Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Vlaams Belang deelt soep uit aan Brusselse daklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133059)

bentje 10 januari 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4534530)
Spijtig dat een partijkaart vereist is.

Waarvoor?

Duvelke 11 januari 2010 00:15

Het is mss enkel voor het eigen volk, aangezien ze er speciaal spek hebben ingedaan..
maar bon, het is beter dan niets..

Bobke 11 januari 2010 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4536423)
Het is mss enkel voor het eigen volk, aangezien ze er speciaal spek hebben ingedaan..
maar bon, het is beter dan niets..

Wilt ge nu vertellen dat spek in de Vlaamse keuken uitgevonden is om Moslims te pesten ? Zoek eens een Vlaams recept zonder varkensvlees.

djimi 11 januari 2010 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4536444)
Wilt ge nu vertellen dat spek in de Vlaamse keuken uitgevonden is om Moslims te pesten ? Zoek eens een Vlaams recept zonder varkensvlees.

Konijn met pruimen. Kippebilletjes. Stoverij. Eieren met azijnsaus. Alle visgerechten. Koeientong met champignons en tomatensaus. Kalfslapjes.

Enz.

Jaani_Dushman 11 januari 2010 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4536465)
Konijn met pruimen. Kippebilletjes. Stoverij. Eieren met azijnsaus. Alle visgerechten. Koeientong met champignons en tomatensaus. Kalfslapjes.

Enz.

Asperges op z'n Vlaams, Gentse waterzooi, paling in 't groen, Vilvoordse paardenbiefstuk,...

SDX 11 januari 2010 00:52

Waar wacht gellie op, linkse gutmenschen, om dat sito presto klaar te maken en aan de daklozen op straat uit te delen, lijkt me een makkie, in deze barre, koude tijden kunnen die mensen dat goed gebruiken!
Zorg er wél voor dat allemaal 'halal' is, anders zit je daar met je; 'paling in't groen, eieren in azijnsaus en je diverse visschotels'!

Steve_M 11 januari 2010 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4536475)
Asperges op z'n Vlaams, Gentse waterzooi, paling in 't groen, Vilvoordse paardenbiefstuk,...

Lokerse paardenworsten, mosselen met friet, choesels in madera (als je echt funky wil doen), fazant op Brabantse wijze, tomaat-garnaal ...

Nu goed, ik heb het er onlangs nog over gehad met een vriendin met Marokkaanse roots. Zij zei dat ik me daar niet zo druk over moest maken, want dat de meest gelovige moslim met honger die soep best mag eten in geval van nood. Dat lijkt me een pragmatische houding, die toch al door minstens een moslima met hoofddoek in het filmpje gevolgd werd.

Bobke 11 januari 2010 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4536465)

Enz.

Ik dacht dat het over soepen ging

Bobke 11 januari 2010 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4536484)
Lokerse paardenworsten, mosselen met friet, choesels in madera (als je echt funky wil doen), fazant op Brabantse wijze, tomaat-garnaal ...

Nu goed, ik heb het er onlangs nog over gehad met een vriendin met Marokkaanse roots. Zij zei dat ik me daar niet zo druk over moest maken, want dat de meest gelovige moslim met honger die soep best mag eten in geval van nood. Dat lijkt me een pragmatische houding, die toch al door minstens een moslima met hoofddoek in het filmpje gevolgd werd.

Fazantfilet met rieslingzuurkool en druiven
Een werkelijk verrukkelijke feestmaaltijd. De fazant is snel gebakken en gaart na in de oven. De fazant blijft rosé van binnen. De zuurkool krijgt door de geraspte aardappel en de rest een heerlijke zachte smaak. De combinatie met de spek-aardappelen is in een woord geweldig. De zuurkool en de aardappelen kun je voor een groot deel al tevoren voorbereiden.

Jaani_Dushman 11 januari 2010 02:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4536536)
Ik dacht dat het over soepen ging

Met uitzondering van de gehaktballetjes, zijn zowat alle soepen vegetarisch.

Steve_M 11 januari 2010 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4536541)
Fazantfilet met rieslingzuurkool en druiven
Een werkelijk verrukkelijke feestmaaltijd. De fazant is snel gebakken en gaart na in de oven. De fazant blijft rosé van binnen. De zuurkool krijgt door de geraspte aardappel en de rest een heerlijke zachte smaak. De combinatie met de spek-aardappelen is in een woord geweldig. De zuurkool en de aardappelen kun je voor een groot deel al tevoren voorbereiden.

Wat is je punt precies? Mij moet je niet overtuigen van de weldaden van spek, spek is mijn vriend. Het ging daar over typisch Vlaamse gerechten zonder spek. Ik betwijfel dat fazantfilet met rieslingzuurkool en druiven (en iedereen die er iets van kent weet dat zuurkool niet zo gegeten wordt) een typisch Belgisch gerecht is.

Henri1 11 januari 2010 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 4534802)
Waarvoor?

Voor die soep Walter. ;-)

Maarre.... zou jij soep drinken die Alexandra Colen gekookt heeft ? ;-)

Praetorian 11 januari 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4536444)

Ik eet voortdurend Vlaamse keuken zonder varkensvlees (lust het niet). Blijkbaar toch niet dermate moeilijk als ik het 7/7 kan.

Jarno 11 januari 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4536565)

Ossenstaartsoep, kippensoep, kreeftensoep, vissoep, runderbouillon, ...

the_dude 11 januari 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4536565)

waarschijnlijk daarmee dat de beste soepen uit een vleesbouillon bestaan.

Bobke 11 januari 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4536575)
Wat is je punt precies? Mij moet je niet overtuigen van de weldaden van spek, spek is mijn vriend. Het ging daar over typisch Vlaamse gerechten zonder spek. Ik betwijfel dat fazantfilet met rieslingzuurkool en druiven (en iedereen die er iets van kent weet dat zuurkool niet zo gegeten wordt) een typisch Belgisch gerecht is.

Dat men in de Vlaamse keuken ook fazant met spek klaarmaakt.
Al was het maar om te ladderen.

Bobke 11 januari 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 4537406)
Ik eet voortdurend Vlaamse keuken zonder varkensvlees (lust het niet). Blijkbaar toch niet dermate moeilijk als ik het 7/7 kan.

Iemand gezegd dat het moeilijk is?
Zelf gebruik ik ook zelden varkensvlees maar het is wel de regel in de Vlaamse keuken.

Steve_M 11 januari 2010 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4537698)
Dat men in de Vlaamse keuken ook fazant met spek klaarmaakt.
Al was het maar om te ladderen.

Fazant wordt zelden gelardeerd. In het recept voor fazant op Brabantse wijze in Ons Kookboek wordt wel spek gebruikt, maar dan in combinatie met het witloof, niet om de fazant te larderen. In de andere recepten met fazant komt spek niet voor. Dit alles geheel terzijde.

filosoof 11 januari 2010 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4537189)
Voor die soep Walter. ;-)

Maarre.... zou jij soep drinken die Alexandra Colen gekookt heeft ? ;-)

8O
Nee

Bobke 11 januari 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4538225)
Fazant wordt zelden gelardeerd. In het recept voor fazant op Brabantse wijze in Ons Kookboek wordt wel spek gebruikt, maar dan in combinatie met het witloof, niet om de fazant te larderen. In de andere recepten met fazant komt spek niet voor. Dit alles geheel terzijde.

http://www.culinairkookboek.nl/ingredienten/fazant
Hier dus wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be