geertvdb |
31 juli 2015 17:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur
(Bericht 7760222)
Mag ik vragen om in het vervolg correct te citeren, want zoals u nu bezig bent, wordt het een warboel.
|
U mag dat vragen.
Citaat:
(Bericht 7760222)
Maar dat maakt de vergelijking niet treffend.
Mijn vergelijking met Sicilië ging over uw 'argument' dat ik altijd kan verhuizen. Probeer te volgen.
|
Ik vond het een niet interessante vergelijking. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen? U hebt ook een heleboel verwijzingen van mij genegeerd. Dat is uw recht. Ik doe daar toch niet moeilijk over?
Ik gaf u enkel de goede raad te verhuizen naar een onbewoond eiland waar u uw utopische maatschappij kan opbouwen van 0, Samen met patrickve, want die heeft exact dezelfde visies.
Citaat:
(Bericht 7760222)
Extremisme slaat overigens op de bereidheid om geweld in te zetten om politieke doeleinden te bereiken. U kunt me veel verwijten, maar geen politiek extremisme.
|
U vergist zich. Extremisten zijn mensen die niet begrijpen dat er andere meningen bestaan. Ze zien hun eigen mening als de enige correcte. Andere meningen zijn per definitie fout. Dat heeft niets met geweld te maken.
Geweld is blijkbaar een obsessie voor u.
En dat verrast mij niet want ik heb al veel discussies gehad met ultra liberalen, en de angst voor geweld kwam steeds terug.
Citaat:
(Bericht 7760222)
Wat houdt mij tegen? Mijn afkeer voor de democratie zoals ze nu is.
|
Nee serieus, vindt ge dat nu niet zelf een laf argument?
Citaat:
(Bericht 7760222)
Zie mijn vergelijking met Sicilië. Niet het slachtoffer moet verhuizen, maar diegene die de vrijheid van anderen schendt moet aangepakt worden.
|
Ok, dan gaan we alle overheden (en de bevolkingen die mee willen gaan) op een eiland zetten, en gij moogt samen met patrickve hier blijven wonen.
Citaat:
(Bericht 7760222)
Het communisme is geen mooi idee. Het is een walgelijk idee.
|
Dat is uw waarde oordeel. Sommige mensen vinden beige een mooie kleur, anderen niet.
Sommigen vinden uw libertarisme walgelijk. Die hebben evenveel gelijk (of ongelijk) als u.
|