Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   uitbreiding Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143437)

Bad Attila 13 september 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4979994)
Ehh, dat was toch NIET tegen mij hoop ik? Ik spreek 5 talen... en Schots noem ik niet een aparte taal, of het waren er 6 ;)

De oorspronkelijke quote is van Speurneus, inderdaad, niet van jou. Maar je reageerde er verder op.

Pelgrim 13 september 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4979994)
Ehh, dat was toch NIET tegen mij hoop ik? Ik spreek 5 talen... en Schots noem ik niet een aparte taal, of het waren er 6 ;)

Het verschil tussen modern Engels en Schots is nochtans groter dan het verschil tussen Antwerps en Amsterdams.

EddyBal 13 september 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4980092)
Het verschil tussen modern Engels en Schots is nochtans groter dan het verschil tussen Antwerps en Amsterdams.

Ja, en dan? Er zitten trouwens ook nederlandse woorden in hun taalgebruik. Wel een beetje "verbasterd" maar toch... ;)

Hollander 13 september 2010 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980109)
Ja, en dan? Er zitten trouwens ook nederlandse woorden in hun taalgebruik. Wel een beetje "verbasterd" maar toch... ;)

Ik heb ook eens vloeiend schots gesproken na een avondje in de pub.

nou ja, de volgende ochtend was ik het mooi weer kwijt.

inderdaad, Schots heeft wel iets van Nederlandse invloeden, je merkt een zekere relatie.

Boduo 13 september 2010 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4980158)

inderdaad, Schots heeft wel iets van Nederlandse invloeden, je merkt een zekere relatie.

"De uitbreiding van Frankrijk" is een interessant onderwerp...

;-)

EddyBal 13 september 2010 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4980158)

Ik heb een Schots lief gehad ;)

Hollander 13 september 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4980266)
"De uitbreiding van Frankrijk" is een interessant onderwerp...

;-)

ja, dat wordt vanavond weer naar huis kruipen ;)

Pelgrim 13 september 2010 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980109)

Je zit te zeiken over Hollandse invloeden op het "Vlaams" (wat dat ook moge wezen) maar ondertussen steek je Schots wel gemakshalve bij het Engels.

Ik stel me dus wel vragen over in hoeverre het klopt dat jij beweert Schots te kennen...

Boduo 13 september 2010 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4980286)
Je zit te zeiken over Hollandse invloeden op het "Vlaams" (wat dat ook moge wezen) maar ondertussen steek je Schots wel gemakshalve bij het Engels.

Ik stel me dus wel vragen over in hoeverre het klopt dat jij beweert Schots te kennen...

geleerd aan dat schots lief in parijs...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be