Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Paulus 27 augustus 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5654182)
Paulus: er bestaat ook een Nederlandse vertaling van dit artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting

Dank je wel.

Paulus.

artisjok 27 augustus 2011 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5654023)
Dat heb ik al gezegd hierboven.

Je gaf een opsomming
Het wordt gebruikt door psychologen, het CLB, bij solicitanten enz...
Dus niet om wereldwijd de domheid of debiliteit van bevolkingsgroepen te bepalen.
Citaat:

Het werd zelf in kaart gebracht.
Neen, domheid en debiliteit werd niet in kaart gebracht. Gemiddelde "IQ"-scores wel.

Citaat:

Probeer jij eens inhoudelijk te discuteren.

Paulus.
Het is toch inhoudelijk om de limieten en kritiek te leveren op de aangehaalde cijfers.

Paulus 27 augustus 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5654213)
Je gaf een opsomming

Precies! Dat is zoals ik zei een gangbare methode.

Citaat:

Dus niet om wereldwijd de domheid of debiliteit van bevolkingsgroepen te bepalen.
Hoe is die kaart anders tot stand gekomen volgens u?

Citaat:

Neen, domheid en debiliteit werd niet in kaart gebracht. Gemiddelde "IQ"-scores wel.
Hoe hebben ze dat dan gedaan volgens u?

Citaat:

Het is toch inhoudelijk om de limieten en kritiek te leveren op de aangehaalde cijfers.
Neen.

Want dat kunnen we allemaal al lezen in de link.

Het gaat ons om jou persoonlijke mening, niet om wat we in google kunnne vinden.

Paulus.

Macchiavelli 27 augustus 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5654213)
Je gaf een opsomming

Nu je het toch over inhoudelijk hebt, zag ik van jou graag een inhoudelijke reactie, met valabele argumenten en dus niet met een linkje naar welke soorten racisme de forumleding onderscheidt, op mijn vraag om aan te geven waarom jij die uitspraak van mij "racistisch" vindt.

Of is die vraag te moeilijk voor je?
Of antwoord je er liever niet op, aangezien je dan riskeert met de billen bloot te gaan omdat je dat niet kan beargumenteren om de doodeenvoudige (of was het nu potdoodeenvoudige?) reden dat er helemaal geen sprake van racisme is? Dat je moet toegeven dat het vermeend "racisme" enkel in jouw hoofd bestaat?

Paulus 27 augustus 2011 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5654232)
Nu je het toch over inhoudelijk hebt, zag ik van jou graag een inhoudelijke reactie, met valabele argumenten en dus niet met een linkje naar welke soorten racisme de forumleding onderscheidt, op mijn vraag om aan te geven waarom jij die uitspraak van mij "racistisch" vindt.

Of is die vraag te moeilijk voor je?
Of antwoord je er liever niet op, aangezien je dan riskeert met de billen bloot te gaan omdat je dat niet kan beargumenteren om de doodeenvoudige (of was het nu potdoodeenvoudige?) reden dat er helemaal geen sprake van racisme is? Dat je moet toegeven dat het vermeend "racisme" enkel in jouw hoofd bestaat?

En toen werd het even stil....

Heel stil.

Paulus.

artisjok 27 augustus 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5654226)
Precies! Dat is zoals ik zei een gangbare methode.

Ja, een gangbare methode voor individuen bij schoolkeuze of sollicitatie.
Maar geen gangbare of algemeen aanvaarde methode om wereldwijd de domheid of debiliteit van bevolkingsgroepen te bepalen.

Citaat:

Hoe is die kaart anders tot stand gekomen volgens u?
Zoals ik net zei: op basis van "IQ"-cijfers.

Citaat:

Hoe hebben ze dat dan gedaan volgens u?
Wat gedaan?

Citaat:

Neen.

Want dat kunnen we allemaal al lezen in de link.

Het gaat ons om jou persoonlijke mening, niet om wat we in google kunnne vinden.

Paulus.
Je beweert dat de cijfers en besluiten algemeen aanvaard worden.
Ik geef je alle redenen om de cijfers niet klakkeloos te willen aanvaarden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nations...ce#cite_note-5
En lees vooral "Limitations and criticisms of the IQ-data collections"
Je moet ze wel willen lezen.

Macchiavelli 27 augustus 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5654381)
En toen werd het even stil....

Heel stil.

Paulus.

Het zal wat dat betreft nog wel heel lang stil blijven, vrees ik.

artisjok zeurt liever door over iets wat in een linkje staat, dan inhoudelijk in te gaan op een gestelde vraag die zeer relevant is voor het onderwerp van dit topic.
Wat artisjok nu echter doet, is hetgeen ze in dat ander topic verzuimd heeft. Dáár, in dat andere topic, had ze toen die uitspraak gedaan werd, met een eventuele discussie over de aangewende methodiek van het meten van IQ af moeten komen. Maar toen bleef het daar oorverdovend stil harerzijds.
Nu vervuilt ze gewoon dit topic hiermee, waarschijnlijk in de hoop dat lastige ontopic vragen zoals de mijne op die manier in de vergetelheid verdwijnen zodat er niet meer op geantwoord hoeft te worden.

