Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Alboreto 31 augustus 2011 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5661009)
Het hele artikel komt er op neer dat de hedendaagse IQ testen eigenlijk een afdruk zijn van de welvaart en de bijhorende opleidingen. Waardoor armere streken slechter scoren.

Daar kan ik me in vinden.

Pericles 31 augustus 2011 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5662145)
oh, fijn, als je die toer op wilt gaan...

als de KKK in de USA studies hebben gedaan en uit die studies blijkt dat de zwarte bevolking van amerika inferieur is. dan ga ja dat dan ook niet als racisitisch bestempelen, omdat het maar een conclusie is van een studie??

wat een zever, of mogen we nu zomaar alles zeggen omdat ene pipo daar een 'studie' heeft van gemaakt??

Ik heb al lang die gegevens waarop mac' zijn kaartje (zijn enige 'argument' die zegt dat zijn uitspraak niet racistisch zou zijn) is op gebaseert weerlegt http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3239

Weerom toont u niets aan .
Iedereen die iets publiceert dat u niet aanstaat is dus "ne pipo".
Geef toe , als basis voor een onderbouwde argumentatie is dit waardeloos. :roll:

Pericles 31 augustus 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5662170)

Dat is inderdaad een argument , indien men een mens in een omgeving steekt waar men niet of weinig moet denken, kan die persoon zijn denkvermogen ook maar moeilijk ontwikkelen.

Alboreto 31 augustus 2011 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5661054)
Dat is mijn interpretatie van't artikel.

En natuurlijk het "feit" dat we er van uit kunnen gaan dat de Chinezen zulke testen neppen, zoals doorsnee commies betaamd. Wie gaat het nu merken dat dezelfde 5 000 hoogbegaafde Han Chinezen de testen van 50 000 Oeigoeren afleggen?

Het zou nog een andere oorzaak kunnen hebben.
IQ testen werken op basis van pictogrammen

En wie hebben er al van een prille leeftijd leren werken met pictogrammen?

Sywen 31 augustus 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5662171)
Weerom toont u niets aan .

hier nog eens, moest het aan uw aandacht zijn ontsnapt:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3239

een twintigtal argumenten waarmee aangetoond wordt dat de gegevens waarop dat kaartje is gebaseert incorrect zijn.

wat meer moet je hebben?

the_dude 31 augustus 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5662152)
De reden dat die mensen jaren overslaan is niet omwille van het "presteren presteren presteren" maar omwille van het "vervelen vervelen vervelen". Aan de universiteit heb ik al drie mensen ontmoet die op 16-jarige leeftijd starten met studeren. Waarschijnlijk toeval dat de ene het vierde, vijfde en zesde middelbaar met zelfstudie in één jaar kan studeren en de andere 20s haalt...

wie wil streven zal het goed doen op school, wie geen interesse heeft in streven zal het niet goed doen.

Alboreto 31 augustus 2011 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5661205)
U geeft geen uitleg. U vertelt gewoon iets anders om geen uitleg te moeten geven. Ook al wordt uitdrukkelijk gevraagd om dat niet te doen.

Paulus, het is niet omdat ge het niet eens zijt met de uitleg dat er geen uitleg is gegeven.
Zowel Artisjok als ik hebben een duidelijke uitleg gegeven.
Deal with it.

Pericles 31 augustus 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5660803)

Het komt er eigenlijk voor een groot stuk op neer dat de studie gebaseerd is op te weinig data.
Dat is een argument , de steekproef moet groot genoeg zijn.

Macchiavelli 31 augustus 2011 18:13

Citaat:

Ik heb al lang die gegevens waarop mac' zijn kaartje (zijn enige 'argument' die zegt dat zijn uitspraak niet racistisch zou zijn) is op gebaseerd weerlegt http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3239

Je hebt de kritiek uit dat wikipedia-artikel gecopiëerd ja, maar daarmee heb je echt niet aangetoond waarom mijn uitspraak dan opeens "racistisch" zou zijn. Het enige wat je hebt aangetoond, is dat er controverse bestaat over dat boek waaruit dat kaartje afkomstig is. Iets weerleggen is toch echt wel wat anders.
Je hebt het net zo goed weerlegd als dat je bent in het hanteren van de d/t-regels.

Alboreto 31 augustus 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5661411)
Is er intussen al een update over de klacht van Jurgen? Is ze ontvankelijk?

Is al een paar keren gevraagd geweest, maar Maarten, noch de moderatie geven respons.

Alboreto 31 augustus 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5661781)
het gaat hier niet over de waarde van statistieken. Maar volgens sommige forummers zijn statistieken blijkbaar racistisch als de uitkomst niet naar hun zin is, of als ze vinden dat de vraagstelling gebaseerd is op iets waarover geen vragen mogen gesteld worden.

Geen enkele forummer vindt dat.
Ge zijt windmolens aan het bevechten.

