| Moslim! |
29 juni 2011 19:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA
(Bericht 5532861)
Terwijl ik in jullie religie een aantal charmante elementen zie, maken jullie toch van de eerste tot de laatste één cruciale denkfout. Wel ... jullie maken er een paar, maar de anderen vloeien uit die ene voort. In tegenstelling tot Mohammed die ( en dat zeggen de believers zelf al ) slechts een profeet was, en dat zal al door sommigen al in twijfel worden getrokken ... is Jezus weldegelijk de mensgeboren God EN de zoon van Maria. Bijgevolg is Maria de moeder van God. Moge zij voor ons, arme zondaars bidden.
Jij die beweert dat Jezus een mens was, en dus per definitie niet God kan zijn, miskent de Alomtegenwoordigheid en de Almacht van God, onze Vader die in den Hemelen is. Jezus heeft namelijk twee naturen : een goddelijke en een menselijke, die samenkomen in de ene persoon van Jezus Christus zonder dat elk van die twee naturen iets van hun eigenschappen of uniciteiten verliezen, maar ook zonder enige mogelijkheid ze van elkaar te scheiden.
Wat betreft je ronduit beledigende en ketterse stelling dat Jezus geweld zou promoten ... daarmee bewijs je enkel je eigen gebrekkige kennis van de teksten. Ja, Jezus duwde een tafel om waardoor de Afgod van de Woekeraars ( het geld ) op de grond rolde ... maar als DAT je bewijs is dat Jezus geweld promootte ... met alle respect, dat is een erg zwak "bewijs" hoor. Een tafeltje met geld omduwen, oh nee de horror ... aldus de volgeling van een roverhoofdman die tientallen mensen beroofd, verkracht en afgeslacht heeft. Ken je de uitdrukking "de balk in het eigen oog niet zien maar de splinter in die van de ander wel" ?
Jezus heeft NOOIT geweld gepromoot of toegepast, dit in tegenstelling tot Mohamed die wel regelmatig geweld pleegde tegen andersgelovigen en in zijn teksten onder andere het "Vers van het Zwaard" opnam. Niet dat we Mohamed dat echt mogen kwalijk nemen, hij kan daar niet aan doen, Mo was een zondig mens. Hij was nu eenmaal NIET de zoon van God, zoals Jezus dat WEL was.
mvg. Sint Ignacius
|
Eerst en vooral ik heb gezegd dat het christendom dat de katholieke kerk voorhoudt niet authentiek is. Ik heb evenveel respect voor Jezus vrede zij met hem als voor alle andere profeten van God en geen van hen kwam geweld promoten. Dat voorval van de tafel omver werpen is in mijn ogen een menselijke handeling. Dat toeschrijven aan God is een belediging voor God waarmee u zichzelf volgens mij onrecht aandoet. Maria de moeder van God??? Dus Maria (dat God tevreden moge zijn met haar) heeft God op de wereld gezet. Wie heeft Maria (dat God tevreden mogen zijn met haar) dan op de wereld gezet?
Waar in de Bijbel staat dat Jezus twee naturen heeft? Nergens. Dat is een dogmatisch uitlegging van het nieuwe testament (dat op 101 andere manieren had kunnen samengesteld zijn) Het NT stelt historisch gezien weinig voor, het komt zelfs niet in de buurt van onze hadiethboeken van de profeet Mohamed saw, want meer is het niet slechts historisch onbetrouwbare vertellingen over het leven van Jezus Christus vrede zij met hem, dat is wetenschappelijk aangetoond.
Ik heb niet gezegd dat Jezus geweld zou promoten, ik sterf nog liever dus als u dat zo heeft verstaan mijn excuses dan heb ik me slecht uitgedrukt. Mohamed saw heeft idd geweld gebruikt, hij saw was een profeet en zoals David en Mozes alaim salaam is geweld soms onvermijdellijk maar dat is nog geheel iets anders dan geweld promoten. Dat u dat blijkbaar niet in eens in overweging neemt is iets mijn beste waar u verantwoording zult moeten afleggen. U bent een leugenaar, u kunt me nergens een voorval noemen van verkrachtingen, wat roven betreft dat is terugnemen wat gestolen was en vermoord ja, in oorlog vallen doden.
|