Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

maddox 28 augustus 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5656233)
Dat is niet de mening van de moderatie.
Zij hebben al dikwijls banpunten uitgedeeld omdat iemand gevat reageerde op uitlokking.

Blijkbaar doe ik iets verkeerd dan. Bij mijn weten heb ik exact 0 strafpunten gekregen in al de jaren die ik hier vertoef.

En ik mag toch stellen dat ik geen blad voor de mond neem.

Macchiavelli 28 augustus 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5656233)
Dat is niet de mening van de moderatie.
Zij hebben al dikwijls banpunten uitgedeeld omdat iemand gevat reageerde op uitlokking.

Pssst Alboreto, zoals jij telkens "stropop" roepen wanneer iets je niet zint en daar die smiley-met-zonnebril achter zetten, is niet echt gevat reageren hoor. Dat is eerder onder dwangmatig reageren te kwalificeren.

artisjok 28 augustus 2011 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656045)
Nee.

Je ziet geen overeenkomst tussen "een bevolkingsgroep is dom" en "een bevolkingsgroep is dom"?

Macchiavelli 28 augustus 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5656339)
Je ziet geen overeenkomst tussen "een bevolkingsgroep is dom" en "een bevolkingsgroep is dom"?

Wie heeft waar gezegd dat welke bevolkingsgroep dom is?

En heb je inmiddels al uitgevonden wat er precies aan mijn uitspraak waar je zo over viel "racistisch" zou zijn en waarom?

maddox 28 augustus 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5656339)

Ik weet dat de bevolkingsgroep met een laag IQ dom genoemd kan worden. Maar ik vind dat zo nergens terug in Uw posting.
Waar schrijft U dat bevolkingsgroepen al dan niet dom zijn?

artisjok 28 augustus 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656402)
Ik weet dat de bevolkingsgroep met een laag IQ dom genoemd kan worden.

Bedoel je dat die "IQ"-cijfers de domheid van die bevolkingsgroep weergeven?
Citaat:

Maar ik vind dat zo nergens terug in Uw posting.
Waar schrijft U dat bevolkingsgroepen al dan niet dom zijn?
Ik schrijf niet dat bevolkingsgroepen dom zijn of debiel.
Ik doe geen racistische uitspraken.

maddox 28 augustus 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5656430)
Bedoel je dat die "IQ"-cijfers de domheid van die bevolkingsgroep weergeven?

Is het beschrijven van de bevolkingsgroep van mensen met een laag IQ als dom, racistisch? (bevolkingsgroep= groep mensen in een samenleving gesorteerd op een bepaalde eigenschap. Leeftijd, geslacht, geaardheid, religieuze aanhang, 1 been, etc etc... )

Alboreto 28 augustus 2011 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656244)
Blijkbaar doe ik iets verkeerd dan. Bij mijn weten heb ik exact 0 strafpunten gekregen in al de jaren die ik hier vertoef.

En ik mag toch stellen dat ik geen blad voor de mond neem.

Good for you.
Anderen hebben minder geluk. ;-)

artisjok 28 augustus 2011 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5656436)
Is het beschrijven van de bevolkingsgroep van mensen met een laag IQ als dom, racistisch? (bevolkingsgroep= groep mensen in een samenleving gesorteerd op een bepaalde eigenschap. Leeftijd, geslacht, geaardheid, religieuze aanhang, 1 been, etc etc... )

Het beschrijven van een bevolkingsgroep met een niet-representatief gemeten laag "IQ"-cijfer als dom en grenzend aan debiliteit, is inderdaad racistisch.

Macchiavelli 28 augustus 2011 19:31

Citaat:

Wie doet dat wel dan?

Citaat:

Nee, maar je beschuldigt anderen er maar al te graag van dat wel te doen.

Heb je inmiddels al uitgevonden wat er volgens jou precies "racistisch" is aan die uitspraak van me waar je zo over viel, en waarom?

maddox 28 augustus 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5656448)
Het beschrijven van een bevolkingsgroep met een niet-representatief gemeten laag "IQ"-cijfer als dom en grenzend aan debiliteit, is inderdaad racistisch.

