![]() |
Het vergelijken van Islamisme en de Islam is een foute boel ..,De politieke islam is namelijk niet geïnteresseerd in de godsdienst waarop het zich beroept, en stelt geen maatschappelijke kritiek, de politieke islam is de tegenstander van de bevrijdingsbewegingen die nu groter en talrijker worden en waar evengoed moslims toebehoren.De politieke islam is in feite niets anders dan een aanpassing naar de ondergeschikte status van het kapitalisme, het belangrijkste gevaar voor de betrokken personen zijn het geweld van de "radicalen" zoals jezelf in uw post beschreef. Het gekke is dat er veel geliefd zijn door het westen..?.. Het zijn zogezegd "gematigden" (die van Iran zijn een goed voorbeeld). De constante ondersteuning geboden door de pro-Amerikaanse diplomatie van de VS, Europa en Japan in het vinden van een oplossing voor het zogezegde probleem is hellemaal in overeenstemming met hun wens om de geglobaliseerde neoliberale orde in te voeren in deze landen in de dienst van het dominante kapitalisme. De combinatie van de neoliberale economie en de politieke Islam is perfect geschikt voor de dominante kapitalist . De islamistische partijen worden als instrumenten gebruikt door deze klasse.
|
Citaat:
Citaat:
Waarom spreken de moslims hier in België er niet over. Dit zou de situatie al heel hard kunnen neutraliseren. Of weten ze niet hoe dit aan te pakken? |
Citaat:
|
Citaat:
Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn! |
Citaat:
Citaat:
Misschien nog beter ... hoe kunnen we het hen wijsmaken. |
Citaat:
Waarom jij zo weinig reactie's ziet is oa door de media die daar geen aadacht aan geeft en mss jezelf omdat je er hier op dit forum weinig tot geen allochtonen zijn . Mss kan je hier eens gaan kijken http://forums.marokko.nl/forumdisplay.php?f=25 |
Citaat:
|
Citaat:
Je zal altijd personen vinden die willen luisteren naar uw vragen ongeacht ze allochtoon of autochtoon zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien ze mee in de regering zitten of worst case ze de regering zijn vrees ik dat deze mensen die op straat zijn gekomen gestreden hebben voor niets. Het zal waarschijnlijk zelfs zodanig gebeuren dat deze mensen het niet voelen aankomen en voor ze het weten zitten ze ook met een ayatolla. Laat ons hopen dat ik verkeerd ben. |
Citaat:
ze hebben ook GEZEGD dat ze geen beleid wilden voeren, maar daarover denk ik dat ze nu aan het onderhandelen zijn. Leuk voor de politiek correcte meute die nu tenminste naar Noord Afrika op verlof kunnen gaan (als het nog mag) |
Citaat:
Laten we hopen dat de mensen daar ervoor zorgen dat jij verkeerd bent , en indien de Islamisten de macht grijpen zal de strijd die daar is niet stoppen net zoals in Iran de strijd blijft bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De omvormen van de islam als de nieuwe wereld vijand vanaf de aanslagen van 11 september, heeft een vruchtbaar klimaat gecreert voor de rechtse organisaties met als gevolg een islamofobisch discours. Het nieuwe extreem-rechts rechtvaardigt haar afkeer van de islam niet in racistische termen van superioriteit van het ene ras boven een ander, maar in termen van culturele verschillen en identiteit. Het poppulistisch nationalisme geldt niet alleen op het gebied van werk en de economie, maar wordt ook uitgebreid tot het culturele veld. Op deze manier wordt de islam beschouwd als radicaal onverenigbaar met Europa, omdat zij haar tradities, cultuur en wortels ondermijnt. Met als gebruikelijke argumenten de discussie over de hoofddoek enz.. of het rechtstreeks gelijk trachten te stellen van de islam met terrorisme, net als zoals bvb Geert Wilders en Filip de winter. De meeste van deze partijen en aanverwanten DDL, EDL, SIOE enz.. verwijzen dan naar de moslim bevolking met als argument de stijging van de criminaliteit en de openbare onveiligheid ..., de beschuldigingen van handel in verdovende middelen enz. Openbare onveiligheid is een van de sterke punten van de xenofobe discours tegen immigratie, vermoeiend gereproduceerd door alle extreem-rechtse partijen, assimileren criminaliteit, het maatschappelijk onveiligheid en immigratie. In this way the ultra-right parties have sought to show, as if a mathematical formula is involved, that an increase in immigration leads to a rise in crime, in an attempt to present themselves as parties of law and order and defend tough policies against immigration and crime. Op deze manier de ultra-rechtse partijen hebben getracht aan te tonen, als een wiskundige formule is betrokken, dat een toename van de immigratie leidt tot een toename van criminaliteit, in een poging om zichzelf te presenteren als partijen van recht en orde en taai beleid te verdedigen tegen immigratie en criminaliteit. Dit is een oude manier van werken, een erfenis uit het oude fascisme dat we allemaal wel kennen in die tijd waren de Joden de schuld van alles wat slecht ging nu zijn het de moslims. In tijden van economische en sociale crisis verkoopt deze rechtse onzin als zoete broodjes. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Kan je even in uw eigen woorden toelichten wat je juist wil zeggen, en wat het verband is met Islamofobie en de opkomst van het nationalistisch rechts poppulisme? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Islambashen 4 Dummies En de zever blijft gewoon doorgaan. :x |
Citaat:
|
Citaat:
|
Labour veroordeeelde streng islamofobie een paar dagen geleden en gaf een biezonder rare,overdreven definitie vind ik.
