Miauw! |
12 juni 2014 22:20 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
(Bericht 7192936)
|
Alle gekheid op een stokje: dit is wel echt pesten! Ik heb zoiets ook van nabij meegemaakt: mijn poetsvrouw was een Kosovaarse die samen met haar ouders tijdens de Kosovo-oorlog naar Duitsland gevlucht was en daar asiel gevraagd en gekregen had. Later kregen ze ook de Duitse nationaliteit. In Duitsland leerde ze enkele jaren later een Kosovaar kennen die net in Duitsland gearriveerd was, maar wiens asielprocedure heel wat moeizamer verliep. Werk vond hij ook niet. Ze zijn gaan samenwonen en hebben samen 3 kinderen gekregen. Zo'n 4 jaar geleden besliste Duitsland om duizenden Kosovaren die geen verblijfsrecht hadden, terug te sturen naar Kosovo. Iets daarvoor is dat Kosovaarse gezin naar hier gekomen omdat ze hier meer vooruitzichten op werk hadden, en ze hebben inderdaad allebei snel werk gevonden. Toen ze zich hier eenmaal gesetteld hadden, beslisten ze om eindelijk maar eens te trouwen. En toen begon de miserie: blijkbaar dacht men bij de overheid dat hij naar België gevlucht was omdat hij in Duitsland dreigde uitgewezen te worden, en dat hij daarom hier een schijnhuwelijk wou aangaan. Ze konden bewijzen dat ze elkaar al meer dan 10 jaar kenden, dat ze samen 3 kinderen hadden, en toch hebben ze die hele schijnhuwelijk-procedure moeten doorstaan, keer op keer opnieuw. Met vragen als: "wat zijn jullie koosnaampjes voor elkaar", "hoe hebben jullie elkaar leren kennen", "wat is zijn lievelingseten", enz.
Hallucinant toch, als je 3 kinderen samen hebt! Enfin, eind goed al goed en uiteindelijk zijn ze mogen trouwen. Ik moet zeggen: zo'n Kosovaars trouwfeest is wel een belevenis! :lol:
|