Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Cynara Cardunculus 17 augustus 2011 07:06

Citaat:

worden terecht op de negeerlijst gezwierd.
raar woordgebruik in deze context.

of je nu" terecht" dan wel "onterecht" op de negerlijst terechtkomt maakt toch niks uit? Wat is in dit geval "terecht"? toch enkel degene die de poster negeert heeft daar last van?

artisjok 17 augustus 2011 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5632639)
raar woordgebruik in deze context.

of je nu" terecht" dan wel "onterecht" op de negerlijst terechtkomt maakt toch niks uit? Wat is in dit geval "terecht"? toch enkel degene die de poster negeert heeft daar last van?

Als je het in de context zet, begrijp je het misschien.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5632379)
Zoals dat jij zelf mensen die kritiek op jouw stellingen leveren op je negeerlijst zwiert, bedoel je? Dat is inderdaad zeer grappig. Vooral als je daarna nog eens een opmerking als deze durft te maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5632606)
Forumgebruikers wiens berichten bulken van getrol in de aard van
En als je hier zulke verschrikkelijke problemen mee hebt dat je er 's nachts gillend van wakker wordt,
worden terecht op de negeerlijst gezwierd.

Wat ik bedoelde is :
Er is een goede reden om trollen te negeren, dat heeft niets te maken met mensen die kritiek leveren op iemand stellingen.

Pericles 18 augustus 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5632603)
Weet ik.
Maar daar gaat het dan ook niet over.

Discriminatie op basis van die godsdienst is echter onwettelijk.
Maar de meeste berichten waarover het gaat gaan daar niet over.
Dat is onversneden racisme.

Helemaal niet . Ik mag rustig kritiek uitoefenen op het feit dat bijvoorbeeld in één bepaalde godsdienst des mans vrouw afranselen een toegelaten hobby is. :roll:
U ziet ze vliegen volgens mij. :lol:

Alboreto 18 augustus 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5635293)
Helemaal niet . Ik mag rustig kritiek uitoefenen op het feit dat bijvoorbeeld in één bepaalde godsdienst des mans vrouw afranselen een toegelaten hobby is. :roll:

Daar kunt ge inderdaad over discussiëren, heb dat al verschillende keren geschreven, dus daar gaat het niet over.

Maar de berichten waarover ik het heb gaan daar niet over.
Die gaan over het het discrimineren en monddood maken op basis van die godsdienst, en dat is onwettelijk.

Pericles 18 augustus 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5635337)
Daar kunt ge inderdaad over discussiëren, heb dat al verschillende keren geschreven, dus daar gaat het niet over.

Die gaan over het het discrimineren en monddood maken op basis van die godsdienst, en dat is onwettelijk.

Zever. Ik mag gerust elke godsdienst achterlijk vinden.
Een vriend van mij , een bedrijfsleider, heeft ooit een Turk buiten gesmeten omdat hij weigerde orders van een vrouw aan te nemen , omdat zijn achterlijke godsdienst dat verbood. :lol:

ahuramazda 18 augustus 2011 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5635337)

En toch is het nodig. Je wilt toch ook geen priester in plaats van chirurg in de operatiekamer?

Ik vind dat religie werkelijk geband moet worden naar het verleden.
Het zijn sociaal aanvaarde legale levensverontwaardigende sektes, die niet horen legaal te zijn.

Als iemand een buitenzintuigelijke verklaring nodig heeft om anderen geen kwaad te doen dan stel ik mij vragen bij het vermogen van die persoon redelijke keuzes te maken.

Alboreto 18 augustus 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda (Bericht 5635358)
En toch is het nodig. Je wilt toch ook geen priester in plaats van chirurg in de operatiekamer?

Tuurlijk niet, maar dat is een scheve vergelijking.

Citaat:

Ik vind dat religie werkelijk geband moet worden naar het verleden.

Is ook mijn mening.

Citaat:

Het zijn sociaal aanvaarde legale levensverontwaardigende sektes, die niet horen legaal te zijn.

Daar kan ook over gediscussieerd worden.

Citaat:

Als iemand een buitenzintuigelijke verklaring nodig heeft om anderen geen kwaad te doen dan stel ik mij vragen bij het vermogen van die persoon redelijke keuzes te maken.

Ook dat is een discussie waard.
Want stelt ge u dezelfde vragen bij iemand die wetten nodig heeft om anderen geen kwaad te doen?

Blijkbaar heeft religie een positieve invloed op het voortbestaan van de soort, anders had het nooit zoveel succes.
Het lijkt er op dat dit aan het veranderen is en dat de regels die de overheid oplegt een goed alternatief is en dat religie geen voordeel meer biedt in de voortplanting (hoewel ik daar wel aan twijfel).

Maar misschien zetten we deze discussie beter voort in het daartoe bestemde subforum 'Godsdienst en levensovertuiging'.

Alboreto 18 augustus 2011 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5635350)

Dat moogt ge inderdaad, maar opnieuw, daar gaat het niet over.

