Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Palestijnse terreurfacties verenigen zich tegen Israël (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201234)

maddox 23 mei 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7156694)
Daar ligt het grote probleem, het collectieve straffen. niet de daders
alleen worden aangepakt maar de gehele bevolking van de Gaza strip moet het
ontgelden. Het gaat dan om meer dan een miljoen mensen.

Awel, hoe zou U het aanpakken.

Ik wed voor een bak deftig bier dat elk scenario dat U gaat brengen eigenlijk zelfmoord voor Israël betekend.

Nietzsche 23 mei 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156707)
Hola, ik zou niet liever hebben dat alle middelen nu verspild aan moord en doodslag, relidioterie en dergelijke gebruikt zouden worden voor ruimtevaart.

Maar U hebt wel gelijk, "de politici" en hun broodheren hebben meer " snelle winst" aan directe conflicten.

Schei toch uit, als dit conflict er niet meer is dan kun jij er niet meer over lullen en dat zou toch wel beperking zijn.

Dode kindjes zijn het leukst... :-D

Nietzsche 23 mei 2014 22:29

En ohja, voor de gevoelige mensjes .. ik gebruik nu volop gebruik van het begrip cynisme...

maddox 23 mei 2014 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7156715)
Schei toch uit, als dit conflict er niet meer is dan kun jij er niet meer over lullen en dat zou toch wel beperking zijn.

Er zijn nog andere topics hoor, die ik kan vervuilen tussen de jobkes door.

Citaat:

Dode kindjes zijn het leukst... :-D
Bof, als u dode kindjes leuk vind, prima, zolang U niet actief uw pleziertjes gaat nastreven zie ik het probleem niet.

Miauw! 23 mei 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7156692)
Wat een walgelijk topic is dit eigenlijk. Niemand wil graag vrede tussen Israel en Palestina , nee haten op een bepaalde partij is veel leuker !

Triest volk.

Daar zit je toch grondig fout, denk ik! Zelfs de VS krijgen van mij nog het voordeel van de twijfel: ondanks dat ze Israël onvoorwaardelijk de hand boven het hoofd houden, ook als ze het vredesproces weer eens torpederen, denk ik dat zelfs zij écht vrede willen. De enige die geen belang heeft bij vrede, is Israël. En een aantal extremistische moslims valt waarschijnlijk ook nog liever dood dan vrede te sluiten met hun vijand.

Nietzsche 23 mei 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156720)
Er zijn nog andere topics hoor, die ik kan vervuilen tussen de jobkes door.

Bof, als u dode kindjes leuk vind, prima, zolang U niet actief uw pleziertjes gaat nastreven zie ik het probleem niet.

Sinds wanneer ben jij zo emotioneel? jij was toch de gast die meer gaf om zijn werk/hobby dan mensen?

Wees beetje consequent, quasi psychopaat.

maddox 23 mei 2014 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7156725)
Sinds wanneer ben jij zo emotioneel? jij was toch de gast die meer gaf om zijn werk/hobby dan mensen?

Da's nog steeds zo.
Citaat:

Wees beetje consequent, quasi psychopaat.
Moet dat dan? En waarom quasie?

Miauw! 23 mei 2014 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156707)
Hola, ik zou niet liever hebben dat alle middelen nu verspild aan moord en doodslag, relidioterie en dergelijke gebruikt zouden worden voor ruimtevaart.

Maar U hebt wel gelijk, "de politici" en hun broodheren hebben meer " snelle winst" aan directe conflicten.

Hierover zijn we het alleszins roerend eens!

Nietzsche 23 mei 2014 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7156722)
Daar zit je toch grondig fout, denk ik! Zelfs de VS krijgen van mij nog het voordeel van de twijfel: ondanks dat ze Israël onvoorwaardelijk de hand boven het hoofd houden, ook als ze het vredesproces weer eens torpederen, denk ik dat zelfs zij écht vrede willen. De enige die geen belang heeft bij vrede, is Israël. En een aantal extremistische moslims waarschijnlijk ook nog liever dood dan vrede te sluiten met hun vijand.

Bwahahaha !!

Nietzsche 23 mei 2014 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156726)
Da's nog steeds zo.

Moet dat dan? En waarom quasie?

Omdat je een emotioneel figuur bent.

maddox 23 mei 2014 22:38

??? tja, als dat uw diagnose is, dan moet ik daar dringend eens iets aan gaan doen.

Nietzsche 23 mei 2014 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156738)
??? tja, als dat uw diagnose is, dan moet ik daar dringend eens iets aan gaan doen.

Doe maar inderdaad.

Weet je nog een goede whiskey?

maddox 24 mei 2014 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7156744)
Doe maar inderdaad.

Weet je nog een goede whiskey?

Als ik straks thuis kom ga ik een lekker glaasje Talisker 57° north verwerken.
En het is eigenlijk een goed idee. Morgenmiddag eens naar de Tasttoe gaan.

Dixie 24 mei 2014 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7156651)
Raar dat het dan juist Israel is die de meeste burgers ombrengt ondanks haar superieure militaire middelen.

