Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een paar details over de overheidspensioenen in De Tijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207210)

stuyckp 20 september 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7332416)
Ja, woordenboeken geven nu eenmaal niet de juiste definities :roll:
Het is niet omdat politici van mijn generatie, en ook die er voor en er achter, de boel naar de kloten hielpen....politici waarvoor ik niet gestemd heb, én voor wier partij ik ook niet gestemd heb.....dat ikzelf, lid van die generatie, wens beschuldigd te worden van al wat die generatie wordt aangewreven.
Meer nog, de meesten die hier zo van hun gat geven op 'die' generatie zijn, door hun eigen definitie van 'generatie', even schuldig aan dat geklooi want ofwel hebben zij voor die politici van mijn generatie, of de opvolgers van die politici van mijn generatie die het geklooi verderzetten, gestemd ofwel hebben zij er niet voor gestemd maar 'Anderzijds hebben die ook niet genoeg moeite gedaan om die grotere groep te overtuigen van hun ongelijk'.

Ik heb uw definitie van generatie niet tegengesproken.
Noch heb ik u individueel verantwoordelijk gesteld voor de situatie. Dat doe je zelf. Ik stel wel uw generatie verantwoordelijk. Want dat is wel degelijk een substantieel verschil. En dat stond niet in van Dale. Dat heb je er zelf bij gefantaseerd.
Je ziet toch nu een verschuiving van de machtsverhoudingen, neen. Dat is mijn generatie, niet de uwe.

Klojo eerste klas 20 september 2014 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7332437)
Ik heb uw definitie van generatie niet tegengesproken.
Noch heb ik u individueel verantwoordelijk gesteld voor de situatie. Dat doe je zelf. Ik stel wel uw generatie verantwoordelijk. Want dat is wel degelijk een substantieel verschil. En dat stond niet in van Dale. Dat heb je er zelf bij gefantaseerd.
Je ziet toch nu een verschuiving van de machtsverhoudingen, neen. Dat is mijn generatie, niet de uwe.

VAN DALE (electronische versie) : "al de individuen van eenzelfde trap in een voortplantingsreeks"
AL : het hele aantal van een bepaalde verzameling beteffend
Samengevat : iedereen van die generatie.... :twisted:
Daarom ook dat ik zeg dat het niet mijn 'generatie' is die verantwoordelijk is, maar wel DE POLITICI van mijn generatie....en die er voor en die er achter.....
Pas nu, nu de NVA ten tonele is verschenen, wordt er gepoogd daar iets aan te doen......benieuwd wie er stokken in de wielen zal steken.
Baai de wei : leden van 'mijn generatie' die voor de NVA stemmen, krijgen die een algemeen pardon ? ;-)

stuyckp 20 september 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7332463)
VAN DALE (electronische versie) : "al de individuen van eenzelfde trap in een voortplantingsreeks"
AL : het hele aantal van een bepaalde verzameling beteffend
Samengevat : iedereen van die generatie.... :twisted:
Daarom ook dat ik zeg dat het niet mijn 'generatie' is die verantwoordelijk is, maar wel DE POLITICI van mijn generatie....en die er voor en die er achter.....
Pas nu, nu de NVA ten tonele is verschenen, wordt er gepoogd daar iets aan te doen......benieuwd wie er stokken in de wielen zal steken.
Baai de wei : leden van 'mijn generatie' die voor de NVA stemmen, krijgen die een algemeen pardon ? ;-)

Uiteraard ;-)

Johan Daelemans 20 september 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7332293)
Mensen die 50+ zijn worden zo goed als niet meer aangeworven omdat bedrijven ze uitstoten.

Je zou ook zot zijn om ze aan te werven. Het begint al van 45 ..... recht op outplacement noemt men dat. Extra onkosten om zeker geen +45 aan te werven is eigenlijk een betere omschrijving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be