Paulus 27 augustus 2011 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5654410)
Het zal wat dat betreft nog wel heel lang stil blijven, vrees ik.

artisjok zeurt liever door over iets wat in een linkje staat, dan inhoudelijk in te gaan op een gestelde vraag die zeer relevant is voor het onderwerp van dit topic.
Wat artisjok nu echter doet, is hetgeen ze in dat ander topic verzuimd heeft. Dáár, in dat andere topic, had ze toen die uitspraak gedaan werd, met een eventuele discussie over de aangewende methodiek van het meten van IQ af moeten komen. Maar toen bleef het daar oorverdovend stil harerzijds.
Nu vervuilt ze gewoon dit topic hiermee, waarschijnlijk in de hoop dat lastige ontopic vragen zoals de mijne op die manier in de vergetelheid verdwijnen zodat er niet meer op geantwoord hoeft te worden.

Dat is inderdaad zo...

Maar even off topic. Wat betekent uw onderschrift eigenlijk?

Paulus.

ahuramazda 27 augustus 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5654966)
Dat is inderdaad zo...

Maar even off topic. Wat betekent uw onderschrift eigenlijk?

Paulus.

"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Anyone who studies present and ancient affairs will easily see how in all cities and all peoples there still exist, and have always existed, the same desires and passions. Thus, it is an easy matter for him who carefully examines past events to foresee future events in a republic and to apply the remedies employed by the ancients, or, if old remedies cannot be found, to devise new ones based upon the similarity of the events. But since these matters are neglected or not understood by those who read, or, if understood, remain unknown to those who govern, the result is that the same problems always exist in every era.

maddox 28 augustus 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5653928)
Dit is dus inderdaad een link naar een post van mij, waarin ik een post van Hertog van Gelre, omdat ik op die post repliceerde.

Onoverzichtelijk en volgens mij niet relevant, een posting van persoon A quoten, om daarmee aan te tonen dat persoon C een uitspraak van persoon B racistrisch zou kunnen opvatten, waardoor de forummoderatie dan zou moeten ingrijpen, volgens halfbegrepen en arbitraire regels.

Citaat:

Neen, die vragen wijken niet af van het topic, dat beweerde ik niet. Ik beweerde dat ze afwijken van de huidige discussie.
Dus, U hebt geen enkele "geldige reden" om niet te antwoorden naar eigen inzicht.
Want binnen deze topic wordt wel meer afgeweken van de basis-vraag, "racisme op Politics.be". En in vele van die afwijkingen bent U wel een hoofdrolspeler.

Maar zoals ik al eerder schreef, en een paar anderen ook, aangezien de antwoorden een paar inconsistenties in uw gedachtengang kunnen aantonen. Dus gaat U ontwijken, rond de pot draaien, of gewoon blatant negeren.
Want uw andere tactiek, van links vragen en die vervolgens te negeren of moedwillig verkeerd te interpreteren, gaat hier niet. Want een link naar de vragen komt gewoon uit op de vragen, geen stelling, geen uitspraak die te verkrachten valt, gewoon vragen die ieder voor zich kan beantwoorden.

Dus, een volgende poging.
  1. 1.Wat heeft IQ met racisme te maken?
  2. 2.Zijn domme mensen sneller racistisch?
  3. 3.Is het gebrek aan kennis dat racisme veroorzaakt?

Henkerd 28 augustus 2011 13:28

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=25

Als je dat vertaalt krijg je: 'Je moeder neukt kamelen'

Macchiavelli 28 augustus 2011 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5655703)

Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

artisjok 28 augustus 2011 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5655353)
Onoverzichtelijk en volgens mij niet relevant, een posting van persoon A quoten, om daarmee aan te tonen dat persoon C een uitspraak van persoon B racistrisch zou kunnen opvatten, waardoor de forummoderatie dan zou moeten ingrijpen, volgens halfbegrepen en arbitraire regels.

Moest je nu eens een beetje naar beneden scrollen en lezen wat ik daar schreef.

suqar_7loe 28 augustus 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5655703)

Dat is een persoonlijke aanval. So what? Racisten mogen dat.

artisjok 28 augustus 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5655796)
Dat is een persoonlijke aanval. So what? Racisten mogen dat.

Daar lijkt het inderdaad op.
Vandaar dat "dat chaotisch brein", verwijzend naar een forummer, ook mag blijven staan.

maddox 28 augustus 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5655792)
Moest je nu eens een beetje naar beneden scrollen en lezen wat ik daar schreef.

Wat begrijpt U niet aan " onoverzichtelijk en niet relevant"?

Henkerd 28 augustus 2011 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5655770)
Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

Ahn, en het is dus niet discriminerend, haatdragend of racistisch om dat tegen een moslim te zeggen? Dus als ik bv. zeg: "Ga watermeloenen eten, neger!" is dat dan ook niet racistisch, haatdragend of discriminerend. Oftewel zit je hier gewoon te lullen, oftewel zit je deze ongepaste grofheid verdedigen.

artisjok 28 augustus 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5655820)
Wat begrijpt U niet aan " onoverzichtelijk en niet relevant"?

Omdat het onoverzichtelijk is, stelde ik voor om naar beneden te scrollen en te lezen wat ik er schreef.
Waarom zou dat niet relevant zijn. Ik vertel er waarom de uitspraak racistisch is.
Daar ging het toch over.

suqar_7loe 28 augustus 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5655823)
Oftewel zit je hier gewoon te lullen, oftewel zit je deze ongepaste grofheid verdedigen.

Beiden :-D

maddox 28 augustus 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5655829)
Omdat het onoverzichtelijk is, stelde ik voor om naar beneden te scrollen en te lezen wat ik er schreef.
Waarom zou dat niet relevant zijn. Ik vertel er waarom de uitspraak racistisch is.
Daar ging het toch over.

Tja, ik zie het racisme niet in. Wat het dus "extra" irrelevant maakt in mijn opinie. Maar da's een persoonlijke mening nietwaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be