Pericles 31 augustus 2011 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5662219)
Je hebt de kritiek uit dat wikipedia-artikel gecopiëerd ja, maar daarmee heb je echt niet aangetoond waarom mijn uitspraak dan opeens "racistisch" zou zijn. Het enige wat je hebt aangetoond, is dat er controverse bestaat over dat boek waaruit dat kaartje afkomstig is. Iets weerleggen is toch echt wel wat anders.
Je hebt het net zo goed weerlegd als dat je bent in het hanteren van de d/t-regels.

Dat heb ik ook gezien , er zijn blijkbaar grote problemen met de d/t regel, maar goed. ;-)

Alboreto 31 augustus 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5661839)
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3235

jouw geloofwaardigheid is voor mij al ver onder nul gezakt.

Sywen,

Sywen 31 augustus 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5662088)

Zie hierboven. Niemand wordt door mij met naam genoemd. Het begint met "als" hetgeen een premisse aanduidt.
In jouw voorbeeld richt je je direct aan mij. Dat is een groot verschil en dat maakt jouw voorbeeld tot een persoonlijke aanval en hetgeen ik zei niet.

maar zoetje toch,

"dan kan ik gerust zeggen dat als er hier achterlijke idioten hun racistische meningen willen verkondigen met aangetoonde valse gegevens dan ...... "

ik noem hier ook niemand met naam, het begint ook met een "als" die ook een premisse aanduidt. maar toch is dit ook een persoonlijke aanval, hoe je het draait of keert.

(disclaimer: dit is enkel een voorbeeld, ik noem hier niemand een achterlijk idioot)

en het is niet omdat de moderatie het niet bestraft en het door de vingers ziet, dat het geen aanval is (en dat is ook een drogreden)

Cynara Cardunculus 31 augustus 2011 18:28

Citaat:

oh, fijn, als je die toer op wilt gaan...

als de KKK in de USA studies hebben gedaan en uit die studies blijkt dat de zwarte bevolking van amerika inferieur is. dan ga ja dat dan ook niet als racistisch bestempelen, omdat het maar een conclusie is van een studie??

wat een zever, of mogen we nu zomaar alles zeggen omdat ene pipo daar een 'studie' heeft van gemaakt??

Ik heb al lang die gegevens waarop mac' zijn kaartje (zijn enige 'argument' die zegt dat zijn uitspraak niet racistisch zou zijn) is op gebaseerd weerlegt http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3239

voor de vijfde maal: vindt U het ook racistisch als uit diezelfde studie blijkt dat oost-aziaten gemiddeld zes punten hoger scoren dan het gemiddelde van de blanken? of mag dat wel?

Cynara Cardunculus 31 augustus 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5662170)

China is dus het meest welvarende en ontwikkelde land ter wereld. Dat moet ge ginds vooral op het platteland eens gaan vertellen. Toch scoren ze gemiddeld 106+
ai! wat nu?

Cynara Cardunculus 31 augustus 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5662186)
Het zou nog een andere oorzaak kunnen hebben.
IQ testen werken op basis van pictogrammen

En wie hebben er al van een prille leeftijd leren werken met pictogrammen?

IQ testen voor kinderen van drie jaar tonen dezelfde afwijkingen. Wat nu? hebben chinezen al pictogrammen leren lezen in de baarmoeder?

Sywen 31 augustus 2011 18:32

gaat het nu over aziaten? ik dacht dat het over de sub-sahara ging

Macchiavelli 31 augustus 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5662247)
maar zoetje toch,

Nogmaals een vriendelijk verzoek dit soort koosnaampjes achterwege te laten. Anders zou ik dat zomaar als een persoonlijke aanval kunnen gaan zien.

Citaat:

"dan kan ik gerust zeggen dat als er hier achterlijke idioten hun racistische meningen willen verkondigen met aangetoonde valse gegevens dan ...... "

ik noem hier ook niemand met naam, het begint ook met een "als" die ook een premisse aanduidt. maar toch is dit ook een persoonlijke aanval, hoe je het draait of keert.

(disclaimer: dit is enkel een voorbeeld, ik noem hier niemand een achterlijk idioot)

Nee hoor, dit is geenzins persoonlijke aanval, want je noemt niemand specifiek bij naam, en bovendien verbind je er een premisse aan.
Wat snap jij niet aan "persoonlijk" in "persoonlijke aanval"?

Citaat:

en het is niet omdat de moderatie het niet bestraft en het door de vingers ziet, dat het geen aanval is (en dat is ook een drogreden)

Ik ben blij dat je hier zelf al toegeeft dat je nu alweer met een drogreden op de proppen komt.

Macchiavelli 31 augustus 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5662265)
gaat het nu over aziaten? ik dacht dat het over de sub-sahara ging

Het gaat hier al 168 pagina's over vermeend "racisme" op dit forum, in geval je dat niet in de gaten had. Dat kan natuurlijk best, want ik zie jou telkens offtopic gaan, maar nu weet je dat in elk geval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be