Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Raf 21 maart 2012 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6039966)
neen...

logica:

A/ de islam is foei
daar is iedereen (behalve de islamieten, sexisten, homofoben en antidemocraten) het over eens.
B/ een moslim belijdt de islam

C/ moslims zijn foei: deze logische gevolgtrekking is verboden. Men heeft er zelfs een blik semantische begrippen voor opengedaan: islamofoob, racist, xenofoob, enz...

Of ze verboden is, weet ik niet. Verkeerd is ze alleszins. En ik denk dat jij dat zelf ook wel weet...

Pericles 21 maart 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6040569)
Nee, Pericles-met-een-c. Dat is niet de conclusie.

De Raad van State heeft zich in het arrest, waar jij naar verwijst, alleen uitgesproken over een mogelijke schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 betreffende de beperking en de controle van de verkiezingsuitgaven voor de verkiezingen van de federale kamers, de financiering en de open boekhouding van de politieke partijen (kortweg: de wet van 4 juli 1989) en dus niet over al de zaken waarvoor het Vlaams Blok eerder al veroordeeld werd door het Hof van Beroep van Gent. Meer bepaald heeft de Raad van State zich uitgesproken over twee feiten:
  • Een toespraak van Dewinter en Annemans
  • Een racistische e-mail van een Antwerps gemeenteraadslid
Nogmaals dus niet over de feiten waarvoor het Vlaams Blok eerder veroordeeld werd. Van een "vrijspraak" of een "eerherstel" k�*n er dus sowieso geen sprake zijn.

De Raad van State zegt over de toespraak van Annemans en Dewinter:
"De in die omschrijving gelaakte uitlatingen zijn scherp en polemisch, en getuigen allerminst van grote zin voor subtiliteit en nuance. Als zodanig kunnen ze een animositeit tussen sommige segmenten van de samenleving voeden en op termijn bijdragen aan een polarisatie en een klimaat van onverdraagzaamheid."
Dat laat niet al te veel aan de verbeelding over, me dunkt...

De RvSt. zegt verder:
"De Raad van State beoordeelt ze dan ook zonder meer als verontrustend en als van aard om te kunnen grieven en kwetsen. Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."
Ik benadruk hier nogmaals dat het oordeel van de RvSt. alleen over die twee feiten gaat en alleen met betrekking tot artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989. Bovendien wordt er gesteld dat er geen meerderheid werd gevonden. Ik meen daaruit te mogen afleiden dat er wèl leden waren in de feiten een schending van het voornoemde artikel zagen.

Maar dat gezegd zijnde, is het bovenstaande niet de reden waarom de eis van de verzoekende partijen werd afgewezen. Om de schending van artikel 15ter van de wet van 4 juli 1989 aan te tonen, moet het immers gaan om feiten waarvan men in de periode van zestig dagen vóór de indiening van het verzoekschrift kennis heeft genomen. In dit geval bleek het echter te gaan om feiten waarvan men langer dan 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift kennis nam.

De RvSt. kon alleen maar tot de volgende conclusie komen:
"Hieruit volgt dat de aanvraag niet is ingediend binnen de door artikel 3, eerste lid, van het koninklijk besluit van 31 augustus 2005 voorgeschreven
verjaringstermijn van zestig dagen nadat de verzoekers kennis hebben gehad van het laatste feit of teken bedoeld in artikel 15ter.

De aanvraag is bijgevolg onontvankelijk ratione temporis."
De vordering is m.a.w. niet afgewezen omwille van inhoudelijke redenen, maar omwille van vormelijke redenen. Een procedurefout dus.

Maar zelfs afgezien van dat alles, blijft het een arrest in de marge, dat qua belangrijkheid op geen enkele manier opweegt tegen het arrest van het Hof van Beroep in Gent, dat later bovendien bevestigd werd door het Hof van Cassatie. De veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme houdt dus onverkort stand.

