zorroaster |
29 juli 2003 00:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Duim zuigen, jij zeker... Pak eens de krant en kijk eens na! Elk land in Oost-europa doet het goed. Das zijn groeilanden. In Tsjechië juist omdat daar een kapitalistische regering aan de macht is en aan de andere kant een deels-communistische. Tss.. en jij weet het beter. Studeer economie voordat je zoiets zegt :lol:
|
Ik ben geabboneerd op "The Economist" en ik mag wel stellen dat ik vermoedelijk meer afweet over de globale economie dan de gemiddelde Vlaming.
Ik kan u dan ook ten stelligste verzekeren dat u de economische groei in Tsjechië onmogelijk kan vergelijken met die van Polen, Slowakije of Roemenië, volgens u allemaal "groeilanden"...
Dankzij de splitsing bevrijdde Tsjechië zich van de étaitische semi-communistische Slowaakse inmenging, wat een ongeziene investeringsgolf in Tsjechië veroorzaakte vanuit vooral Duitsland en Oostenrijk, zo sterk dat bij de laatste presidentsverkiezingen er zelfs fel gedebatteerd werd over de vraag of het land nu werd "overgenomen" of niet.
U wist mij te vertellen dat niemand in een gesplitst land wilde investeren, en dat is dikke zever zoals u zelf impliciet toegaf. Als Vlaanderen zich net als Tsjechië losmaakt van het vleesgeworden staatsbedrijf Wallonië zal dat vermoedelijk net zo'n positieve gevolgen hebben.
|