Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
(Bericht 7759844)
Geen inhoudelijk argument?? Het is juist de essentie!
Ge hebt een zeer duidelijke visie hoe het zou moeten. Wel, kom uit uw luie stoel en DOE iets.
Want anders bent u voor mij een iemand die gewoon geen belastingen wil betalen omdat hij wil parasiteren op de anderen, en als vergoeilijking een ultra libertair theorietje verzint.
|
Het ganse 'argument' is te belachelijk voor woorden. Daarom ook dat u geen antwoord hebt op mijn vergelijking met Sicilianen die tegen de maffia zijn.
Een vrouw klaagt dat ze lastiggevallen wordt in een bepaalde straat? Ge kunt die straat ook vermijden.
Een inbreker komt in uw huis? Ge kunt de deur opendoen en naar buiten gaan.
Dat zijn blijkbaar uw oplossingen wanneer iemands vrijheid wordt geschonden. Ziek.
Citaat:
Ge rijdt op de wegen dus ge moet de belastingen daarvoor betalen. Waarom zijt ge ertegen?
|
Omdat ik niet de keuze heb. De overheid heeft met geweld een monopolie geclaimd, zonder dat de burgers ooit de kans hebben gekregen om dat monopolie aan te vechten.
Maar een belastingaanslag waarbij ge kunt kiezen welke zaken ge wilt (en waarbij het tarief wordt bepaald op basis van de zaken die ge kiest), zou inderdaad een stap vooruit zijn.
|