Maar je zal dat naar goede gewoonte wel weer allemaal mooi negeren en afdoen als "linkiewinkie getrol".

De feiten die de tegenpartij aanhaalde werden niet als een aanzet tot haat bevonden
Het staat verdorie letterlijk in de tekst "er werd geen meerderheid gevonden enz....
Dat ze dan met andere feiten aankomen hé , maar die hebben ze klaarblijkelijk niet.
de Linkiewinkies zijn daar plat op hun bakkes gegaan. :-D
Waar blijft een nieuw proces met nieuwe feiten ?
Misschien een volgende keer tegen Dewever, want die is nu het grote gevaar voor linkiewinkieland. :-D

Fieseler 21 maart 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6040569)
Maar je zal dat naar goede gewoonte wel weer allemaal mooi negeren en afdoen als "linkiewinkie getrol".

Natuurlijk is dat linkiewinkie getrol.

U verwerpt een vonnis omdat het qua techniciteit perfect in orde is...of anders gezegd: omdat het vonnis kracht en gezegde van gewijsde heeft ....:roll:

Raf 21 maart 2012 23:05

Waarom doe ik eigenlijk nog moeite? Ik kan me er even gemakkelijk vanaf maken door alles wat van de tegenpartij komt als "rechtieslechtie-getrol" te bestempelen... :?

artisjok 22 maart 2012 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6040736)
De feiten die de tegenpartij aanhaalde werden niet als een aanzet tot haat bevonden

Citeer dan de tekst uit het arrest waaruit dit moet blijken.

Pericles 22 maart 2012 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6041024)

Ge moet natuurlijk datgene wat Raf post kunnen verstaan hé Arti. ;-)

Alboreto 22 maart 2012 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6040816)
Waarom doe ik eigenlijk nog moeite? Ik kan me er even gemakkelijk vanaf maken door alles wat van de tegenpartij komt als "rechtieslechtie-getrol" te bestempelen... :?

Dat kunt ge, maar waarom zoudt ge hun methode van posten gebruiken als ge gewoon kunt argumenteren zoal ge bezig zijt?

Ik vindt de manier van posten van die gasten meer zeggen dan wat ze schrijven.
Het op de man spelen, trollen, stropoppen gebruiken, 'no real scotsmen' drogreden, reductio ad absurdum drogreden, ...
En dit alles gebaseerd op een xenofobe notie dat alles wat niet van onder de kerktoren komt fout is en ons angst moet inboezemen.

Dat is niets om u kwaad over te maken, Raf.
Dat is iets om medelijden mee te hebben.

Het toont aan dat ze gewoon geen argumenten hebben.

My 2 cents.

Fieseler 22 maart 2012 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6041059)
My 2 cents.

Ge moet zo pathetisch niet doen tegen Raf.
Raf kan er ook niet aan doen dat de ideologie waarvoor hij staat kompleet onverdedigbaar is.
Ge zoudt hem beter een hart onder de riem steken wegens onversaagd doorzettingsvermogen.

Ik herhaal: het is helemaal Raf zijn fout niet dat pocolinkieworld ideologisch terrein verliest telkens het zijn anti-democratische démarches wil verdedigen.

Ik heb een speciaal boontje voor Raf;
Ik leg uit:
Het VB is de enige partij die de Islam als hemeltergend criminele ideologie tav vrouwen, homo's, andersdenkenden, kinderen enz durft aan te vallen.
Je moet het als homosexueel maar doen om de sluipmoord op net die partij te verdedigen die binnen een generatie de allerlaatste verdedigingslinie zal zijn tussen de islam en "in België zijn er geen homo's"....kan je je voorstellen welk een intellectuele spagaat Raf moet doen telkens hij de kaart van pocolinkieworld (en dus ook de kaart van diegenen die hem ideologisch naar het leven staan) moet trekken?

Helias 22 maart 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6041024)

"Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."

