Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Distel 3 april 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6060085)
Wait ... what? ... really?

Ge gebruikt een andere term met dezelfde naam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operant...tieve_stimulus

Neen, ik gebruik dezelfde term met dezelfde naam waaraan in recente tijden een extra betekenis is gegeven. Maar iemand voortrekken omwille van gelijk welk criterium is nog altijd discriminatie.

Laten we het eens op een andere manier proberen. Met jouw definitie is "positieve discriminatie" dus eigenlijk geoorloofd ongeoorloofd onderscheid maken. Mja...

Distel 3 april 2012 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6060089)
Nee, gij ontwijkt de kern van de zaak.

Kwalitatief beoordelen van mensen en producten staat helemaal niet ter discussie.

Wat ge doet is de zoveelste drogreden gebruiken

http://en.wikipedia.org/wiki/Accident_%28fallacy%29

Uiteraard staat kwalitatief beoordelen van mensen ter discussie. Positieve discriminatie impliceert immers dat vroeg of laat de kwalitatieve beoordeling zal moeten wijken voor de demografische correctie.

Zeg eens, als Persoon A beter is dan persoon B, maar volgens de "regels" van positieve discriminatie (i.c. quota) moet persoon B aangenomen worden, wie wordt het dan?

Elbow 3 april 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6058211)
Niet alle groepen immigranten werden of worden gediscrimineerd.

Welke worden wel gediscrimineerd en heb je daar objectieve bewijzen van?

SDX 3 april 2012 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060111)

...en waaròm werden of worden die andere groepen immigranten niet gediscrimineerd?

artisjok 3 april 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060081)
Gelieve mij niet te vertellen waarover ik het volgens jou zogezegd heb. Ik weet waarover ik het heb: de betekenis van het woord discriminatie.

Ik wens niet te vertellen waarover jij het hebt, ik vertel je wel waarover we het hebben. Waarover deze discussie gaat.

Elbow 3 april 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060081)
Gelieve mij niet te vertellen waarover ik het volgens jou zogezegd heb. Ik weet waarover ik het heb: de betekenis van het woord discriminatie.

Opletten, dat is artisjoks geliefde discussietechniek als ze weer voor blok gezet werd : uitspraken verdraaien en semantische spelletjes spelen.

Elbow 3 april 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6058167)
Positieve discriminatie dient om een scheefgetrokken situatie terug enigszins recht te trekken. Positieve discriminatie bestaat alleen omdat mensen gediscrimineerd worden.

Dogmatische lulkoek, goed voor het partijbladje van de PVDA.

SDX 3 april 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060144)
Opletten, dat is artisjoks geliefde discussietechniek als ze weer voor blok gezet werd : uitspraken verdraaien en semantische spelletjes spelen.

Geen nood, zij zal je wel vertellen waarover 'we' 't hebben en waarover de discussie gaat;
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6060131)
ik vertel je wel waarover we het hebben. Waarover deze discussie gaat.

Distel mag daar blijkbaar niet zelf over beslissen.

Elbow 3 april 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6060151)
Geen nood, zij zal je wel vertellen waarover 'we' 't hebben en waarover de discussie gaat;

Arrogant, betweterig en vol pretentie.
Extreem-linkse demagogie.

artisjok 3 april 2012 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6060151)

Distel mag daar blijkbaar niet zelf over beslissen.

Vind je dat niet logisch dat er on-topic gediscussieerd wordt.

Je bent ten andere ook off-topic bezig.
Maar ja, het is na 10 uur 's avonds.

SDX 3 april 2012 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6060182)

Je bent ten andere ook off-topic bezig.
Maar ja, het is na 10 uur 's avonds.

Neeneenee, ik zou niet durven, jij bepaalt immers waar 't over gaat.

Elbow 3 april 2012 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6060185)
Neeneenee, ik zou niet durven, jij bepaalt immers waar 't over gaat.

De Führerin bepaalt wat ontopic en offtopic is.
Wat vreselijk voor haar dat ze de gedachten niet kan bepalen. Wat een frustratie moet dat wel niet voor haar zijn.

Raf 3 april 2012 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6059955)
Uiteraard wel.

