Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Amon_Re 6 januari 2012 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5911065)
En als Europa niet op die twijfels terugkomt, wat gaat dan Uw mantra worden?

Dan is het de schuld van NVA

Het Oosten 6 januari 2012 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5911078)
Het is toch op zijn minst een heel verschil met wat De Croo beweerde? Met glans de test doorstaan. Balen als een stekker en afgaan als een gieter geblazen.

We zullen zien wat het uiteindelijke oordeel zal zijn van Europa na de verdediging door de regering. Ik ben benieuwd.

Amon_Re 6 januari 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911067)
Nu haalt u ook al De Morgen aan als verdediging. Ik dacht dat deze krant in uw middens een 'slechte' krant was. Of hoe het dubbeltje van de Vlaams-nationalistische schijnheilihgeid toch rollen kan.

De Knack, De tijd, Het Belang Van Limburg, Het Laatste Nieuws,....

Amon_Re 6 januari 2012 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911072)
Ja goed, Europa heeft zo zijn twijfels. En dat moeten ze ook. Maar Europa heeft nog niets afgekeurd zoals het wordt voorgesteld.

Begrijpend lezen is te moeilijk?

Frost 6 januari 2012 12:45

Al bij al wordt er nog altijd te weinig bespaard. Di Rupo I pakt op geen enkele manier de werklozen aan. Het afschaffen van de wachtuitkering kan de Belgische staat een besparing opleveren van 750 miljoen euro per jaar. Ik denk dat dit een faire besparing is die geen enkele bevolkingsgroep raakt.

vrijevlaming 6 januari 2012 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5911088)
Heerlijk geformuleerd, typisch de EC.

maar onder de streep staat er gewoon, jullie moeten binnen een week 2 miljard extra bezuinigen.

Mijn eigen berekeningen gingen uit van 8 miljard noodzakelijke extra bezuinigingen, maar kennelijk neemt de EC voorlopig genoegen met een blijk van goede wil.

Nu maar zien of EDR in staat is zo'n blijk van goede wil af te geven.

yep. Misschien moet VanAcker nu gewoon een extra A4tje erbijnemen voor die twee miljard nieuwe bezui.... eu, belastingen :lol:

giserke 6 januari 2012 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911095)

Allemaal fascistische bladen geschreven door N-VAers.
Dat wee iedereen toch?

giserke 6 januari 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5911100)
yep. Misschien moet VanAcker nu gewoon een extra A4tje erbijnemen voor die twee miljard nieuwe bezui.... eu, belastingen :lol:

Die gaat nog spijt krijgen dat em het niet is afgebold naar de Vloanders. :lol:

Amon_Re 6 januari 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911075)
Ik antwoord op een poster. Mag het (nog) ?

Die vroeg U om te stoppen met Off Topic te gaan :roll:

fonne 6 januari 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911072)
Ja goed, Europa heeft zo zijn twijfels. En dat moeten ze ook. Maar Europa heeft nog niets afgekeurd zoals het wordt voorgesteld.

Alleen maar met een boete van 700 miljoen Euro gedreigd als die oenen daar in den Belziek niet rap een geloofwaardige begroting opstellen. Om te beginnen door de maskerende truukjes (overschatte terugverdieneffecten en fraudeebstrijding) als eens realistisch in te schatten.
Let op: dit is nog maar een eerste faze in de ontmaskering van de begroitng op het bierviltje van Vanackere. De invloed van de groeivertraging, stijgende rente en inflatie door de ontwaarding van de Euro zijn nog niet eens ingecalculeerd.

Het Oosten 6 januari 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911095)

De Knack... Rikske Van Cauwelaert en zijn trawanten gaan weer goed slapen vandaag. Als ze morgen ook even goed gemutst zullen wakker zullen worden, is nog maar de vraag.

Jakko 6 januari 2012 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911094)
We zullen zien wat het uiteindelijke oordeel zal zijn van Europa na de verdediging door de regering. Ik ben benieuwd.

Dat was mijn punt niet. De glans is ervan af.

Amon_Re 6 januari 2012 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911080)
Maar ik ben niet degene die een blad eerst verguis om het daarna weer te gebruiken wanneer het in mijn politieke kaarten past.

Zoals je nooit de Knack verguist?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5689846)
Knack vertelt al lang aan de lopende band onwaarheden. Al jaren.

Zoals reeds in 2006.

De waarheid verdraaien, overdrijven, kortom, niet ernstig bezig zijn, is een lange traditie bij Knack. Het zal niet veel helpen. Bladen zoals Knack en Humo hebben hun beste tijd gehad.

Hypocriet.

vrijevlaming 6 januari 2012 12:50

:rofl:

Bokkenreyder 6 januari 2012 12:51

Het strafste is dat ze dat al een week weten en er met geen woord over gerept hebben: die mentaliteit al: zum kotsen, zegt den Duitser! getjeef en gekonkel: ze zijn ervoor geboren de traditio's! :evil:

Amon_Re 6 januari 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911086)
Lacht u nu omdat het prettig vindt of omdat u politiek solidair moet zijn? Dat is de hamvraag bij kornuiten zoals u.

Ik lach met uw zuurtegraad.

Het Oosten 6 januari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911110)
Zoals je nooit de Knack verguist?

Hypocriet.

En? Ik heb nooit gezegd dat ik een fan was van Knack. Integendeel! Zeker niet meer sinds van de verkapte NVA-er Van Cauwelaert daar ronddloopt. Het zou me zelfs niet verwonderen dat hij ook een plaatsje krijgt op een of andere NVA-lijst.

Amon_Re 6 januari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5911088)
Heerlijk geformuleerd, typisch de EC.

maar onder de streep staat er gewoon, jullie moeten binnen een week 2 miljard extra bezuinigen.

Mijn eigen berekeningen gingen uit van 8 miljard noodzakelijke extra bezuinigingen, maar kennelijk neemt de EC voorlopig genoegen met een blijk van goede wil.

Nu maar zien of EDR in staat is zo'n blijk van goede wil af te geven.

Nope:

"Premier Di Rupo riep gisteren de kern samen om een antwoord aan Europa voor te bereiden. De Belgische overheden betwisten de analyse van de Europese Commissie en de gehanteerde berekeningswijze. De kern besliste om de Europese kritiek naast zich neer te leggen en vast te houden aan haar begrotingsvoorstel."

Hollander 6 januari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911106)
De Knack... Rikske Van Cauwelaert en zijn trawanten gaan weer goed slapen vandaag. Als ze morgen ook even goed gemutst zullen wakker zullen worden, is nog maar de vraag.

Wellicht kan je even je persoonlijke voorstel geven waar die 2 miljard extra bezuinigingen vandaan moeten komen, zodat die maandag ingeleverd kunnen worden (en duis ruim op tijd voor de vergadering van 11-1)

misschien heeft Steven er iets aan?

Amon_Re 6 januari 2012 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911094)

Europa vraagt niet achter een verdediging maar een bijkomende besparing van 1,2 tot 2 Miljard €. Tegen Maandagmorgen (da's binnen ten laatste 72 uur van nu).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be