Citaat:
|
Wacht, straks gaan ze nog een campagne beginnen over hoe gezond lekkere inteelt is en gedwongen huwelijken er alleen is om de meisje te helpen, het zal nog veel zotter worden.
|
Dat de 'islamofobie' in stijgende lijn gaat binnen de EU is moslims hun eigen schuld en het zal nog in stijgende lijn gaan.
Zoals ik al eerder schreef heb ik er geen probleem mee dat moslims er zijn en dat zij er een andere manier van samenleving op na houden dan zoals wij dat zien in de EU en dat zij een 'goddelijke' aanbidden en het 'grote boek' willen naleven/beleven maar het lijkt mij net iets te ver gezocht om dat aan anderen proberen op te dringen. Citaat:
Laten we er nog eens wat over nalezen, misschien leren we iets bij? DE FEITEN over de Islam en de islamisering van Europa! Naast dat alles zou je het in stijgende lijn gaan van islamofobie ook kunnen verklaren met meer- en meer mensen denken: * Islamisering van de EU een groot gevaar ... * De Christenen zien het onheil met lede ogen naderen ... * Voor velen onder ons is het straatbeeld er ook niet leuker op geworden de laatste jaren ... Ellenlange lijst ... :? |
Voor eens en voor altijd. Moslims zijn geen RAS. Het is een gewelddadige doctrine die er op gebaseerd is om al de andersdenkenden te vermoorden en dus nergens ter wereld thuishoort. Zelfs in hun eigen landen moorden elkaar uit omdat de anderen een andere interpretatie van diezelfde doctrine hebben. Ik ben geen racist als ik zeg dat ik dat ik niets van moslims moet hebben, dan ben ik alleen islamofoob en dat zouden er meer moeten zijn dan zouden de ogen van de politiekers opengaan. Ik hoop maar dat met de volgende verkiezingen de ogen van de kiezer helder zijn.
|
Citaat:
Een fobie is een overdreven ziekelijke angst die onterecht is. De Islam toont dag-in, dag-uit aan dat die angst niet onterecht is. |
Citaat:
Het zal nog veel veel slechter gaan tot dat er bloed zal vloeien om dan in te zien dat islam en zijn politieke vleugel, islamisme, bestreden moeten worden, net als fascisme. |
dubbel
|
Het oikofobische diktat van de EU begint groteske vormen aan te nemen:
Europarlement eist excuses van lidstaten ‘voor misdaden tijdens koloniale periode’ "Het Europees Parlement vindt dat EU-landen veel meer moeten doen om het ,,structurele racisme’’ tegen mensen van Afrikaanse afkomst in Europa tegen te gaan. De lidstaten moeten ook stoppen met ,,etnisch profileren” bij migratie en misdaad- en terrorismebestrijding." "In de EU wonen zo’n 15 miljoen mensen van Afrikaanse komaf. Zij hebben volgens het parlement te maken met voortdurende discriminatie op het vlak van onderwijs, huisvesting, werk en zorg. Bovendien zouden ze steeds vaker worden aangevallen vanwege haat tegen Afrikanen. De EU-landen en -instellingen moeten hier een strategie tegen ontwikkelen, aldus het parlement." https://tpo.nl/2019/03/26/here-we-go...niale-periode/ Wereldvreemde parvenues die geen énkele binding hebben met de doorsnee Europeaan, blijven hun cultuurmarxistisch extremisme uitkakken op de koppen van de bevolking. Benieuwd hoelang dat stelletje overbodige/overbetaalde intellectuele lafbekken nog de dienst gaat blijven uitmaken. Ik geef ze geen decennium meer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be