Neen. Helemaal niet zelfs. Geen enkele definitie van discriminatie ondersteunt uw claim.

Raf 3 april 2012 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060017)
Klopt, verschillende bronnen geven verschillende betekenissen. De jouwe is er daar een van, de mijne ook.

Alleen is de uwe niet bijzonder betrouwbaar, om eens een eufemisme te gebruiken...

Raf 3 april 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6060085)
Wait ... what? ... really?

Ge gebruikt een andere term met dezelfde naam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operant...tieve_stimulus

Mochten we bijvoorbeeld over autorijden spreken en het stoppen aan een rood licht ge deze definitie van stoppen quote:

Citaat:

stoppen
- herstellen van een gat (bv kous)
In theorie hebt ge natuurlijk gelijk, maar of uw argument steek houdt is een andere zaak natuurlijk.

:thumbsup:

Schitterend!

Raf 3 april 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060096)
Laten we het eens op een andere manier proberen. Met jouw definitie is "positieve discriminatie" dus eigenlijk geoorloofd ongeoorloofd onderscheid maken. Mja...

Yep. Dat klopt.

Raf 3 april 2012 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060111)

Steek uw licht eens op bij het CGKR. Zij zullen u ongetwijfeld objectieve bewijzen kunnen leveren.

stuyckp 3 april 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6058167)
Positieve discriminatie dient om een scheefgetrokken situatie terug enigszins recht te trekken. Positieve discriminatie bestaat alleen omdat mensen gediscrimineerd worden.

En neen, dicriminatie "regelt zich" niet vanzelf.

Wat een zever is me dat.
Positieve discriminatie ten voordele van migranten is negatieve discriminatie tov van niet migranten. Lijkt me nogal logisch.

Raf 3 april 2012 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6060182)

Natuurlijk niet. Het zou de ondraaglijke lichtheid van hun argumentatie (nou ja... :?) aantonen.

Savatage 3 april 2012 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060272)
Steek uw licht eens op bij het CGKR. Zij zullen u ongetwijfeld objectieve bewijzen kunnen leveren.

Objectieve bewijzen? :lol:

Dat links geïnspireerde inquisitiecentrum hoort nauwelijks thuis in een moderne samenleving. Ik snap dat ze niet zwaarder bespaard hebben op zo'n zever trouwens, dat was toch een mooie gelegenheid om nog eens te cutten in public spending.

Raf 3 april 2012 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6060276)
Wat een zever is me dat.
Positieve discriminatie ten voordele van migranten is negatieve discriminatie tov van niet migranten. Lijkt me nogal logisch.

En dat bestaat alleen omdat die mensen voordien al negatief gediscrimineerd werden.

Elbow 3 april 2012 22:11

Citaat:

Jij niet dus? Je beweringen zijn dus ongefundeerd en onbewezen?

Elbow 3 april 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060284)
En dat bestaat alleen omdat die mensen voordien al negatief gediscrimineerd werden.

Demagogische, onbewezen onzin.

stuyckp 3 april 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060284)

Discriminatie kan je niet met discriminatie oplossen.

Distel 3 april 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060245)
Neen. Helemaal niet zelfs. Geen enkele definitie van discriminatie ondersteunt uw claim.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060262)
Alleen is de uwe niet bijzonder betrouwbaar, om eens een eufemisme te gebruiken...

Dus eerst bestaat er geen definitie die de claim ondersteunt, en dan is ze plots niet betrouwbaar. Lijkt mij eerder dat jij in deze niet zo betrouwbaar bent.

Raf 3 april 2012 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060287)
Jij niet dus? Je beweringen zijn dus ongefundeerd en onbewezen?

Bent u te tam om zelf wat informatie te vergaren? Hier heeft u een recent voorbeeldje:

Citaat:

Correctionele rechtbank Dendermonde, 30 januari 2012

Twee jonge vrouwen zijn pas bevallen en delen dezelfde ziekenhuiskamer. De partner van één van de twee stelt vast dat de andere vrouw van Turkse afkomst is. Hij deelt aan de verpleger mede dat zijn familie geen kamer wenst te delen met een bruine. Raadt aan zijn vrouw aan overal af te blijven om niet besmet te geraken en meent dat het ziekenhuis Turken bij Turken, en Belgen bij Belgen moet leggen. Hij wordt veroordeeld wegens aanzetten tot discriminatie op grond van huidskleur.

