Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5630827)
Jij geraakt niet verder dan "nietes". Er wordt in de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..." niemand uitgesloten op basis van afkomst.
|
Waar is er dan sprake van uitsluiting in die tekst artisjok? Wáár? Welke woorden precies sluiten uit op basis van afkomst?
Ik zal het antwoord op deze retorische vraag zelf maar meteen geven om van het gezever af te zijn:
nergens.
De persoon die dat zei, drukte namelijk een
wens uit, zonder er verder een waardeoordeel over te geven. Zoiets kan nooit of te nimmer, zelfs voor het CGKR niet, "racistisch" zijn.
Neem de proef op de som en vervang "allochtoon" door "neonazi". Dan krijg je dus:
"Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een neonazi bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."
Geen zinnig mens zou hier durven beweren dat die arme neonazi in die uitspraak uitgesloten wordt op basis van afkomst, of in dit geval op basis van politieke overtuiging. Sterker nog, ik heb het zeer sterke vermoeden dat wanneer iemand met zo'n uitspraak zou komen, jij die van harte zou toejuichen.
Citaat:
(Bericht 5630827)
Natuurlijk heb ik niets bewezen. Ik kan dat ook niet bewijzen, iemand intenties zijn niet te bewijzen.
Je vroeg waarom ik er zo zeker van ben dat...
Ik heb je uitgelegd waarom ik zo zeker ben.
|
Als je niets kunt bewijzen, kun je ook nooit zeker zijn, nooit. En dan kun je ook niet zo stellig beweren dat zoiets het geval
is. Dan kun je hooguit beweren dat je
het vermoeden hebt dat, dat
dat jouw persoonlijke interpretatie is, maar niet dat het een absoluut en vaststaand feit is, zoals je door middel van je woordkeuze en zinsbouw telkens wilde doen geloven.
Kortom, een interpretatie door artisjok, een subjectieve mening, niet meer of minder waard dan de al net zo subjectieve mening van Jantje, Pietje of Treesje.
Jij wilt mensen aanklagen en veroordelen voor "misdaden" (dat zogenaamde racisme) enkel op basis van niet-bewezen en ook nooit te bewijzen vermoedens en aannames over de intenties van anderen.
Je zou wat dat betreft indertijd een goeie voor de inquisitie geweest zijn.
Citaat:
(Bericht 5630827)
Jij geeft zo'n kritiek op dat vermeende voorkauwen, en dan doe je het zelf; dat had ik niet verwacht.
|
Je krijgt gewoon een koekje van eigen deeg.
Citaat:
(Bericht 5630827)
Graag citaat met link om mijn voorkauwen aan te tonen.
|
De manier waarop je telkens weer dezelfde vraag blijft stellen over de bedoeling van het topic, terwijl jou dat door zowel topicstarter als anderen tientallen malen uitgelegd is, in bijvoorbeeld het topic
Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Dat is door middel van je halstarrige weigering het gegeven antwoord te accepteren net zolang tot je te horen krijgt wat je graag wilt horen, een poging van je om anderen voor te kauwen wat ze moeten denken en vinden. Helaas voor jou trapt niemand daarin, maar het neemt niet weg dat je zoiets wel poogt.
Citaat:
(Bericht 5630827)
|
Jij hebt in het eerste voorbeeld nog steeds niet aangegeven wat er precies racistisch aan is, en in het tweede voorbeeld heb je ook nergens kunnen aantonen dat die topics dat topics worden gestart
"met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme".
Ik ben je daarom dan ook geen enkel linkje verschuldigd. En al helemaal niet nu, op staande voet, nadat ik eerst 40 dagen (!!!) heb moeten wachten op antwoorden van je, terwijl je zowat elke dag online was en je meerdere keren hebt aangegeven niet te willen of kunnen antwoorden omdat je daarmee "het forumreglement zou overtreden". En dan kom je uiteindelijk met antwoorden die dan naast de kwestie, en zonder sluitende bewijzen zijn bovendien.
En hiermee sluit ik mijn poging tot discussie met je af. Ik heb namelijk betere dingen te doen en zou mijn tijd op dit forum liever besteden aan interessante mensen met een mening die misschien wel niet de mijne is, en dat hoeft ook helemaal niet, maar die in elk geval wél in staat zijn op een normale manier een discussie te voeren, die niet telkens naar de bekende weg vragen, die niet telkens weer om irrelevante linkjes met citaten gaan roepen zodra ze in de feitelijke discussie vaststaan, die je niet telkens weer alles moet uitleggen omdat begrijpend lezen moeilijk voor ze is, kortom met mensen die zich niet zoals jij gedragen.