Raf 22 maart 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6041457)
"Alle elementen van de zaak in acht genomen evenwel, bestaat er in de schoot van de Raad van State geen meerderheid voor om de uitlatingen bovendien te beschouwen als een duidelijk en doelbewust “aanzetten” -in de strikte zin waarin dat woord moet worden begrepen- tot de schending van (een van) de door verzoekers aangevoerde essentiële beginselen voor de democratie."

Dat gaat maar over één elementje van één van de aangehaalde feiten. In essentie werd de vordering verworpen omdat de twee (2!) feiten, waarop de vordering gebaseerd was, niet binnen een periode van 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift ter kennis kwamen van de verzoekers.

Eigenzinnig 22 maart 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6041080)
Ge moet zo pathetisch niet doen tegen Raf.
Raf kan er ook niet aan doen dat de ideologie waarvoor hij staat kompleet onverdedigbaar is.
Ge zoudt hem beter een hart onder de riem steken wegens onversaagd doorzettingsvermogen.

Ik herhaal: het is helemaal Raf zijn fout niet dat pocolinkieworld ideologisch terrein verliest telkens het zijn anti-democratische démarches wil verdedigen.

Ik heb een speciaal boontje voor Raf;
Ik leg uit:
Het VB is de enige partij die de Islam als hemeltergend criminele ideologie tav vrouwen, homo's, andersdenkenden, kinderen enz durft aan te vallen.
Je moet het als homosexueel maar doen om de sluipmoord op net die partij te verdedigen die binnen een generatie de allerlaatste verdedigingslinie zal zijn tussen de islam en "in België zijn er geen homo's"....kan je je voorstellen welk een intellectuele spagaat Raf moet doen telkens hij de kaart van pocolinkieworld (en dus ook de kaart van diegenen die hem ideologisch naar het leven staan) moet trekken?

:lol:..

Van dat spagaat dat klopt zeker en vast...het nieuwe linkse proletariaat heeft geen zin in allianties met homotjes...

Pericles 22 maart 2012 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6041520)
Dat gaat maar over één elementje van één van de aangehaalde feiten. In essentie werd de vordering verworpen omdat de twee (2!) feiten, waarop de vordering gebaseerd was, niet binnen een periode van 60 dagen voor het indienen van het verzoekschrift ter kennis kwamen van de verzoekers.

Tja, men kan altijd een tweede poging ondernemen hé. ;-)
Waar wacht men trouwens op? :-D

Fieseler 22 maart 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6041526)
Tja, men kan altijd een tweede poging ondernemen hé. ;-)
Waar wacht men trouwens op? :-D

Erger nog...als de anti-democraten elementen van racisme denken in handen te hebben dan is (volgens hun logica althans) het niet inleiden van een procedure an sich een geval van zuivere medeplichtigheid aan racisme....

Maar vandaag schruwelt de president van Frankrijk nog eens lekker de perverse ideeen van racisme en xenofobie door elkaar

Citaat:

"De Fransen hebben getoond dat ze vastberaden en koelbloedig zijn", zegt Sarkozy. Hij roept landgenoten op om zich te verenigen, "om broederschap te tonen". "Onze landgenoten die moslim zijn, hebben niets te maken met de gekke ideeën van deze terrorist. We moeten de waarden van de republiek blijven verdedigen."
Een nazi die Joden vermoordt...maar de nazi's of het nazisme hebben daar niets mee te maken hoor...neeeeeeen...en diegene die enige verband vindt en openbaar maakt is een rasiiiiiiiiiiiiiiest; een xenofoooooooooooooob en een fasciiiiiiiiiiiiiiiiest....dus...diegene die het verband tussen de islam en de leer van de islam aantoont doet aan haatzaaierij...yes....echt waar....man man man....:roll:

Modjo 22 maart 2012 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6041573)
Erger nog...als de anti-democraten elementen van racisme denken in handen te hebben dan is (volgens hun logica althans) het niet inleiden van een procedure an sich een geval van zuivere medeplichtigheid aan racisme....