Citaat:

Een vriend van mij , een bedrijfsleider, heeft ooit een Turk buiten gesmeten omdat hij weigerde orders van een vrouw aan te nemen , omdat zijn achterlijke godsdienst dat verbood. :lol:

Godsdienstgebruiken zijn ondergeschikt aan de lokale wetten van het land.
Uw punt?

Cynara Cardunculus 18 augustus 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5635395)
Blijkbaar heeft religie een positieve invloed op het voortbestaan van de soort, anders had het nooit zoveel succes.
Het lijkt er op dat dit aan het veranderen is en dat de regels die de overheid oplegt een goed alternatief is en dat religie geen voordeel meer biedt in de voortplanting (hoewel ik daar wel aan twijfel).
.

Waaruit besluit je dat religie een positieve invloed had op het voortbestaan van de soort? Er zijn meer mensen vermoordt omwille van religie dan om gelijkwelke andere reden.
Stel je even voor dat er géén religie was geweest, wie weet hoever waren we dan al gevorderd in het oplossen van samenlevingsproblemen! Misschien w�*ren er wel geen samenlevingsproblemen.

Alboreto 18 augustus 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5635421)
Waaruit besluit je dat religie een positieve invloed had op het voortbestaan van de soort? Er zijn meer mensen vermoordt omwille van religie dan om gelijkwelke andere reden.

Het zijn vooral niet-gelovigen die sterven, dus dat versterkt alweer de 'gelovige soort'.

Nu, ik probeer hier geen evolutiebioloog te spelen, maar ik zeg maar dat het 'godsdienst' vraagstuk veel ingewikkelder in elkaar zit dan wat simpele slogans.

Dixie 18 augustus 2011 21:04

Citaat:

buiten die enkele fasco's hier die denken dat dit racisme is:-D

Alboreto 18 augustus 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5635911)
buiten die enkele fasco's hier die denken dat dit racisme is:-D

Fasco's zou ik jullie niet noemen, maar ge moet inderdaad eens het verschil leren tussen kritiek (waar niemand hier iets op tegen heeft) en oproep tot discriminatie en racisme (wat verboden is).

Dixie 18 augustus 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5635990)
Fasco's zou ik jullie niet noemen, maar ge moet inderdaad eens het verschil leren tussen kritiek (waar niemand hier iets op tegen heeft) en oproep tot discriminatie en racisme (wat verboden is).

blijkbaar heb jij het nog steeds niet door (en dit na 130+ blz)op dit forum is er kritiek op geloof en er zijn geen oproepen tot discriminatie of racisme (als ze er zijn worden ze bestraft) en ga je nu stoppen met zagen, want deze kritiek MAG (MOET zelfs, zou ik zeggen)

dus stop jullie FASCO'S praktijken want ze hebben geen zin

KRITIEK MAG KRITIEK MAG KRITIEK MAG :-D
pijnlijk he

SDX 18 augustus 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5636005)
blijkbaar heb jij het nog steeds niet door (en dit na 130+ blz)op dit forum is er kritiek op geloof en er zijn geen oproepen tot discriminatie of racisme (als ze er zijn worden ze bestraft) en ga je nu stoppen met zagen, want deze kritiek MAG (MOET zelfs, zou ik zeggen)

pijnlijk he

...en;

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5635774)
Het zijn vooral niet-gelovigen die sterven, ...

Da's pas pijnlijk, gelovigen sterven blijkbaar niet. :lol:

't Kan verkeren...

Alboreto 18 augustus 2011 22:20

Citaat:

pijnlijk he

Pijnlijk? Helemaal niet, kritiek mag inderdaad, het is het platvloers racisme en discriminatie dat hier aangekaart wordt.

Ik begin bij u zo een beeld te zien van een lange magere man met een lans naast windmolens. Don ... nogwa.

;-)

ahuramazda 18 augustus 2011 22:21

Citaat:

pijnlijk he

Blind geloof verdraagt geen kritiek! Kritiek beland op de negeerlijst!

Verbrandt de heksen! En als dat niet lukt verbrandt hun boeken!

Leg maar eens het internet stil.

den dinges 18 augustus 2011 22:26

Citaat:

Dus, als je een bedrijf begint, en je wil geen moslims aannemen, stel je als ploegbazen enkele bazige manwijven aan. Als er dan komen solliciteren, roep je direct je ploegbazinnen, en je vraagt hen of ze de nieuwe willen komen keuren, of hij hun aanstaat...8-)

Macchiavelli 18 augustus 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5636053)
Ik begin bij u zo een beeld te zien van een lange magere man met een lans naast windmolens. Don ... nogwa.

Corleone?
na Summer?
Giovanni?

Supe®Staaf 18 augustus 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5636053)
Pijnlijk? Helemaal niet, kritiek mag inderdaad, het is het platvloers racisme en discriminatie dat hier aangekaart wordt.

Weer veel rassiesten geschoten vandaag?

daiwa 18 augustus 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5636116)
Weer veel rassiesten geschoten vandaag?

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be