![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U zou blijkbaar héél graag van het Judaïsme iets maken dat slechts steunt op de tekst van de Pentateuch, diepgevroren én meedogenloos is. Het spijt me dat ik u en de ettelijke Joden-bashers op dit forum moet ontgoochelen. Het Judaïsme is zo niet. |
Citaat:
U antwoordt naast de kwestie. Ik vind het heel interessant wat u hierboven zegt (alhoewel zonder pretentie ik dit ongeveer al wist) maar dat is niet wat ik van u weten wil. En daarom herhaal ik nog maar eens: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wees maar zeker dat ultra-orthodoxe joden deze straf zouden toepassen, moesten ze het ooit voor het zeggen hebben. Net zoals de katholieke kerk dit deed toen ze het voor het zeggen had. En net zoals de fundamentalistische islam het nog steeds toepast. |
Citaat:
|
Citaat:
Jij wilt een Judaïsme dat uitsluitend bestaat in het �* la lettre toepassen van de tekst van de Geschreven Torah. Of je het nu graag hebt of niet, voor een observante Jood is de Halakha die is vastgelegd in de Orale Torah net zo belangrijk. En tegelijkertijd wil u hier tegenover anderen zitten pontificeren dat u het allemaal wel beter weet. Met jou zet ik de discussie over dit onderwerp stop. Je weigert je neer te leggen bij een realiteit die niet beantwoordt aan het door jou gekoesterde negatieve beeld van het Judaïsme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wetenschappelijk bewezen, dat moslims vaak staan te rochelen. Dat is inderdaad een gewoonte van vele moslims, het is een teken van beleefdheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik probeer nu al een tijdje te begrijpen welke islam stroming we nu kunnen bestempelen als 'de juiste' en die niet voldoet aan onze foute vooroordelen die we blijkbaar hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het persoonlijk nog wel op met de noord afrikaanse berbers maar die hebben eerder een allegaartje van gebruiken en zijn nu quasi volledig soenitisch geïslamiseerd, veel marokkanen hebben berberse voorouders, ze zouden beter daar eens hun roots zoeken in plaats van bij de islam die de berbers veroverd hebben tijdens de middeleeuwen. |
Citaat:
Ahmadiyya worden evenwel toch toegelaten tot Mekka, wat dus toch een impliciete erkenning is van hun moslim-zijn. |
Ik mis eigenlijk toch veel zo zonder Godsdienst.
Hier hebben ze kraantjeswater of Spa, die heilig word als iemand er over wuift. Het neemt van mensen erfzonden (?) weg van pasgeborenen, die als enige fout eens, in een pamper gepist of gekakt hebben. In Israël heb je dan weer veel frustratie, want ze vinden het nodig met hun hoofd tegen een muur te bonzen. In Mekka zijn ze dan weer kwaad op een muur die langs een grote zwarte kist staat. Vraag me af wat die muur hen gedaan heeft, dat ze er de ganse dag met stenen tegen gooien. Maar ik geef toe, logica is niet mijn sterkste zijde. |
Citaat:
Al is die regel niet overal geldig blijkbaar want moslims worden ook dood gestenigd en veroordeeld voor afwijkende ideeën van de islam, het is een ingewikkeld gedoe. :| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be