Maar vandaag schruwelt de president van Frankrijk nog eens lekker de perverse ideeen van racisme en xenofobie door elkaar

Een nazi die Joden vermoordt...maar de nazi's of het nazisme hebben daar niets mee te maken hoor...neeeeeeen...en diegene die enige verband vindt en openbaar maakt is een rasiiiiiiiiiiiiiiest; een xenofoooooooooooooob en een fasciiiiiiiiiiiiiiiiest....dus...diegene die het verband tussen de islam en de leer van de islam aantoont doet aan haatzaaierij...yes....echt waar....man man man....:roll:

Dit is rechtsie wechtsie getrol

Fieseler 22 maart 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 6041590)
Dit is rechtsie wechtsie getrol

wauw mo....wat een omverwerpende denkpyste zeg...chapeau...
Daar heb jij, denk ik, echt over nagedacht...:thumbsup:

Alboreto 22 maart 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6041592)
wauw mo....wat een omverwerpende denkpyste zeg...chapeau...
Daar heb jij, denk ik, echt over nagedacht...:thumbsup:

Yup, van hetzelfde niveau als

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6040742)
Natuurlijk is dat linkiewinkie getrol.

artisjok 22 maart 2012 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6041043)
Ge moet natuurlijk datgene wat Raf post kunnen verstaan hé Arti. ;-)

Inderdaad, Pericles, ge moet dat kunnen en vooral willen.

artisjok 22 maart 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6041457)

Dat komt toch niet uit het arrest.

Fieseler 22 maart 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6041652)
Yup, van hetzelfde niveau als

:rofl:
Waarom blijft u Raf hier beledigen?
Of heeft u echt niet de capaciteit om te zien dat ik enerzijds Raf citeer en er anderzijds commentaar op geef?

Ik denk dat het antwoord affirmatief is...:lol:

Alboreto 22 maart 2012 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6041714)
:rofl:
Waarom blijft u Raf hier beledigen?
Of heeft u echt niet de capaciteit om te zien dat ik enerzijds Raf citeer en er anderzijds commentaar op geef?

Iemand heeft hier niet de capaciteit om te zien wie hij citeert precies. :lol:

Fieseler 22 maart 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6041732)
Iemand heeft hier niet de capaciteit om te zien wie hij citeert precies. :lol:

precies

Alboreto 22 maart 2012 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6041763)
precies

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Alboreto 22 maart 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6041940)
Ga eens aardig doen jij!:lol:

Oh, maar ik ben heel aardig.
Lees gerust eens wat verder in dit forum en zie hoe ik en mensen met mijn menig worden beledigd en uitgescholden, tot zelfs met de dood bedreigd, enkel omwille van het feit dat de herkomst van een persoon voor mij niets uitmaakt in mijn oordeel over die persoon.

Kom dan nog eens terug en we praten verder ;)

Pericles 22 maart 2012 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6041665)
Inderdaad, Pericles, ge moet dat kunnen en vooral willen.

Maar ge wilt niet dan ? ;-)
Of kunt ge niet ? 8-)

Eigenzinnig 22 maart 2012 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6041966)
Ik heb al genoeg gelezen, en ik weet dat maar al te goed.
Het was dan ook maar een grapje.;-)

Die doodsbedreigingen mag je klassseren als aandachtszoekerij, zijn centrum-rechtse orientatie als een leugen en het spelen van een nietszeggende sidekick van de extreemlinksen op dit forum als de reden voor wat verbale verwijten ...;-);-)

Pericles 22 maart 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6041983)
Die doodsbedreigingen mag je klassseren als aandachtszoekerij, zijn centrum-rechtse orientatie als een leugen en het spelen van een nietszeggende sidekick van de extreemlinksen op dit forum als de reden voor wat verbale verwijten ...;-);-)

Voor sommige biedt dit forum grote voordelen.
Ge moogt hier dom zijn en denken dat ge slim zijt. 8-)
En toch mag je overgaan . ;-)

artisjok 22 maart 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6041983)
de reden voor wat verbale verwijten ...;-);-)

Er is, mijn inziens, geen enkele reden om wie dan ook te verwijten, te beledigen en uit te schelden, laat staan te bedreigen; tenzij je een chronisch tekort aan argumenten hebt.

