Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

artisjok 28 augustus 2011 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5655852)
Tja, ik zie het racisme niet in. Wat het dus "extra" irrelevant maakt in mijn opinie. Maar da's een persoonlijke mening nietwaar.

Zie je de overeenkomst tussen de uitspraak en het racisme type C uit de vuistregels van de moderatie niet?

maddox 28 augustus 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5655867)
Zie je de overeenkomst tussen de uitspraak en het racisme type C uit de vuistregels van de moderatie niet?

Nee.

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5655823)
Ahn, en het is dus niet discriminerend, haatdragend of racistisch om dat tegen een moslim te zeggen? Dus als ik bv. zeg: "Ga watermeloenen eten, neger!" is dat dan ook niet racistisch, haatdragend of discriminerend. Oftewel zit je hier gewoon te lullen, oftewel zit je deze ongepaste grofheid verdedigen.

Ik was niets aan het verdedigen, maar vroeg je eenvoudig wat je met dat citaat wilde zeggen.

Er staat daar blijkbaar "je moeder neukt kamelen" en niet je moeder neukt kamelen, moslim" (naar analogie van jouw voorbeeldje hier van "ga watermeloenen eten, neger").
En zelfs al had er wel "moslim" achter gestaan, dan was het nog steeds niet racistisch, haatdragend of discriminerend. Wel lomp en grof, net als nu, maar dat is niet verboden bij wet.

Immers, gelijkaardige uitspraken als bijvoorbeeld: "ga Edammer eten, Hollander" of "je moeder neukt koeien" is ook geen racisme.

suqar_7loe 28 augustus 2011 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656139)
Ik was niets aan het verdedigen, maar vroeg je eenvoudig wat je met dat citaat wilde zeggen.

Er staat daar blijkbaar "je moeder neukt kamelen" en niet je moeder neukt kamelen, moslim" (naar analogie van jouw voorbeeldje hier van "ga watermeloenen eten, neger").
En zelfs al had er wel "moslim" achter gestaan, dan was het nog steeds niet racistisch, haatdragend of discriminerend. Wel lomp en grof, net als nu, maar dat is niet verboden bij wet.

Immers, gelijkaardige uitspraken als bijvoorbeeld: "ga Edammer eten, Hollander" of "je moeder neukt koeien" is ook geen racisme.

Je probeert je eruit te lullen maar het lukt niet zo goed hé? Je maakt jezelf belachelijk!

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5655830)
Beiden :-D

taaladvies: beide/beiden

suqar_7loe 28 augustus 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656145)

Ik kon het inderdaad niet meer aanpassen maar toch bedankt voor je tip. Ik had mijn fout ondertussen al gelezen.

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5656142)
Je probeert je eruit te lullen maar het lukt niet zo goed hé? Je maakt jezelf belachelijk!

Toon jij dan het zogenaamd racisme in de uitspraak "je moeder neukt kamelen" eens aan.

Paulus 28 augustus 2011 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656151)
Toon jij dan het zogenaamd racisme in de uitspraak "je moeder neukt kamelen" eens aan.

Een kameel is duidelijk van een ander ras toch?

:rofl:

Paulus.

suqar_7loe 28 augustus 2011 17:11

Citaat:

Ik spreek me daar niet over uit. Ik heb wel geschreven dat dit een persoonlijke aanval is, een belediging.

Waarom staat daar niet 'je moeder neukt leeuwen'?

Cynara Cardunculus 28 augustus 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5656158)
Ik spreek me daar niet over uit. Ik heb wel geschreven dat dit een persoonlijke aanval is, een belediging.

dat is te gevaarlijk jong!

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:19

Citaat:

Dan zou je beter je domme uitspraak van "Je probeert je eruit te lullen maar het lukt niet zo goed hé? Je maakt jezelf belachelijk!" achterwege laten.

Citaat:

Waarom staat daar niet "je moeder neukt geiten"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt beren"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt olifanten"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt zeehonden"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt gerbils"?
Enzovoorts.

Allemaal vragen die je nie mij, maar degene die schreef "je moeder neukt kamelen" moet vragen.

maddox 28 augustus 2011 17:20

Citaat:

Als ge dat tegen mij zou zeggen, is mijn commentaar , "jouw vader blijkbaar ook".

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656176)
Als ge dat tegen mij zou zeggen, is mijn commentaar , "jouw vader blijkbaar ook".

Precies, en daarmee was de zaak afgedaan.

Alboreto 28 augustus 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656176)

Ik kan ook vrij gevat antwoorden (volgens mijn vrienden), maar dan zou ik niet lang op dit forum meer zitten, want de banpunten zouden me rond de oren vliegen.

suqar_7loe 28 augustus 2011 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656174)
Dan zou je beter je domme uitspraak van "Je probeert je eruit te lullen maar het lukt niet zo goed hé? Je maakt jezelf belachelijk!" achterwege laten.

Dat doe ik niet. Jij bent degene die opkomt voor mensen die idiote uitspraken doen en anderen beledigen.

Citaat:

Waarom staat daar niet "je moeder neukt geiten"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt beren"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt olifanten"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt zeehonden"?
Waarom staat daar niet "je moeder neukt gerbils"?
Enzovoorts.

Allemaal vragen die je nie mij, maar degene die schreef "je moeder neukt kamelen" moet vragen.
Neen, ik vraag het aan u aangezien jij opkomt voor die persoon.

maddox 28 augustus 2011 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5656157)
Een kameel is duidelijk van een ander ras toch?

:rofl:

Paulus.

Da's het tegendeel van racisme dus. Liefde en lust tussen de rassen.

maddox 28 augustus 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5656190)
Ik kan ook vrij gevat antwoorden (volgens mijn vrienden), maar dan zou ik niet lang op dit forum meer zitten, want de banpunten zouden me rond de oren vliegen.

Waarom, in de juiste context is dat toch allemaal geen probleem zou ik durven beweren?
Ik ben blijkbaar toch nog steeds banpuntenloos.

In alle geval, het kamelenneukengeval bewijst alleen dat er mensen met een kort lontje en te groot ego te snel een aanval willen opeisen, al was het maar een uitlokkertje.

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5656191)
Dat doe ik niet. Jij bent degene die opkomt voor mensen die idiote uitspraken doen en anderen beledigen.

Neen, ik vraag het aan u aangezien jij opkomt voor die persoon.

Ik kom nergens op voor die persoon. Ik wilde gewoon weten wat Henkerd bedoelde toen hij die uitspraak citeerde.

Henkerd schijnt er iets racistisch in te zien, terwijl ik daar absoluut niets racistisch in zie. Ik zie wel dat die uitspraak grof en lomp is, maar dat is wel iets heel anders dan "racistisch".

Als jij gewoon even logisch probeert na te denken, dan zie ook jij misschien wel in dat een uitspraak niet racistisch vinden, niet hetzelfde is als achter de inhoud van zo'n uitspraak staan.

maddox 28 augustus 2011 17:33

Citaat:

Ik spreek me daar niet over uit.

blijkbaar wel he.
Citaat:

Ik heb wel geschreven dat dit een persoonlijke aanval is, een belediging.
Waarom voelt U U geviseerd?

Citaat:

Omdat dat moeilijker vertaald waarschijnlijk.
En ook omdat het minder beledigend is binnen een macho-fatalistische-gebrek aan schrijven-cultuur.

Alboreto 28 augustus 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656210)
Waarom, in de juiste context is dat toch allemaal geen probleem zou ik durven beweren?

Dat is niet de mening van de moderatie.
Zij hebben al dikwijls banpunten uitgedeeld omdat iemand gevat reageerde op uitlokking.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be