Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Vlaams Belang deelt soep uit aan Brusselse daklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133059)

Fallen Angel 9 januari 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4532747)
Dat weet toch iedereen ?
Klopt maar mij lijkt dat niet de taak van de oppositie.

Idd het Vlaams Belang komt nooit af met structurele oplossingen.

Bobke 9 januari 2010 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4532784)
Idd het Vlaams Belang komt nooit af met structurele oplossingen.

Het is dan ook een oppositiepartij en hopelijk blijft dat zo.
Hoewel, ik begin toch te twijfelen. :oops:

Kallikles 9 januari 2010 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4532791)
Het is dan ook een oppositiepartij en hopelijk blijft dat zo.
Hoewel, ik begin toch te twijfelen. :oops:

Dus een oppositiepartij dient niet om met alternatieve of creatieve oplossingen te komen, maar om te zeuren? Kunnen we dan niet beter gewoon de oppositie afschaffen, als ze toch geen nieuwe ideeën bijdraagt?

dominatrix 9 januari 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4532818)
Dus een oppositiepartij dient niet om met alternatieve of creatieve oplossingen te komen, maar om te zeuren? Kunnen we dan niet beter gewoon de oppositie afschaffen, als ze toch geen nieuwe ideeën bijdraagt?

Kunnen we misschien niet gewoon het parlement afschaffen aangezien het net daar is dat men toch nooit wil luisteren?

Fieseler 9 januari 2010 13:12

De oplossingen en voorstellen waar het VB voor staat zijn alom gekend.

Deze oplossingen en voorstellen hebben echter allemaal een aantal gemeenschappelijke punten: ze zijn logisch, ze zijn eenvoudig en ze zijn nefast voor de eigenlijke machtsdragers in dit onland.
Net daar ligt het probleem voor het establishment.

Bijgevolg rest deze enkel nog om te zeggen dat het niet realistisch is (niet politiek correct, populistisch, enz...er worden zelfs een karrevracht aan semantische kunstgrepen uitgevoerd om voor de VB aanpak toch maar een negatieve naam te vinden) en hop...we zijn er...

Dus: het VB heeft geen oplossingen (want hun oplossingen zijn populistisch, of ze zijn....)

Ondertussen hosselt en bosselt het Belgische systeem met de ogen open recht naar de financiële afgrond (let op: de financiële afgrond van de volgend generatie, de 16% armen, daklozen, enz dus helemaal niet het establishment)...en worden er geen doortastende maatregelen (zie boven) genomen...

Kallikles 9 januari 2010 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4532829)

Deze oplossingen en voorstellen hebben echter allemaal een aantal gemeenschappelijke punten: ze zijn logisch, ze zijn eenvoudig en ze zijn nefast voor de eigenlijke machtsdragers in dit onland.

Zeer eenvoudig inderdaad: in het Waasland tegen de uitbreiding van de haven, in Antwerpen vóór de uitbreiding van de haven. Maar of dat ook logisch is? 8-)

Ik reageerde overigens gewoon op Bobke, die meende dat oppositiepartijen geen structurele oplossingen moesten aandragen...

roger verhiest 9 januari 2010 15:23

De oplossing van het VB is bekend : een autoritair onafhankelijk Vlaanderen buiyten de EU en liefst buityen de VN. Diegenen die dit een "oplossing " hebben volgens mij recht op die mening maar hebben en krijgen in ieder geval ongelijk. Dat een politieke partij ertoe overgaat om aan hongerige daklozen soep uit te reiken is zelfs indien het om soep aan "eigen volk eerst" gaat toe te juichen.

dominatrix 9 januari 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4533120)
De oplossing van het VB is bekend : een autoritair onafhankelijk Vlaanderen buiyten de EU en liefst buityen de VN. Diegenen die dit een "oplossing " hebben volgens mij recht op die mening maar hebben en krijgen in ieder geval ongelijk. Dat een politieke partij ertoe overgaat om aan hongerige daklozen soep uit te reiken is zelfs indien het om soep aan "eigen volk eerst" gaat toe te juichen.

:roll: Alez zeg, een autoritair onafhankelijk Vlaanderen buiten de EU... man man man wat ge ook drinkt of eet: Minderen! En dringend!

Wat een onzin zeg!

Bobke 9 januari 2010 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4532836)
Zeer eenvoudig inderdaad: in het Waasland tegen de uitbreiding van de haven, in Antwerpen vóór de uitbreiding van de haven. Maar of dat ook logisch is? 8-)

Ik reageerde overigens gewoon op Bobke, die meende dat oppositiepartijen geen structurele oplossingen moesten aandragen...

