Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demonen vs. N-Va: de grote verzameltopic. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237341)

ViveLaBelgique 13 februari 2017 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8376977)
Als de overheid veel minder betaalt, dan de privé, dan ga je geen enkel greintje talent meer terugvinden in de politiek.

Het talent dat bij de overheid wordt ontwikkeld beperkt zich tot het zakken vullen.

Als de privé meer betaalt dan de overheid wordt er meer talent ontwikkeld dat economische rendabiliteit nastreeft.

stropke1000 13 februari 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 (Bericht 8376863)
vroeger noemde men dit steekpenningen, en was strafbaar
nu zet men ze in de raden van bestuur, en noemt men dit vergoedingen

niet dat ze een klap uitvoeren, 1 of 2 maal per jaar zijn ze aanwezig voor de schijn, en niet toevallig is er een bedrijffeestje en mogen ze mee aan tafel schuiven

Bobke 13 februari 2017 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8376591)
U bent ziek!
Denkt U echt dat ik de enige ben die uw partij verlaten heeft of nog zullen verlaten? En zijn dat communisten?

Zo ziek dan toch niet om u niet te door zien.:lol:

stropke1000 13 februari 2017 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8376987)
Voor iemand die gaat werken is 7.5K netto niet te veel als het een weerspiegeling is van zijn economische rendabiliteit. Politieke mandatarissen werken niet en hun dienstverlening heeft een negatieve impact op de economische rendabiliteit van anderen. Hiervoor kunnen ze geen uitkeringen krijgen.

hoeveel van het bruto heeft hij moeten afdragen aan de partij?

vlijmscherp 13 februari 2017 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8376992)
Ik vind het nog steeds verbazend hoe snel die opgestapt is...

er speelt mss toch iets meer mee. Het was natuurlijk een tweede opdoffer na Optima.

Maar toch, SPa heeft hier wat paniekvoetbal gespeeld, vind ik.

Knuppel 13 februari 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8376992)
Ik vind het nog steeds verbazend hoe snel die opgestapt is...

.....en hoe weinig hij rond de pot draaide vergeleken met Termont...

Knuppel 13 februari 2017 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8377009)
er speelt mss toch iets meer mee. Het was natuurlijk een tweede opdoffer na Optima.

Maar toch, SPa heeft hier wat paniekvoetbal gespeeld, vind ik.

Hoeveel "opdoffers" kan een partij volgens jou verdragen zonder paniekvoetbal te beginnen spelen?

vlijmscherp 13 februari 2017 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8377012)
Hoeveel "opdoffers" kan een partij volgens jou verdragen zonder paniekvoetbal te beginnen spelen?

paniekvoetbal gaat nooit iets oplossen, hoeveel opdoffers je ook moet verwerken.

Zelfs Groen was geen vragende partij hé, ze wilden enkel een signaal.

Knuppel 13 februari 2017 17:39

Terloops. Ik betwijfel ook sterk dat iemand zoals demonen ooit voor de racisten, fascisten en neo-nazi's stemde.
Indien wel. FOEI, FOEI, FOEI!

Knuppel 13 februari 2017 17:40

Dat is geen antwoord op deze vraag:
Hoeveel "opdoffers" kan een partij volgens jou verdragen zonder paniekvoetbal te beginnen spelen?

de vuile muilekoek 13 februari 2017 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8375097)
Antwerpen begeleidde al zeven hoogopgeleide anderstalige nieuwkomers naar stedelijke job

De HOA's kregen onder meer administratieve ondersteuning en taalcoaching. Volgens Duchateau werden alle deelnemers destijds uitgenodigd omwille van de meerwaarde die ze de stad kunnen bieden met hun bestaande kwalificaties. "Het is vaak een doolhof om diploma's te laten erkennen en gelijkschakeling te bekomen", zegt hij. "Wij helpen daarbij én stellen de stad voor als potentiële werkgever. Bijkomend voordeel is dat de HOA's zo een rolmodel en een inspiratie kunnen zijn."

