![]() |
Hier heb ik geen zin meer in. Als u nog niet eens de betekenis van het woord 'publiek' kent, wat wilt u dan over politiek discussiëren?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U maakt er wel een warboel van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat lijstje is te waanzinnig voor woorden. Bovendien is dat libertaire gedachtegoed zo 2008.
Het gaat compleet aan de realiteit van de menselijke aard voorbij en gaat ervan uit dat iedereen zomaar volgens de regels van de "gezonde moraliteit" zal spelen. Dat hebben we al gezien, ja ... Er is geen dag voorbij gegaan sinds de bankencrisis dat er geen rottende lijken uit te kast kwamen gevallen. En laat ons wel wezen: die crisis was gewoon een orgelpunt, een eerste (bloedserieus!) alarmsignaal dat het decennia lang 180° in de verkeerde richting is uitgegaan met al dat geprivatiseer, gedecentraliseer en gedegeruleer. Alles wat de staat uit handen gaf, is in een mum van tijd geplunderd en de gracht in gereden. Daarna moet men dan van pure armoede opnieuw het warm water gaan uitvinden om te beseffen dat wat er reeds was (en de expertise daaraan gekoppeld) van onschatbare waarde blijkt en in het huidige paradigma gewoon niet meer uit de grond te stampen valt. Wie herinnert zich o.a. de geniale sale-and-lease-back operaties van Keizer Karel en Keizer Vandela nog? Verder ga ik er zelfs geen woorden aan vuil maken, want elke debiel vindt wel 15 reële tegenvoorbeelden per puntje. Een (de) overheid is het probleem niet. Een corrupte overheid: dat is het probleem. Een overheid van draaideuren, nepotisme, cliëntelisme en lange armen. Een overheid waarin men - wil men ergens geraken - een natuurlijke klootzak en demagoog moet zijn die zich bedient van een machiavellistische politiek die moraliteit beschouwt als zwakte. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is zoals de communisten zeiden: het communisme is het probleem niet. Het zijn de mensen die er iets verschrikkelijks van gemaakt hebben. Welnu, de overheid zal altijd geleid worden door mensen. En die zijn corrumpeerbaar. Zeker de exemplaren die politieke macht zoeken. Zoals ik tegen die communisten zeg: ik ken geen aliens die geïnteresseerd zijn in het communisme. Net zoals ik geen aliens ken die onze overheid willen bevolken. |
Citaat:
Ik zal het eens nader omschrijven voor gelobotomiseerde propagandaslachtoffers onder ons: Als je morgen de verkeersregels afschaft, gaat het fileleed er echt niet beter op worden, hoor. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet anonimiteit. Ken je het verschil niet ? |
Citaat:
Want ziekenkas, pensioen, betaald verlof, gratis onderwijs, uitkeringen voor noodlijdenden enz enz, iedereen vind het normaal, maar wie herinnert zich nog hoe hard voor deze rechten gevochten is ? Niet zo lang geleden trouwens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien je tegen de belziek bent veronderstel ik dat je dat voor ogen hebt voor Vlaanderen? Denken de andere blokkers daar doorgaans ook zo over? In dat geval heeft BDW een heel goede keuze gemaakt. Nog liever de kanten bijvijlen aan de belziek dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be