Pericles 22 maart 2012 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6041991)
Er is, mijn inziens, geen enkele reden om wie dan ook te verwijten, te beledigen en uit te schelden, laat staan te bedreigen; tenzij je een chronisch tekort aan argumenten hebt.

We mogen toch nog lachen hé Arti ? ;-)

Alboreto 22 maart 2012 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6041990)
Whuuuuuuuuutttttttttt, het is toch wat allemaal!

Nederlander? ;-)

Fieseler 22 maart 2012 21:53

awel awel

artisjok 22 maart 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6041995)
We mogen toch nog lachen hé Arti ? ;-)

Natuurlijk mag jij lachten, maar ook dat is geen reden om te verwijten, te beledigen en uit te schelden, laat staan te bedreigen; tenzij je een chronisch tekort aan argumenten hebt.

Pericles 22 maart 2012 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6042013)
Natuurlijk mag jij lachten, maar ook dat is geen reden om te verwijten, te beledigen en uit te schelden, laat staan te bedreigen; tenzij je een chronisch tekort aan argumenten hebt.

Ge hebt gelijk Arti.
Ge hebt voortdurend een chronisch gebrek aan argumenten.
Meestal heb je er zelfs geen.
En toch blijf je beleeft. 8-)

Elio di Supo 22 maart 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6042020)
Ja, hoezo dan?

We benne gewoon effe nieuwsgierig man.

artisjok 22 maart 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6042021)
Ge hebt gelijk Arti.
Ge hebt voortdurend een chronisch gebrek aan argumenten.
Meestal heb je er zelfs geen.

Neen, zo'n argumenten heb ik niet.
http://forum.politics.be/showthread....62#post6001762

Hollander 22 maart 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6042035)
Oooh naja, ik ben een ras echte kaaskop inderdaad.:lol:

is dat zo....

Fieseler 22 maart 2012 22:17

274....nog steeds geen racisme....

enerzijds de anti-democraten die op een geniale wijze aan name calling doen.
anderzijds de democraten die enkel de feiten hebben om zich te verdedigen.

anti-democraten die de politieke, financiele, mediatieke, syndicale en justitiële macht hebben.
Democraten die enkel de kracht van de overtuiging hebben.

ongelijke strijd.
assymetric warfare.
Spannend.

Ik sta zoals gewoonlijk aan de kant van de underdog.

I love it....

Pericles 22 maart 2012 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6042034)

Af en toe zeg ik gewoon de waarheid over mensen.
Ik krijg daar soms strafpunten voor , maar nooit meer dan 4 per jaar.
De waarheid vraagt soms zijn tol. ;-)
Maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon de waarheid is.

Alboreto 22 maart 2012 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jankaas 12 (Bericht 6042020)
Ja, hoezo dan?

Ik wil niets zeggen hoor, uw taalgebruik viel gewoon op ;)

Hollander 22 maart 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6042048)
Ik wil niets zeggen hoor, uw taalgebruik viel gewoon op ;)

was dat het enige dat opviel?

artisjok 22 maart 2012 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6042043)
Af en toe zeg ik gewoon de waarheid over mensen.
Ik krijg daar soms strafpunten voor , maar nooit meer dan 4 per jaar.
De waarheid vraagt soms zijn tol. ;-)
Maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon de waarheid is.

Het is bewonderenswaardig dat je al zo ver bent om nu en dan eens de waarheid te vertellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be