Andy |
8 januari 2010 16:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk
(Bericht 4531339)
Niet beginnen zeveren aub; jullie zijn degene die het vb tegen houden, jullie geven ze geen kans, jullie hebben meegedaan aan dat cordon enz...
Wij halen al zeer lang zelfs oplossingen aan maar daar heeft niemand orens naar.
Had men vroeger al geluisterd beste wisord dan was de kans veel kleiner je met deze zware problemen zou gezeten hebben nu.
Wie nie wil luisteren moet voelen zeg ik en ze gevoelen het nu.
|
Ik wil wel luisteren naar de structurele oplossingen die VB over heeft voor de strijd tegen dakloosheid. Ik luister daar nu al een pagina of veertien naar, maar verder dan: 'het gevoerde beleid is voldoende' (zie hieronder de uitspraak van Nexer) of: 'we zetten illegale daklozen op een vliegtuig en over de legale daklozen hebben we het liever niet' is nog geen enkele VB-sympathisant gekomen. De partij zelf geraakte niet verder dan een occassionele soepbedeling gericht aan niet-islamitische daklozen in Brussel.
Daarnaast wil ik ook opmerken dat het VB vrij staat in de verschillende regionale, federale en europese parlementen voorstellen in te dienen, organisaties te ondersteunen of via haar aanwezigheid in gemeenteraden een verschil te maken. Ze kan ook sensibiliseringscampagnes en -acties opzetten naar analogie met 'Geneeskunde voor het Volk'. Totnogtoe heb ik niets opgemerkt dat daarvoor kan doorgaan. Geen systematische pleidooien voor de bouw van sociale woningen, geen aanvallen op de speculatie op de vastgoedmarkt, geen ondersteuning van organisaties die daklozen opvangen. Dakloosheid is voor het verder lethargische VB niets meer dan een politiek thema waarmee het goedkoop hoopt scoren.
Citaat:
Aangezien je blijkbaar totaal niks weet wat het vb betreft en geen oplossingen zegt dat al heel wat, je bent gewoon iemand die blindelings meedoet met de linkse meute die van nie beter weet en dit gewoon overneemt en van ja loopt te knikken.
|
Nexer zei in een eerdere post nochtans dat er voor legale daklozen geen extra maatregelen nodig waren. De huidige structuren (die dakloosheid genereren) waren voor hem voldoende.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer
(Bericht 4529777)
Wat de legale daklozen betreft, dat is geen statuus, dus als die willen huren of een huis kopen, kunnen zij aan net dezelfde middelen als die van gewone mensen.
|
Totnogtoe heb ik geen enkele VB-sympathisant of woordvoerder op die uitspraak zien springen en horen zeggen welke maatregelen VB tegen de structurele dakloosheid in eigen land wil uitvaardigen. Nochtans zou ik een reactie verwachten van de VB-sympathisanten die die partij veel beter kennen dan ik, en die anders als de eersten zijn om het VB-standpunt toe te lichten. In plaats van een geloofwaardig programma kreeg ik gewauwel te horen over de repatriëring van illegale daklozen en niet-bestaande cijfers over de illegaliteit onder daklozen. Over dakloosheid en de strijd daartegen: niets behalve dan die uitlatingen die erop wijzen dat er geen plan, geen programma en derhalve ook geen bekommernis is.
Als je op die manier (dus: niet) wenst om te gaan met de daklozen onder het eigen volk, welk geloof dien ik dan te hechten aan het verhaaltje over de strijd tegen dakloosheid onder illegalen door repatriëring?
|