Verwart ge niet met groen ?

driewerf 9 januari 2010 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4532747)
Dat weet toch iedereen ?
Klopt maar mij lijkt dat niet de taak van de oppositie.

Dat is de taak van de oppositie net wel.
Aantonen dat het gevoerde beleid beter kan, of gewoon niet deugd. De oppositie binnen en buiten het parlement tegen wantoestanden organiseren. Een oppositiepartij die wantoestanden wil aanpakken heeft de middelen ervoor. Maar ze moet dan ook willen.
Wat soep uitdelen is dat niet. Het is inderdaad een promotiestunt.

Bobke 9 januari 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4533607)
Dat is de taak van de oppositie net wel.
Aantonen dat het gevoerde beleid beter kan, of gewoon niet deugd. De oppositie binnen en buiten het parlement tegen wantoestanden organiseren. Een oppositiepartij die wantoestanden wil aanpakken heeft de middelen ervoor. Maar ze moet dan ook willen.
Wat soep uitdelen is dat niet. Het is inderdaad een promotiestunt.

Vertel.
Ik neem aan dat ze dat niet uit eigen zak moeten betalen ?

driewerf 9 januari 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4533623)
Vertel.
Ik neem aan dat ze dat niet uit eigen zak moeten betalen ?

Parlementaire dotaties.
Lonen van de parlementairen.
Toegang tot de media.
Het netwerk van lokale mandatarissen en afdelingen.
komt ge al een heel eind mee.

Bobke 9 januari 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4533625)
Parlementaire dotaties.
Lonen van de parlementairen.
Toegang tot de media.
Het netwerk van lokale mandatarissen en afdelingen.
komt ge al een heel eind mee.

Liters soep kan men daarmee koken.

driewerf 9 januari 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4533627)
Liters soep kan men daarmee koken.

Gij wilt soep maken van de lokale mandatarissen? 8O

djimi 9 januari 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4533607)

...

Aantonen dat het gevoerde beleid beter kan, of gewoon niet deugd...

Omdat gij 't zijt, driewerf ;-)

driewerf 9 januari 2010 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4533669)
Omdat gij 't zijt, driewerf ;-)

:oops:

Fieseler 9 januari 2010 19:49

Citaat:

QUOTE=Fieseler:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=285

Net daar ligt het probleem voor het establishment.

Bijgevolg rest deze enkel nog om te zeggen dat het niet realistisch is (niet politiek correct, populistisch, enz...er worden zelfs een karrevracht aan semantische kunstgrepen uitgevoerd om voor de VB aanpak toch maar een negatieve naam te vinden) en hop...we zijn er...
:rofl:

Nog geen drie quotes verder wordt mijn stelling al bewezen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4533120)

Man man man...

Ik kan dat gewoon niet geloven hé.

Citaat:

De oplossing van het VB is bekend : een autoritair onafhankelijk Vlaanderen buiten de EU en liefst buiten de VN.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Henri1 10 januari 2010 09:57

Spijtig dat een partijkaart vereist is.

Andy 10 januari 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4532499)
Oja, natuurlijk, dit klinkt allemaal zo liberaal hé!

1.Welke concrete maatregelen stelt uw partij voor om wonen betaalbaar te maken?

* Het aanbod sociale huur- en koopwoningen moet toenemen door bouwrijpe gronden die in het bezit zijn van sociale huisvestingsmaatschappijen sneller te bebouwen.

Daarmee los je de speculatie niet op. Integendeel zelfs: speculatie haalt woningen uit de markt. Je kan dat tegengaan door speculatie te bemoeilijken, of (indirect en inefficiënt) de markt gewoon te vergroten...
Citaat:

* Om te vermijden dat mensen op een wachtlijst komen voor een sociale woning, is een voelbare huursubsidie nodig. Zo hoeven gezinnen die niet in aanmerking komen voor een sociale woning in een nieuwbouwverkaveling - waar in de toekomst 20% voorbehouden moet zijn voor sociale woningen - niet mee te betalen voor sociaal wonen in hun wijk.
We noteren dat het VB denkt dat huursubsidies daklozen aan een onderdak gaan helpen. Dat zullen stevige subsidies worden...

Mag ik vragen hoe VB ervoor zoekt te zorgen dat de verhuurders hun huurprijzen niet gewoon gaan optrekken met (een deel van) de huursubsidies die ze zoekt te geven?

djimi 10 januari 2010 12:02

voor de daklozen :

1 Bijlage(n)
Dat zinnetje in het groen, daar is 't 'm om te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be