![]() |
Citaat:
En die lintbebouwing moet je niet teveel roemen. Het zorgt voor een enorme maatschappelijke en economische kost die ondertussen niet meer te overzien is. Ook onze mobiliteit lijdt er enorm onder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al gehoord over " Samenwerkend vennootschap"? Dat loopt dikwijls prima, maar wanneer ze fusioneren is het doorgaans naar de kl..... |
Citaat:
In het Westvlaams hoor je wanneer iets geschreven wordt met lange ij of met korte ei. Alle woorden met lange ij worden met y uitgesproken. En wat uw indruk betreft, kijk maar eens naar het aantal Nederlandse of Belgische winnaars van het groot Nederlands dictee. Met ons armzalige aantal (7miljoen) Vlamingen tegenover bijna het drievoudige aan Nederlanders, zijn het nog overheersend Vlamingen die als winnaar uit komen. |
LiberaalNL heeft gelijk en ongelijk. Ik hoor dagelijks dialect in Noord-Brabant, ook bij jongere mensen. Vooral onder dorpelingen. En zelfs in Zuid-Holland, dieper Holland. Als ik bijvoorbeeld Zwijndrecht bezoek, een stukje Randstad, maar totaal niet toeristisch hoor ik dialect. Vaak eerder Rotterdams dan Dordt, doch. Een verdrongen dialect onder de jonge generatie, vaak sympathieke maar ietwat ordinaire figuren wel die het spreken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sterker, op mijn werk weet men van mijn Groot-Nederlandse sympathieën tot de grote baas toe. Ik uit ze niet te sterk hoor, ze zien dat ik mezelf eerder als een Zuiderling van over de grens zie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vwalla! 8-) |
Citaat:
En as ge ne kommisfeur zie gon a blaffeture wel omhoeggaon,mo nie astievan Gennez zaain.... Danist int putteke van'triool.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be