Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Als 'Jan' ben ik welkom, als 'Omar' niét" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199819)

Holger Danske 24 april 2014 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7111982)
Dat is inderdaad de kern van dit probleem. Ik ken talloze zelfstandigen in de bouw, die hebben meer Polen, Zwart-afrikanen enz. in dienst dan Belgen, maar met Marokkanen zijn ze zeer voorzichtig. Waarom? Heel simpel en unaniem: te veel problemen mee gehad in het verleden.

Ik heb ook de indruk dat werken in de bouw voor marokkanen en turken haram is en vuil.

JBM 24 april 2014 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7111982)
Dat is inderdaad de kern van dit probleem. Ik ken talloze zelfstandigen in de bouw, die hebben meer Polen, Zwart-afrikanen enz. in dienst dan Belgen, maar met Marokkanen zijn ze zeer voorzichtig. Waarom? Heel simpel en unaniem: te veel problemen mee gehad in het verleden.

Inderdaad, dat is de werkelijke situatie.

maddox 24 april 2014 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7111573)
Ja maddox... gij wel ja :)
Huishuur 650, alimentatie 150, gas, ellentriek, telenet, telefoon 250, eten pampers kleren, 550, verzekering, brandstof, wegentaks, 300
Nu gij

Huishuur. 0 Hypotheek, minder dan €650.
Gas ,electriciteit, internet, 2 mobiele telefoons, €150
Verzekeringen, alles inbegrepen, omnium voor auto en motorfiets, €150
Brandstof en wegentaks. Minder dan €100.
Alimentatie 0
Pampers 0
Eten, €550 voor ons 2 is aan de lage kant.

maddox 24 april 2014 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7111575)
Komend van de man dat 1500 euro netto maandelijks veel vindt?????

Neen, ik geef aan dat €1500 geen abnormaal loon is.
Citaat:

Komaan gast!!!!!!! Al eens gezien wat een brood kost? Dat kost geen 20 frank meer he!!!
Als eens gezien wat een broodje kost, da's geen €2 meer. Deuh.
Citaat:

Omar krijgt 1100 uitkering en iedereen is onderworpen aan dezelfde prijzen.
Die krijgt €1100 om geen kloten te doen. Verdorie, al moet ie met een nagelschaartje het gras van het koning boudewijnstadion afdoen, dan zou dat toch nog eerlijker zijn tegenover alle mensen die voor een paar euro per maand meer wel hun kloten afdraaien.

Citaat:

We kunnen ook sandwichkes van de lidl met lidl preparé eten he...
daarvoor hebben onze voorouders zich int zweet gezet ja :roll:
Is een geroosterd boterhammeke met een dun laagje smout niet goedkoper?

En omdat onze ouders en grootouders zich uit de puinhopen van WO2 hebben opgeworsteld door hard werk, dat zou eerder een voorbeeld moeten zijn, en geen excuus om de lamme kloot uit te hangen.

F.B. 24 april 2014 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7111982)
Dat is inderdaad de kern van dit probleem. Ik ken talloze zelfstandigen in de bouw, die hebben meer Polen, Zwart-afrikanen enz. in dienst dan Belgen, maar met Marokkanen zijn ze zeer voorzichtig. Waarom? Heel simpel en unaniem: te veel problemen mee gehad in het verleden.

Denk eerder dat het een kwestie is dat de marokkanen niet in de bouw willen werken.

Peche 24 april 2014 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7111694)
Omar moet niet op tafel kloppen bij het interim bureau maar bij de andere Omars en mekkerorganisaties zoals kifkif, cgkr en het minderhedenforum daar zit het volk dat verhinderd de problemen effectief aan te pakken

Denk je nu echt dat een kleiner bedrijf zich meerdere miscasts op rij kan veroorloven?
Een of twee keer misschien maar de derde keer kiezen die voor Jan.

Ok, maar wat dan met kerels als Omar? Wat ga je doen? De wijkagent langsturen en briefen dat zoiets niet kan? Je vuist op de tafel slaan in het interimkantoor en hem vertellen waar hij zijn klachten kan formuleren?
Wat doen we ermee? Aan de kant schuiven? Ja dat belooft voor morgen....

Peche 24 april 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7112139)
Neen, ik geef aan dat €1500 geen abnormaal loon is.

Dat is nu net het probleem, dat zoiets geen abnormaal loon is. Geef dat aan mensen die part time werken zonder iets aan de prijzen in de winkel te veranderen.

Citaat:

Die krijgt €1100 om geen kloten te doen. Verdorie, al moet ie met een nagelschaartje het gras van het koning boudewijnstadion afdoen, dan zou dat toch nog eerlijker zijn tegenover alle mensen die voor een paar euro per maand meer wel hun kloten afdraaien.
400 euro minder voor niets te doen...
Hoeveel kost middagmaal? kledij wassen voor je werk? Benzine? Ik denk dat je dus al een 100 euro verliest door te "investeren" in je werk. Dus hij wint een 300 euro door te werken. Hij kan dus evengoed zijn preparé van de slager laten liggen en een boke met smout in de plaats eten en vrij leven he...

