Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   parapsychologische verschijnselen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188051)

meneer 10 juli 2013 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6711770)
:rofl:

Je koeien loeien.

Off topic braaksel.

meneer 10 juli 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6712221)
Toch wel, maar enkel op basis van onweerlegbare bewijzen, en niet op basis van sterke verhalen die per vertelbeurt net iets straffer worden.

Het schijnt maar niet tot je door te dringen dat, sterke verhalen ten spijt, geen enkele wichelroedeloper onder gecontroleerde omstandigheden al kunnen bewijzen heeft dat hij over bijzondere krachten of zintuigen beschikt.

Geen enkele.

Breek daar je ruimdenkende geest eens over. Maar je bent zo ruimdenkend dat je al bij voorbaat beslist hebt om de bewijslast geheel te negeren en koppig vol te houden dat wichelroedelopen wèl werkt.

Je beweert dus dat je �*lle wichelroedelopers op de planeet kent, en weet wat die mensen tijdens hun levens klaargekregen hebben of niet ?
Vooraleer ik d�*t geloof mag je toch eens afkomen met bewijzen . Want ik denk dat je uit je nek ligt te lullen dat het niet schoon meer is.
Het ergste is wellicht dat je in je eigen onzin gelooft.

Supe®Staaf 10 juli 2013 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6712838)
Je beweert dus dat je �*lle wichelroedelopers op de planeet kent, en weet wat die mensen tijdens hun levens klaargekregen hebben of niet ?

Neen jongen.
We kennen er niet één die de test doorstaat.
Als jij er een kent, laat het dan weten.

giserke 10 juli 2013 08:20

Wie is "we"?

exodus 10 juli 2013 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 6712119)
... alle mensen die uitgerekend het vliegtuig namen dat in de WTC-torens zou vliegen hebben dan toch wel een klootzak van een bewaarengel, of een heel luie..

nonsens uiteraard..

Op het zielsniveau was het heel goed geweten dat ze gingen sterven. Alles is verbonden met elkaar.

Het leven stopt niet met de dood. Wij zien de dood als een finaal iets en een soort "straf", maar dat is het niet. Het leven gaat voort. Zoals Eckhart Tolle zegt, je kan je leven niet verliezen, want je bent het leven. Hoe kan je iets verliezen wat je bent?

Het leven is een groot leer en groei proces. Dat leer en groei proces stopt niet met de dood. Het gaat gewoon verder. Voor sommige zielen is het zo dat het best is hun groei verder te zetten zonder fysisch lichaam.

exodus 10 juli 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6712772)
Achteraf is het idd bizar.
Maar is het een samenloop van omstandigheden? Een lot?
In het lot geloof ik niet.
Indien dat zou bestaan dan kan je geblinddoekt op de snelweg gaan wandelen of Russische roulette spelen.
Ik zou het dus niemand aanraden, zijn lot te volgen.

Welja, je moet er niet mee spelen natuurlijk ook. Ik geloof wel dat er een plan bestaat, maar we hebben ook een groot deel vrije wil, we kunnen ons zielenplan dus wel saboteren.

Als je geblindoekt op de snelweg gaat wandelen of Russische roulette spelen, dan vraag je erom natuurlijk. Je moet de reden ook indachtig nemen waarom je tot zo'n actie zou overgaan. Welke onbewuste motivaties zitten er achter zo'n actie? Dan kan je wel eens sterven natuurlijk. Een les zou kunnen zijn: respect voor de gift dat het leven is.

Zo heb je ook vele zelfmoorden die mislukken, en in hun bijna dood ervaring de zelfmoordenaars duidelijk te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is en dat ze nog iets te doen hebben op deze wereld.

parcifal 10 juli 2013 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712973)
Het leven is een groot leer en groei proces. Dat leer en groei proces stopt niet met de dood. Het gaat gewoon verder. Voor sommige zielen is het zo dat het best is hun groei verder te zetten zonder fysisch lichaam.

Groeien naar wat? Voor wat? En volgens welke criteria? Wat brengt het op en wie heeft dat zo gemaakt?

Vragen, vragen, vragen. 8-)

Another Jack 10 juli 2013 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6712965)
Wie is "we"?

SKEPP onder andere, de premie is onlangs verhoogd voor wie zijn paranormale gaves kan bewijzen.

Helaas pindakaas....

Another Jack 10 juli 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712977)
Welja, je moet er niet mee spelen natuurlijk ook. Ik geloof wel dat er een plan bestaat, maar we hebben ook een groot deel vrije wil, we kunnen ons zielenplan dus wel saboteren.

Als je geblindoekt op de snelweg gaat wandelen of Russische roulette spelen, dan vraag je erom natuurlijk. Je moet de reden ook indachtig nemen waarom je tot zo'n actie zou overgaan. Welke onbewuste motivaties zitten er achter zo'n actie? Dan kan je wel eens sterven natuurlijk. Een les zou kunnen zijn: respect voor de gift dat het leven is.

