Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 6058575)
Je kan er voor kiezen helemáál niet te werken, probleem van 't kapitalisme 'steunen' opgelost. Je kan er voor kiezen geen niet-levensnoodzakelijke spullen aan te kopen of te gebruiken, je kan er voor kiezen om in 'n niet kapitalistisch land te gaan wonen, heb je bvb Cuba al eens geprobeerd, prachtige sneeuwwitte stranden, leuke, aardige mensen die steeds vrolijk zijn, levensvreugde hebben, ook al hebben ze geen cent op zak, gratis scholing, gratis gezondheidszorg e.d., je kan er voor kiezen alles wat je hebt, uit te delen aan minderbedeelden en zèlf ook minderbedeelde te worden, onder 'n brug te gaan liggen, je kan gaan rondzwerven, met je hele bezit in 'n rugzak, zo ken ik wat gasten, die dit al meer dan 15 jaar doen, overal waar ze komen, elk land dat ze aandoen, ergens wat klusjes opknappen in ruil voor 'n slaapplaats en wat eten, je kan...kortom; er zijn zoveel mogelijkheden.
Maar nee, jij hebt je keuze gemaakt, je verkiest 't 'n baan te hebben, huisje, tuintje, boompje, beestje, relatief makkelijk leventje, alles wat 't kapitalisme je geboden heeft, en dan gaan inhakken op dat systeem dat jou & je familie die dingen biedt, je gal spuien, belerend, vermanend en beschuldigend met 't vingertje wijzen naar anderen, terwijl je jezelf er makkelijk in genesteld hebt, al jankend; "Ik heb géén keuze"!
K�*n 't nog hypocrieter, ben ik niet tevreden met mijn situatie. dan dòe ik er effectief wat aan, in daden, niet met zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform.
Ìs er iets makkelijker dan steeds anderen beschuldigen, vermanen, terecht wijzen, en tegelijkertijd zèlf niks doen?
|