Het beperken van collateral damage is voor de qassam schutters niet eens een optie. De enigste manier om burgerslachtoffers te voorkomen is geen raketten afvuren, maar dat gaat ook op voor Israel.

die plaat is al grijs gedraaid meer burgers gedood maar cijfers ho maar dat hoeft niet hoor, je mag het nog tig keer herhalen zonder bronnen blijf ik het onzin vinden

het is heel simpel he als de moslimterroristen geen raketten meer afschieten zal Israël dit ook niet meer doen

Dixie 24 mei 2014 02:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7156671)
Toch wel opvallend dan dat beiden nét het tegengestelde doel dan beoogd treffen:

juist niet Israël zet alles in op de bescherming van zijn burgers en de palestijnen van hamas doen net het omgekeerde zij kruipen verscholen onder hun onschuldige burgers om dan raketten af te schieten...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7156671)
Hamas maakt amper Joodse burgerslachtoffers, het IDF maakt aan de lopende band Palestijnse burgerslachtoffers, met als triest hoogtepunt (voorlopig) natuurlijk Cast Lead.

hamas heeft in de geschiedenis wel meer onschuldige slachtoffers gemaakt dan bij Cast Lead...

Dixie 24 mei 2014 02:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7156722)
De enige die geen belang heeft bij vrede, is Israël.

de dikste onzin dat ik gezien heb en dat wil al wat zeggen na 10 jaar op dit forum...
Israël heeft al sinds minuut 1 na zijn ontstaat geen minuut vrede gekend8O

maddox 24 mei 2014 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7156908)
de dikste onzin dat ik gezien heb en dat wil al wat zeggen na 10 jaar op dit forum...
Israël heeft al sinds minuut 1 na zijn ontstaat geen minuut vrede gekend8O

Een Joodse staat opzetten in een regio waar de Islam de plak zwaait kan U het best vergelijken met een honing doordrenkte lap rauwe ham voor de neus van een net uit de winterslaap ontwakende grizzlybeer.

Dat de "democratische VN" dat niet doorhad is een ander verhaal.
Misschien was het Nazi idee om Madagaskar als dumpplaats voor hun Jodenafval te gebruiken nog niet het slechtste.

Micele 24 mei 2014 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156917)
Een Joodse staat opzetten in een regio waar de Islam de plak zwaait kan U het best vergelijken met een honing doordrenkte lap rauwe ham voor de neus van een net uit de winterslaap ontwakende grizzlybeer.

Misschien was het Nazi idee om Madagaskar als dumpplaats voor hun Jodenafval te gebruiken nog niet het slechtste.

Of de JAO in de toenmalige Sovjet-Unie:

A giant menorah dominating the main square in Birobidzhan

Citaat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast

... A 2007 article in the Jerusalem Post claimed that, at the time, approximately 4,000 Jews remain in the JAO.[20] According to Rabbi Mordechai Scheiner, Judaism and the Jewish culture have recently begun enjoying a religious and cultural resurgence in the JAO.[20] However, according to the magazine of the Federation of Jewish Communities of the CIS Lechaim, currently the Jewish presence in the Jewish Autonomous Oblast is extremely small, and is limited to the city of Birobidzhan and the nearby village of Valdgeym.[21]

Religion
According to a 2012 official survey[28] 22.6% of the population of the Jewish Autonomous Oblast adheres to the Russian Orthodox Church, 9% are unaffiliated generic Christians, and 6% adheres to other Orthodox Churches. Judaism is practiced by 0.2% of the population. In addition, 35% of the population deems itself to be "spiritual but not religious", 22% is atheist, and 5.2% follows other religions or did not give an answer to the question.[28]

Area (as of the 2002 Census)[7]
- Total 36,000 km2 (14,000 sq mi)
Area rank 61st
Population (2010 Census)[8]
- Total 176,558
- Rank 80th
- Density[9] 4.9 /km2 (13 /sq mi)
- Urban 67.6%
- Rural 32.4%
Maar daar hadden ze wslk helemaal geen war games met de plaatselijke bevolking en met de buurlanden, moesten ze daar geen nederzettingen bouwen enz... , hoe saai toch, alhoewel in het JAO veel meer sneeuw valt. :-P
(het JAO is immers veel groter als het huidige Israel (22.072 km²) en zelfs groter dan het mandaatgebied Palestina (26.990 km²) zonder Transjordanië #)

Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina
# Oppervlakte 26.990 km²
(inclusief Transjordanië: 116.332 km²)

Miauw! 24 mei 2014 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7156917)

Zalige vergelijking, en er "boenk op"! :lol:

maddox 24 mei 2014 13:19

@ Micele, ik heb zo de indruk dat de Joodse aanwezigheid in de JAO een nadeel kende in bijvoorbeeld het concept "progrom".

@ Miauw, wat is erger?
Het feit dat de VN die stommiteit deed.
Het feit dat een hoop aanhangers van een bepaalde religie actief een genocide probeerd uit te voeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be