Zo heb je ook vele zelfmoorden die mislukken, en in hun bijna dood ervaring de zelfmoordenaars duidelijk te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is en dat ze nog iets te doen hebben op deze wereld.

Hoe? Ik dacht dat het leven eeuwig was?

exodus 10 juli 2013 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6712982)
Groeien naar wat? Voor wat? En volgens welke criteria? Wat brengt het op en wie heeft dat zo gemaakt?

Daar kan je boeken over schrijven en zijn boeken over geschreven.

Maar uiteindelijk komt het op dit neer: groeien naar de bron van waaruit we komen.

Een eerste stap hierin is het loslaten van de reïncarnatie cyclus. Dit staat beschreven in talloze oude leringen en stromingen. Het incarneren als mens op deze planeet zet een leerproces in gang, we maken verbindingen. Maar één ding zijn ze het over eens. Het is verslavend. En het duurt lang tegen dat je eruit komt. Maar "de trip" is het waard om het zo te zeggen, want je komt er als sprirituele identiteit veel sterker uit dan dat je erin ging.

Dit wil zeggen dat je alles moet loslaten, en dit is voorwaar niet gemakkelijk. Vele mensen kunnen hun materiele bezittingen niet loslaten, laat staan hun emotionele verbindingen met hun familieleden en geliefden. In dit proces leert men ook onvoorwaardelijk liefde.

Het gebeurt dus dikwijls dat zielen nog eens willen incarneren, om toch nog eens een leven met die verloren geliefde te beleven, om dat project dat ze gestart hebben in vorige levens niet te laten verloren gaan, enz... de redenen zijn divers. Soms is er gewoon ook de noodzaak om te reïncarneren om stuff uit te werken die men in vorige levens opgedaan heeft.

meneer 10 juli 2013 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6712857)
Neen jongen.
We kennen er niet één die de test doorstaat.
Als jij er een kent, laat het dan weten.

Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.:-)

meneer 10 juli 2013 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6712965)
Wie is "we"?

Misschien zijn ze met een hele bende in zijn hoofd ?

meneer 10 juli 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6712982)

Tja, jij stelt jezelf weinig vragen neem ik aan ? Jij wéét namelijk reeds ALLES.:lol:
Beroepsmisvorming misschien ? Een souvenir van de goeie ouwe leraars-tijd, toen je als God De Vader voor een klas klein kinderen stond te egotrippen ?
Spijtig dat ezelsoren en lijfstraffen verboden werden, hé ? D�*t deed je de das om.:lol:

parcifal 10 juli 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713517)
Tja, jij stelt jezelf weinig vragen neem ik aan ? Jij wéét namelijk reeds ALLES.:lol:
Beroepsmisvorming misschien ? Een souvenir van de goeie ouwe leraars-tijd, toen je als God De Vader voor een klas klein kinderen stond te egotrippen ?
Spijtig dat ezelsoren en lijfstraffen verboden werden, hé ? D�*t deed je de das om.:lol:

Geluk dat jij nooit naar school bent geweest nietwaar?
Je zou potverdorie nogal geroskamd geweest zijn. :)

Maar anderzijds, zo tot je 18de in de lagere school zitten, zou ook niet goed geweest zijn voor de klassfeer natuurlijk.

Supe®Staaf 10 juli 2013 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713508)
Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.:-)

Heeft hij een kraan opengedraaid?
Dat kunnen wel meer mensen.
Sommigen zelfs zonder wichelroede.

kiko 10 juli 2013 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6713508)
Hallo, ik ken er éne. Heb hem bezig gezien, en hij vond water.

Ah je Zuid-Franse Uri Geller heeft een gecontroleerde test doorstaan ? Wel wel wel.

Verwittig jij James Randi, of doe ik het ?

Esperanza 10 juli 2013 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6713548)

:lol:

Supe®Staaf 10 juli 2013 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6712973)
Het leven stopt niet met de dood.

Ja natuurlijk.
Ik heb er al veel zien sterven, maar ik blijf doorgaan.

meneer 10 juli 2013 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6713548)

Hij heeft gezegd waar te graven. Dat werd gedaan, en op amper 7 meter diep werd er water gevonden. Vandaag draait gelijk wie daar gewoon de kraan open. Straf hé, Staaf ?

meneer 10 juli 2013 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6713555)
Ah je Zuid-Franse Uri Geller heeft een gecontroleerde test doorstaan ? Wel wel wel.

Verwittig jij James Randi, of doe ik het ?

WTF test ?!! Hij zocht en vond water met behulp van een wicheltroede. Te moeilijk te begrijpen voor jou ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be