![]() |
Citaat:
Ik zie in uw link bijvoorbeeld ook de volgende verklaring voor "discriminatie": "onderscheidingsvermogen, bv. van de tastzin om twee naast elkaar gelegen punten in de huid te onderkennen". Ik mag hopen dat u nu niet elke keer gaat beginnen neuten over het "onderscheidingsvermogen", zoals in bovenstaande verklaring, wanneer we het op een politiek discussieforum over "discriminatie" hebben? Ik mag hopen dat u over voldoende maturiteit beschikt om zelf in te zien dat we het over de maatschappelijke en juridische variant hebben? Of wilt u liever nog wat semantische spelletjes spelen? |
Citaat:
Zoek maar iemand anders om te trollen. Ik heb daar geen zin in. Doei. |
Citaat:
|
Citaat:
Is de vraag te lastig? Je gaat zelf lopen voor de vraag over welke groepen het gaat! Nooit iemand zo snel met zijn bek vol tanden zien staan. Heb je geen zin om op lastige vragen in te gaan? Begin je altijd te raaskallen als je voor blok bent gezet? |
Citaat:
Hij schijnt zelf niet te kunnen preciseren over wie hij het heeft.:roll: |
Trololol...
|
Citaat:
Ik zou anders niet weten over wèlke 'groep' 't zou gaan, en waarom ènkel die bepaalde groep en alle andere groepen niet, ik zie er geen logica in, tenzij natuurlijk...de kip en 't ei-verhaal? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Opgave; waar kan je zo snel mogelijk 1 groep die gediscrimineerd wordt, vandaan toveren, en uitleggen, bewijzen, cijfers, waarom enkel dìe groep en alle andere groepen nìet. |
Citaat:
Je mag altijd een betere oplossing naar voor brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vanzelfsprekend is die definitie mbt het onderscheidingsvermogen hier niet van toepassing, in tegenstelling tot de door mij aangehaalde definitie. Ik mag hopen dat u over voldoende maturiteit beschikt om dat in te zien, en om in te zien dat filteren op basis van competentie dus wel degelijk discriminatie is. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, voor mij is deze troll-discussie hierbij afgelopen. Als mijnheer/mevrouw distel zich verder belachelijk wil maken, go ahead. |
Citaat:
Wie dezelfde rechten wil, moet ook dezelfde plichten vervullen. Zoniet is iemand zelf verantwoordelijk voor zijn eigen discriminatie die, in dat geval, volledig verantwoord is. Paulus. |
Citaat:
Feit blijft echter dat je volgens jouw eigen definitie van racisme, positieve discriminatie als racistisch dient te beschouwen. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5607 Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke "meer middelen" had je in gedachten? |
Citaat:
Meer zelfs, in het geval van "positieve" discriminatie gaat het weliswaar om dezelfde benadeling, maar wordt ze gesanctioneerd en zelfs aangemoedigd door de overheid. Dat maakt de remedie eigenlijk erger dan de kwaal. |
Citaat:
Ik ben het niet gewoon van jou dat jij zo trolt. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar u bent geweldig contradictorisch want positieve discriminatie blijft discriminatie. Als het over vacatures gaat moet je ongeacht de huidskleur de beste man/vrouw voor de functie kiezen. Die positieve discriminatie is helemaal geen oplossing om 2 redenen : - het is zelf discriminatorisch, je kan in deze vuur niet met vuur bestrijden - het werkt de negatieve discriminatie in de hand omdat je uiteraard anderen ermee benadeeld. De oplossingen zijn veel ingewikkelder dan uw simplistische oplossing zoals positieve discriminatie. Dit voorstel doet u uiteraard met de beste bedoelingen en ik ben overtuigd dat u dat werkelijk gelooft, maar ik geloof het niet. Neemt niet weg dat ik het met u eens ben dat er wel degelijk discriminatie is, langs beide kanten overigens, en dat daar iets aan gedaan moet worden. |
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
Ik beweer niet dat dit met "discriminatie" ook gebeurd is, maar het verklaart wel waarom ik nogal graag de betekenis van een woord bovenhaal in een discussie. De N-Z transfers zijn geen solidariteit, La Belgique is geen democratie, en de negationismewet is wel degelijk een inperking van de vrijheid van meningsuiting. Zo is ook erfopvolging discriminatie op basis van afkomst, en is iemand al dan niet aannemen op basis van zijn competenties wel degelijk discriminatie op basis van competentie. Misschien niet in de context die jullie hanteren, maar wel volgens de betekenis van het woord. En net zoals het jullie recht is om de betekenis van dat woord eng toe te passen, is het mijn recht om erop te wijzen dat er ook hier wel degelijk sprake is van discriminatie. Is dat belangrijk? Binnen de context van deze discussie wellicht niet. Binnen het brede spectrum van politieke discussies des te meer. Een van de voornaamste wapens die de bevolking heeft tegen de wanpraktijken van de politiek is om niet alleen te horen wat politicus X zegt, maar ook om te begrijpen wat hij eigenlijk zegt. En dan is het belangrijk om te beseffen hoe woorden gekaapt en misbruikt worden. Nogmaals, wellicht niet relevant hier, maar ik behoud mij het recht voor om er toch op te wijzen. |
Citaat:
Je vervangt een emmer stront immers met een andere emmer stront. Jij probeert het ene gordijn te blussen door het andere in brand te steken.Daar kan ik niet aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be