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...ijke-job.dhtml

Weer wat ambtenaren bij!
De Wever mikt op allochtone stemmen, het zijn dra verkiezingen zeker?

Om te braken ... altijd die vreemdelingen hielenlikkerij ... wat bezielen die mensen feitelijk die daarop kikken.. en ook dagelijks op TV ..ik ben benieuwd wat De afspraak weer zal hebben vanavond van vuilkar volk ..:roll: die daar dan zitten te janken dat dit en dat hier niet naar hun gedacht verloopt ... gvd ,:roll:

vlijmscherp 13 februari 2017 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8377017)
Dat is geen antwoord op deze vraag:
Hoeveel "opdoffers" kan een partij volgens jou verdragen zonder paniekvoetbal te beginnen spelen?

en ik antwoord dat dat een verkeerde vraag is. opdoffers mogen nooit leiden tot paniekvoetbal.

Maar goed, om je toch een antwoord te geven: oneindig veel opdoffers.

hamac 13 februari 2017 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8377009)
er speelt mss toch iets meer mee. Het was natuurlijk een tweede opdoffer na Optima.

Maar toch, SPa heeft hier wat paniekvoetbal gespeeld, vind ik.

De perceptie ligt voor een partij als Sp.a helemaal anders als voor N-VA en/of OVLD.
Het is zoals je Calvo zou betrappen op het rijden met de zwaarste Hummer op een leasecontract via een managementvennootschap. Niet noodzakelijk illegaal, maar niet de perceptie die een groene partij zou willen uitdragen.

vlijmscherp 13 februari 2017 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8377022)
De perceptie ligt voor een partij als Sp.a helemaal anders als voor N-VA en/of OVLD.
Het is zoals je Calvo zou betrappen op het rijden met de zwaarste Hummer op een leasecontract via een managementvennootschap. Niet noodzakelijk illegaal, maar niet de perceptie die een groene partij zou willen uitdragen.

dat zal zeker meespelen. Maar toch, dit is toch allemaal publiek geheim? iedereen weet dat dit gebeurt, er was toch niemand nog verbaasd hé.

Neen, er moet ofwel iets anders meespelen ofwel zijn ze bij de Gentse SPa volledig het hoofd verloren.

Eyjafjallajökull 13 februari 2017 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8377022)
Het is zoals je Calvo zou betrappen op het rijden met de zwaarste Hummer op een leasecontract via een managementvennootschap.

:thumbsup:

Meer iets voor Rik Daems :lol:

vlijmscherp 13 februari 2017 17:49

of De Wever de Brabançonne zingend.....

Jakko 13 februari 2017 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8376886)
Flahaut was, net als Bracke, kamervoorzitter, en verdiende dus krek evenveel. Maar Flahaut is geen N-VA-er maar een PS-er. Dat verklaart alles.

Tut, tut, Bracke is de best betaalde politicus van het land, hij verdient meer dan de premier, hield een oogje in het zeil bij Publilec, het is te zeggen hij herinnert zich ergens ooit eens in een vergadering geweest te zijn, had zelfs nog nooit gehoord van Publifan en komt nu de verontwaardigde spelen. Flahaut heeft hier niets mee te maken.

De schoofzak 13 februari 2017 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 (Bericht 8377005)
hoeveel van het bruto heeft hij moeten afdragen aan de partij?

En bovenop hetgeen hij heeft MOETEN afdragen, kan je nog bijtellen hoeveel hij vrijwillig daarbij gestort heeft. Ik bedoel dan wel hetgeen hij heeft mogen inbrengen als storting aan een erkende vzw ..., want dat is de definitie van netto inkomsten.

.

De schoofzak 13 februari 2017 17:54

Voor een topman vind ik dat toch maar weinig.

Afijn: de draadopstarter heeft nog maar eens een leugenachtige stelling naar voor gebracht.
Niks geen corruptie; niks geen graaicultuur.

.

hamac 13 februari 2017 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8377032)
of De Wever de Brabançonne zingend.....

Met carnaval moet veel kunnen. :-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be