Awel, dan ben ik nu een racist omdat ik U in een bepaalde groep catalogeer.

Macchiavelli 28 augustus 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5656448)

Je moet de zaken niet gaan verdraaien artisjok, en gewoon ophouden met dit soort kwaadaardig getrol.

Want het gaat hier nog altijd over deze uitspraak:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5634824)
Ik geloof ook niet dat de lokale inwoners een politiek systeem op touw kunnen zetten en onderhouden dat voor de bevolking kan zorgen, maar ik ben toch tegen jouw oplossing van een koloniaal bewind etc te installeren. Dat gaat alleen maar scheve gezichten geven en zal ongetwijfeld weer misbruikt gaan worden om het westen nog eens van van alles en nog wat aan slechte dingen te betichten.

De bevolking daar dient een mentaliteitswijziging te ondergaan en dat is iets wat zij, en zij alleen, kunnen bewerkstelligen. Of misschien ook niet, want het gemiddelde IQ in die landen ligt rond de grens van debiliteit, en dan blijven ze dus aanmodderen en honger lijden, ongeacht hoeveel je ze ook helpt.

Waar precies in die post is er sprake van "bevolkingsgroep"?
Waar precies in die post is er sprake van "dom"?

Leg jij nu maar eens uit wat er aan die uitspraak volgens jou "racistisch" zou zijn en waarom. Met gedegen argumenten uiteraard. Niet met een nietszeggende verwijzing naar een postje van de forumleiding waarin verschillende types racisme beschreven worden.

Henkerd 28 augustus 2011 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656213)
Ik kom nergens op voor die persoon. Ik wilde gewoon weten wat Henkerd bedoelde toen hij die uitspraak citeerde.

Henkerd schijnt er iets racistisch in te zien, terwijl ik daar absoluut niets racistisch in zie. Ik zie wel dat die uitspraak grof en lomp is, maar dat is wel iets heel anders dan "racistisch".

Als jij gewoon even logisch probeert na te denken, dan zie ook jij misschien wel in dat een uitspraak niet racistisch vinden, niet hetzelfde is als achter de inhoud van zo'n uitspraak staan.

Citaat:

is dat dan ook niet racistisch, haatdragend of discriminerend.
Blijkbaar is men het woordje "of" vergeten te lezen. Ik typte dus geen "en", ik was dus niets aan het opsommen.

Macchiavelli 28 augustus 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5656621)
Blijkbaar is men het woordje "of" vergeten te lezen. Ik typte dus geen "en", ik was dus niets aan het opsommen.

Welke van die drie woorden bedoelde je dan?

Henkerd 28 augustus 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656647)
Welke van die drie woorden bedoelde je dan?

Ik bedoelde dat die zin oftewel haatdragend kan zijn, oftewel racistisch, oftewel discriminerend. Aan jullie de keuze dus om een van de drie woorden te kiezen.

daiwa 28 augustus 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5656160)
dat is te gevaarlijk jong!

:lol:

Macchiavelli 28 augustus 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5656655)
Ik bedoelde dat die zin oftewel haatdragend kan zijn, oftewel racistisch, oftewel discriminerend. Aan jullie de keuze dus om een van de drie woorden te kiezen.

Geen van de drie.

De uitspraak "je moeder neukt kamelen" is gewoon lomp en grof, meer niet.

Paulus 28 augustus 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5656721)
Geen van de drie.

De uitspraak "je moeder neukt kamelen" is gewoon lomp en grof, meer niet.

Zo denk ik er ook over.

Paulus.

artisjok 29 augustus 2011 05:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5656655)

Die uitspraak is lomp en grof en haatdragend.
Maar dat is allemaal toegestaan op dit forum.

Macchiavelli 29 augustus 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5657028)
Die uitspraak is lomp en grof en haatdragend.
Maar dat is allemaal toegestaan op dit forum.

Over lomp en grof zijn we het eens, maar wat is volgens jou "haatdragend" aan de uitspraak "je moeder neukt kamelen", en waarom?

En als je dan toch een antwoord daarop formuleert, zag ik ook graag dat je me eens ging uitleggen wat er precies "racistisch" aan die ene uitspraak van me is waar jij zo over viel, en waarom.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be