Klikkerdeklik.
Als u een beetje moeite doet om u te informeren, zal u er vast wel in slagen om zelf nog wat van die gevalletjes te vinden.

Distel 3 april 2012 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060269)
Yep. Dat klopt.

Een contradictie dus. Sterk.

Raf 3 april 2012 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6060291)
Discriminatie kan je niet met discriminatie oplossen.

En ook niet door het te laten gedijen.

Distel 3 april 2012 22:17

Citaat:

:lol:

Over onbetrouwbare bronnen gesproken...

Raf 3 april 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060301)
Dus eerst bestaat er geen definitie die de claim ondersteunt, en dan is ze plots niet betrouwbaar. Lijkt mij eerder dat jij in deze niet zo betrouwbaar bent.

Ja, het is algemeen geweten dat bij Van Dale alleen prutsers werken. Een obscure website met de welluidende naam http://www.woorden-boek.nl/ is uiteraard véél betrouwbaarder...

Meent u dat nu? :?

Raf 3 april 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060304)
Een contradictie dus. Sterk.

Het is wat het is.

Raf 3 april 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060306)

En de Correctionele Rechtbank van Dendermonde. Ook volstrekt onbetrouwbaar natuurlijk...

:roll:

Elbow 3 april 2012 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060303)
Bent u te tam om zelf wat informatie te vergaren? Hier heeft u een recent voorbeeldje:

Als u een beetje moeite doet om u te informeren, zal u er vast wel in slagen om zelf nog wat van die gevalletjes te vinden.

Je had het over bevolkingsgroepen die gediscrimineerd worden.
Je geeft me een individueel gevalletje. Het CGKR kan me nog zo'n individuele gevallen geven, ook van autochtonen die door allochtonen gediscrimineerd worden.

Je kan je stelling dus niet hard maken. Je bewijst helemaal niets. Je stelling (demagogische onzin) valt hierbij dan ook helemaal in het water.

Elbow 3 april 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060306)

Onbetrouwbaar. Zeker niet objectief, en zeker ingenomen door een linkse agenda. Worth shit basically.

SDX 3 april 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060318)
Je geeft me een individueel gevalletje. Het CGKR kan me nog zo'n individuele gevallen geven, ook van autochtonen die door allochtonen gediscrimineerd worden.

Je kan je stelling dus niet hard maken. Je bewijst helemaal niets. Je stelling (demagogische onzin) valt hierbij dan ook helemaal in het water.

2!

Raf 3 april 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6060318)

:rofl:

Grapjas...

Distel 3 april 2012 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060309)
Ja, het is algemeen geweten dat bij Van Dale alleen prutsers werken. Een obscure website met de welluidende naam http://www.woorden-boek.nl/ is uiteraard véél betrouwbaarder...

Meent u dat nu? :?

"Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Kijk, nog zo'n "onbetrouwbare" bron. Vraag jij even om een aanpassing?

Distel 3 april 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060314)
En de Correctionele Rechtbank van Dendermonde. Ook volstrekt onbetrouwbaar natuurlijk...

:roll:

Dat verandert niets aan de "betrouwbaarheid" van het CGKR.

Elbow 3 april 2012 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6060347)
:rofl:

Grapjas...

Je staat dus met je mond vol tanden. Je kan je stelling niet bewijzen.
Je gaat af als een gieter. Clear.

Elbow 3 april 2012 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6060353)
Dat verandert niets aan de "betrouwbaarheid" van het CGKR.

Ik zie liever geen cijfers over gediscrimineerde bevolkingsgroepen vanwege dat gepolitiseerd instituut /PS-bastion. Raf durft ze ook niet op te vragen, de cijfers over die bevolkingsgroep(en) die vermeend gediscrimineerd worden.
Hij houdt het liever bij het selectief uitpikken van een gevalletje dat in zijn kraam past.
Maar daarmee bewijst hij zijn stelling natuurlijk niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be