Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nederland-Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127935)

Shadowke 21 september 2009 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam (Bericht 4347775)
Nee, en langs ondemocratische weg ook niet.

als inwoner van polynesië is dat nochtans ver van je bed.
als belgie ophoudt te bestaan kan je je altijd laten nationaliseren tot polynesiër.

quercus 21 september 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system
Waarom gebruikt u dan een Engelse term? U die anderen regelmatig deze of gene taalonzuiverheid aanwrijft.

Nog niet gemerkt dat in de pers, op TV, radio enz. "interview" heel vlotjes wordt gebruikt? Af en toe hoor je ook de term "vraaggesprek". Vermits ze zowel in het Groen Boekje als in Van Dale vermeld staan, waarom zouden beide dan niet mogen gebruikt worden? Zolang "interview" niet verkeerdelijk wordt vertaald in "ondervraging" zijn beiden voor mij o.k. en worden door mij dan ook gebruikt. Zie je nu nog steeds problemen?

John Stufflebeam 21 september 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4347787)
als inwoner van polynesië is dat nochtans ver van je bed.
als belgie ophoudt te bestaan kan je je altijd laten nationaliseren tot polynesiër.

Zolang het niet Frans-Polynesië is, daar is verfransingsdruk door ééntalige inwijkelingen.

system 21 september 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4347822)
Nog niet gemerkt dat in de pers, op TV, radio enz. "interview" heel vlotjes wordt gebruikt? Af en toe hoor je ook de term "vraaggesprek". Vermits ze zowel in het Groen Boekje als in Van Dale vermeld staan, waarom zouden beide dan niet mogen gebruikt worden? Zolang "interview" niet verkeerdelijk wordt vertaald in "ondervraging" zijn beiden voor mij o.k. en worden door mij dan ook gebruikt. Zie je nu nog steeds problemen?

'Content' wordt nog vlotter gebruikt in Vlaanderen.

Eberhard Leclerc 21 september 2009 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4347758)
. Feit is dat in de Top 10 Vlaanderen het liedje van Clouseau het zeer goed heeft gedaan. En nog steeds doet. Dat zijn de feiten.

Feit:

De samenstelling van de Top 10 Vlaanderen wordt bepaald door wat de grote platenmajors hun subsidiaries graag willen verkopen voor de volgende week.

Een notering in deze top bewijst hooguit dat de connecties van de onderhavige artiesten in orde zijn.

Het aantal hits op YouTube is een keihard bewijs dat er blijkbaar nauwelijks interesse is van het publiek in een dit slechte product. Ook al probeert het gehele mediacomplex mety vereende krachten dit de luisteraar door de strot te dringen.

Maar ik geloof dat dit niet in uw kraampje te pas komt.

Shadowke 21 september 2009 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam (Bericht 4347823)
Zolang het niet Frans-Polynesië is, daar is verfransingsdruk door ééntalige inwijkelingen.

je doet wat je wilt, maar laat de Vlamingen in Vlaanderen eens beslissen over hun eigen toekomst terwijl jij rustig zit te rentenieren in Polynesië.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be