Hertog van Gelre |
30 augustus 2011 18:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 5659753)
De kaart wordt aangegrepen om de opmerking 'alle {vul een etnische groep in} zijn debielen', als waarheid te bestempelen ipv een racistische (of op z'n minst een discriminerende) opmerking.
|
Neh, dat geloof ik nu juist niet. Maar misschien lees ik wel welwillender dan u.
Voorzover ik Macchiavelli's opmerkingen goed begrijp bedoelt hij alleen maar te zeggen dat er in die landen nog veel moet gebeuren en dat er grote verschillen zijn met de westerse landen. Tegelijkertijd weet ik ook dat M. geen voorstander is van de multiculturele samenleving dus hij gebruikt de kaart en de definities van de verschillende IQ-waarden als argument om aan te geven dat we teveel verschillen om samen te leven. Ik heb hem nergens zien verkondigen dat 'negers debielen' zijn. Maar tegenstander zijn van de multiculturele samenleving betekent niet meteen dat je racist bent. Geef toe, in een politieke discussie bekt het lekker. Net als: 'Als we Limburg weer aan België geven stijgt het gemiddelde IQ in beide landen'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 5659753)
Maar ik ben het met u eens dat de hele discussie over het kaartje bij de haren gegrepen is en eerder thuis hoort in een ander subforum.
|
Mooi.
Die hele IQ-discussie zal me verder een zorg zijn. Ik heb er geen verstand van en haal ook alleen maar de onderzoeken aan die ik ben tegengekomen.
Maar in het kader van de discussie waar deze draad over gaat illustreert het wel hoe gauw mensen - zonder grond - kunnen worden betitelt als racistisch.
|