Citaat:

En omdat onze ouders en grootouders zich uit de puinhopen van WO2 hebben opgeworsteld door hard werk, dat zou eerder een voorbeeld moeten zijn, en geen excuus om de lamme kloot uit te hangen.
En, is dit de vrijheid waarvoor ze gevochten hebben? Het is gewoon van land verschoven en de echte SS zit nog op Antartica ufo's te bouwen verstoppertje met ons te spelen...
En dat terwijl Uncle Sam roept: consume consume consume... work work work
En de ene roept het nu over de andere als een vloek.
De lamme kloot uithangen zou veel minder problemen veroorzaken dan voor alles een oplossing te zoeken in plaats van te erkennen dat ge in geen land harder belazerd wordt als in den Belziek.

chris k 24 april 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 7112397)
Denk eerder dat het een kwestie is dat de marokkanen niet in de bouw willen werken.

Doe eens iets aan deze zin !!!!!!! IN DE BOUW staat er teveel in *


* is niet toepasbaar op alle marokkanen ik ken er al zeker 2 die werken.

Doge 24 april 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 7112428)
Doe eens iets aan deze zin !!!!!!! IN DE BOUW staat er teveel in *


* is niet toepasbaar op alle marokkanen ik ken er al zeker 2 die werken.

Vraag eens hoeveel grootouders ze hebben.

giserke 24 april 2014 21:11

Nu ja, ik heb onze vriend Omar zien tekeer gaan op dat gesprek.
Ik kan me inbeelden als je zo al een paar Omar's over de vloer hebt gehad, je genoeg hebt van de Omar's

Dutch_Strawberry 24 april 2014 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7112650)
Nu ja, ik heb onze vriend Omar zien tekeer gaan op dat gesprek.
Ik kan me inbeelden als je zo al een paar Omar's over de vloer hebt gehad, je genoeg hebt van de Omar's

Jij was er persoonlijk bij??? Man, je had zelf een filmpje moeten maken van die brulaap z'n van discriminatie vertrokken smoelwerk. Hadden we nog kunnen lachen.

Ulrik 24 april 2014 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7112418)
Ok, maar wat dan met kerels als Omar? Wat ga je doen? De wijkagent langsturen en briefen dat zoiets niet kan? Je vuist op de tafel slaan in het interimkantoor en hem vertellen waar hij zijn klachten kan formuleren?
Wat doen we ermee? Aan de kant schuiven? Ja dat belooft voor morgen....

Als men mij tijdens mijn actieve periode weleens de Turken-en Marokkanenvriend noemde dan denk ik niet dat ik de neiging heb om deze mensen aan de kant te schuiven.
Stop er echter mee met de verantwoordelijkheid voor eigen fouten bij de maatschappij of de ondernemer te leggen.

Peche 24 april 2014 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7112766)
Als men mij tijdens mijn actieve periode weleens de Turken-en Marokkanenvriend noemde dan denk ik niet dat ik de neiging heb om deze mensen aan de kant te schuiven.
Stop er echter mee met de verantwoordelijkheid voor eigen fouten bij de maatschappij of de ondernemer te leggen.

Waar doe ik dat Ulrik?
Ik zei enkel dat ge niemand kunt verplichten in shiften te werken en dat hij niets strafbaars doet.
Ik vind wel dat hij verantwoordelijkheid moet oppakken, maar tegelijk meer moet gedaan worden aan jobs. En dan niet voor Omar alleen.
Voor Omars hadden ze een ander systeem, maar dat lijkt een beetje mislukt...
Try again?

giserke 24 april 2014 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7112701)
Jij was er persoonlijk bij??? Man, je had zelf een filmpje moeten maken van die brulaap z'n van discriminatie vertrokken smoelwerk. Hadden we nog kunnen lachen.

Moet je er persoonlijk bij zijn geweest om te weten wat er zich op dat filmpje afspeelt?


Vooral grappig toen hij reclameerde dat het op alle kantoren het zelfde was, Kortrijk, Waregem...
Dame in dat kantoor: we hebben geen kantoor in Waregem.
maw dat gastje stond daar te liegen.

daiwa 25 april 2014 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7112821)
Moet je er persoonlijk bij zijn geweest om te weten wat er zich op dat filmpje afspeelt?


Vooral grappig toen hij reclameerde dat het op alle kantoren het zelfde was, Kortrijk, Waregem...
Dame in dat kantoor: we hebben geen kantoor in Waregem.
maw dat gastje stond daar te liegen.

Hij volgt gewoon de richtlijnen van de koran, een echte moslim dus.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be