensvlees?

Dit is trouwens absoluut geen 1-dagsactie. Integendeel is het te kaderen in onze vertrouwde campagne 'armoede bestaat ook bij ons'. Het is trouwens niet onze eerste en enige soepbedeling die we al gedaan hebben. Eveneens hebben we ons behoorlijk steentje alvast bijgedragen aan z11 z11 z11 actie van voorpost.

lombas 5 januari 2010 17:46

Erwtensoep met spek is een één van de beste soepen qua waarde/prijs. Niettemin is het niet zozeer het varkensvlees dat me stoort, maar wel het herhaaldelijk aanhalen van het "eigen volk". We zien namelijk verschillende "vreemdelingen" soep bedeeld krijgen. En het hameren op illegalen ... wat is het percentage illegalen onder daklozen?

Het is een bizar initiatief.

lombas 5 januari 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4526442)
Eveneens hebben we ons behoorlijk steentje alvast bijgedragen aan z11 z11 z11 actie van voorpost.

Acties die zonder mededogen verboden zouden moeten worden.

dominatrix 5 januari 2010 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4526473)
Acties die zonder mededogen verboden zouden moeten worden.

Azo...

dominatrix 5 januari 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4526472)
Erwtensoep met spek is een één van de beste soepen qua waarde/prijs. Niettemin is het niet zozeer het varkensvlees dat me stoort, maar wel het herhaaldelijk aanhalen van het "eigen volk". We zien namelijk verschillende "vreemdelingen" soep bedeeld krijgen. En het hameren op illegalen ... wat is het percentage illegalen onder daklozen?

Het is een bizar initiatief.

Ik ken ook erwtensoep zonder spek... denk echt niet dat men hier is bezig geweest met het al dan niet verwerken van varkensvlees in de soep.

Maakt ook niet uit.

Ik zou ook graag het aandeel illegalen bij de daklozen kennen. Zou zeer handig zijn om te weten in hoeverre autochtone daklozen verdrongen worden.

Andy 5 januari 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4526512)
Ik ken ook erwtensoep zonder spek... denk echt niet dat men hier is bezig geweest met het al dan niet verwerken van varkensvlees in de soep.

Maakt ook niet uit.

Dat maakt natuurlijk wel uit. En afgaande op eerdere bijdragen in deze draad, die de VB-inspiratie van de identitaire soep belichtten, is het erg waarschijnlijk dat dat spek daar niet zomaar in beland is.
Als dat spek daar toevallig in belandde, dan was dat een jammerlijke vergissing. No harm done, je kan immers enkel leren van je fouten. Als dat spek daar niet toevallig in belandde (of als er geen soep zonder varkensvlees werd bedeeld), en als dat gebeurde vanuit de 'eigen volk alleen'-logica, dan is dat initiatief ronduit verwerpelijk.
Citaat:

Ik zou ook graag het aandeel illegalen bij de daklozen kennen. Zou zeer handig zijn om te weten in hoeverre autochtone daklozen verdrongen worden.
Verdrongen uit hun kartonnen dozen? Uw partij weigert tot op de dag van vandaag de oorzaken van die dakloosheid te erkennen: allerhande vormen van speculatie op de vastgoedmarkt die huren en kopen voor een deel van de bevolking te duur tot zelfs onbetaalbaar maken, in combinatie met het gebrek aan een minimumkoopkracht (door bvb een minimuminkomen). Daarnaast doet uw partij eveneens erg weinig moeite om armen uit hun armoede te halen. U interesseert zich immers niet om de slachtoffers van die speculatie, maar wenst hoogstens de autochtone daklozen het 'recht' te geven hun plaats onder een brug of op een bankje op te eisen. Jedem das seine: klopjachten voor de illegale dakloze, een kartonnen doos of een bankje in de sneeuw voor de legale dakloze en een villa in Brasschaat voor de hardwerkende Vlaming.

Xenophon 5 januari 2010 18:46

Ik vind de reakties van sommigen rijkelijk overdreven.

Aan liefdadigheid doen is nu ook al niet meer goed, het moet en het zal multiculturele liefdadigheid zijn of je bent een verschrikkelijk slecht mens.

Het is ver gekomen.

Pietje 5 januari 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4526593)

Aan liefdadigheid doen is nu ook al niet meer goed, het moet en het zal multiculturele liefdadigheid zijn of je bent een verschrikkelijk slecht mens.

Het is ver gekomen.

Indien dat spek in die soep puur toeval had geweest, zou ik die actie zelfs nog toejuichen. Ik durf er echter gif op drinken dat de aanwezigheid van dat varkensvlees gewoon de bedoeling was om die soep te gaan uitdelen. En dan noem ik het pervers.

Vette Pois(s)on 5 januari 2010 19:20

Ze hadden beter gratis internet abonnementen uitgedeeld.

system 5 januari 2010 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4507128)
19de eeuwse liefdadigheid. Maar wat zijn de echte oplossingen die het VB voorstelt in dit verband?

Ze moeten toch iets proberen om positief over te komen in de kranten. Na al die minder verkwikkelijke zaken in de partij.

En nu nog opletten en hopen dat Vanhecke niet met soep begint te gooien moest hij bij de nobele soepbedeling toevallig Dewinter tegenkomen.

Xenophon 5 januari 2010 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4526635)
Indien dat spek in die soep puur toeval had geweest, zou ik die actie zelfs nog toejuichen. Ik durf er echter gif op drinken dat de aanwezigheid van dat varkensvlees gewoon de bedoeling was om die soep te gaan uitdelen. En dan noem ik het pervers.

Om varkenvlees aan behoeftige moslims te geven bedoel je?

Mahalingam 5 januari 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4526593)
Het is ver gekomen.

Ik tref bij mijn linkse kennissen de nooit direct uitgesproken opvatting aan dat rechtse mensen geen medelijden kennen, geen hart hebben voor de medemens, geen goede daden kunnen verrichten. En als ze aan liefdadigheid doen dan is het uit zuiver eigenbelang.
Zo'n beetje het Calvinistische idee van de zondige mens geneigd tot het kwaad, niet in staat tot het goed. Maar dan wel met de uitzondering: dat geldt voor ons soort Gutmenschen niet; wij zijn geneigd tot het goed en niet in staat tot het kwaad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be