![]() |
Citaat:
Niet dat liberalen dus de wereld willen vervuilen, of dikke egoisten zijn. In feite is iedereen dikke egoist want iedereen zit gewoon alles te doen om het hier gemakkelijk te hebben op deze wereldbol. Maar het doel van een liberaal is dan toch iets beter econometrisch ondersteund. Je kunt geen maatschappij bouwen op het basiinkomen principe of alles gratis principe of alles gesubsidieerd van de overheid principe |
Citaat:
Ga niet afkomen met "we hebben ze verkozen" he. We hebben nooit politici verkozen. We zijn gedwongen om een blanco mandaat te geven aan politici, en ja, we mogen kiezen UIT EEN BEPERKT GROEPJE. Maar we kunnen bijvoorbeeld niet ze NIET verkiezen. Je kan onmogelijk een "lege zetel" in het parlement verkiezen, zodat de overheid jou niet meer vertegenwoordigt, en daar ook geen mandaat voor krijgt. In het huidige systeem mag je kiezen met welke zweep je slaag krijgt, en nadien komt men je zeggen dat je niet moet jammeren dat je slaag krijgt want je hebt er zelf voor gekozen. Je dwingen om vertegenwoordigers te kiezen uit een groepje, is niet hetzelfde als gekozen hebben voor vertegenwoordiging met macht. |
Citaat:
Als wij met zijn drieen zijn, dan zijn wij drie individuen. Stellen dat wij alledrie dingen moeten doen die geen een van ons goed vindt, in naam van "ons drietal" omdat dat "drietal" ook zijn rechten heeft, is toch totaal dwaas ? Stel dat "het drietal" vindt dat we alle drie onze pink moeten afkappen, ook al wil geen een van ons dat. Moeten we dan onze pink afkappen ? |
Citaat:
Het mooie is dat je lege zetels kiest ook al zit daar "iets" dat de partijlijn tracht te volgen. Ken je het gevleugelde " ja maar we moeten compromissen sluiten"? Je denkt "macht" te geven aan iemand om zaken te veranderen, maar wat je doet is de macht geven om wetten en regels in te voeren, die een selecte groep ten goede komen. Volksvertegenwoordigers mogen enkel de macht hebben om te doen wat "het volk" van hen verwacht. Daarvoor heb je slechts één partij nodig, waarin één consensus kan bereikt worden over uit te voeren besluiten. Die kan je dan in een referendum voorleggen aan die bevolking. Pas dan heb je iets dat op democratie lijkt. Ofwel voer je volledige vrijheid voor iedereen in, maar dan loop je het risico dat morgen iemand zegt Patrick "wat dijn is, is mijn". Gevolg: volledige anarchie. |
Citaat:
Ken je het spreekwoord "roepen in de woestijn" ? . |
Citaat:
|
Citaat:
(Dat is eigenlijk het enige argument pro monarchie, ook al blijf ik principieel tegen rechten op basis van geboorte: bij een monarchie hebt ge de kans dat ge af en toe eens een goed staatshoofd hebt. Bij een presidentieel staatshoofd is die kans nagenoeg onbestaande, daar dat individu zich eerst door de politieke hoererij moet worstelen.) Citaat:
|
Citaat:
Maar het niet voldoen daaraan, is geen schending van de vrijheid. Opdat dat het geval zou zijn, moet er iemand zijn die verantwoordelijk is voor die schending: een of meerdere (concrete) individuen. Als ik iets steel van u, dan schendt ik uw vrijheid en dan ben ik daarvoor aansprakelijk. Als gij mij doodschiet, dan schendt gij mijn vrijheid en zijt ge daar aansprakelijk voor. Als iemand geen geld heeft om op congé te gaan, welk individu of welke individuen zijn daarvoor aansprakelijk? |
Citaat:
|
Laat maar zo
zet nva bij de tradios en laat dat Belgosch politiek gebeuren varen. Zoals we vroeger weg gingen van Nederland mag nu geheel BE door iets anders opgeslokt worden. Een republiek is van doen. Geen Belgisch liberalisme. Echt neen bedankt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrijheid is niet iets dat solidair gedeeld moet worden. Ge kunt niet de ene meer 'vrijheid' geven door iets van de ander af te nemen. Dan zou het begrip 'vrijheid' helemaal inhoudsloos worden. Wat is het nut van het concept 'vrijheid' als ge het niet voor de rechtbank kunt afdwingen? Dat overdreven materialisme op links is geweldig storend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is ook wat Thatcher bedoelde met 'there is no such thing as society'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be