![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Gaat ge nu serieus zeggen dat iedereen meer 20s dan geen 20s kan halen als hij maar genoeg streeft? Dat iedereen 3 jaar middelbaar met zelfstudie thuis kan doen als hij maar genoeg streeft? Het maakt er u in ieder geval niet geloofwaardig op... |
Citaat:
|
Citaat:
Wat wel klopt is dat kinderen bij hun ontwikkeling prikkels nodig hebben om hun denkvermogen te ontwikkelen, maar voor een kind wat pakweg opgroeit in de brousse van Afrika zal dit iets anders inhouden dan voor een kind in Ijsland of Borgerhout.. om intelligentie te bepalen moet je dus testen gebruiken die slaan op het oplossen van problemen binnen een bepaalde omgeving..pas dan krijg je ene werkelijk correct beeld. Of bedoelde je gevangenissen en psychiaterische instellingen? Dat lijkt me inderdaad gene stimulerende omgeving, maar meestal vind je daar dan ook gene kinderenn tenzij op een kinderafdeling in de psychiatrie..;-) |
Citaat:
een vbtje Citaat:
|
Citaat:
Niet alleen studies moeten gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, óók citaten moeten in hun context worden beoordeeld. Het gaat om dit bericht: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=306 De discussie gaat erover of hulp aan Somalie immoreel is, en de vraag wat dán de oplossing is als dat inderdaad zo is. Naar mijn mening is bovenstaande post een cynische, geen racistische. De auteur van het bericht is elk geloof in een oplossing kwijt, om verschillende redenen. De verwijzing naar de kaart en ''grenzend aan debiliteit'' is een boutade. (En dit staat ook nog eens los van het feit dat zowel de studie als de definities van iq-waarden niet racistisch te noemen zijn.) De auteur is ook nog eens tegen ''kolonialistische oplossingen''. De twijfel aan de capaciteiten van een derde-wereld-land om een efficiente organisatie op poten te zetten is wijd verbreid. Niet voor niets heeft de UN ontwikkelingsprogramma's opgezet die meer dan dertig jaar beslaan. De discussie over een efficiente hulpverlening is ook niet nieuw. Arnold Karskens bijvoorbeeld, een linkse, racismebestrijdende journalist, noemt de hulpverlening aan Somalie zelfs misdadig. Het bericht is cynisch, ietwat hard, misschien niet sympathiek in ieders ogen, maar zeker niet racistisch. In de verste verten niet. In deze discussie over racisme op politics.be is ie er met zijn haren bijgesleept. |
Citaat:
Wij gebruiken pen en daarvoor pen en papier, zij gebruiken hun handen. Wij gebruiken meer het abstract denken, zijn meer het creatieve. Wij meer onze linkerhelft, zij de rechterhelft (of mss meer een combinatie van beide) Citaat:
|
Citaat:
Ik zie niet in hoe die post een satisfying antwoord op mijn vraag biedt? |
Citaat:
De hersenen moeten in beweging blijven of hun probleemoplossend vermogen zakt. Als uw taak is : de hele dag maniok plat stampen , is dat weinig bevorderlijk voor de ontwikkeling van uw "probleemoplossend " vermogen. Denkt u niet ? |
Er staat in het subforum een topic waarin Nazi-Duitsland wordt opgehemeld.
|
Citaat:
|
-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-toch argumenten leest van negeerlijsters -de recordhouder postings wil blijven in dit topic |
Citaat:
|
Citaat:
|
En dan nu uw punt Alboreto?
Trouwens, wetsvrezende inwoners van België zouden zich totaal niet aangesproken mogen voelen door mijn nogal hardvochtige uitspraak. En dan is de vraag, waar is de onwaarheid in mijn schrijfsel? Zijn kamelenjockeys, geitenhoeders en karavaanrovers knelpuntberoepen in België? Of zijn dancings en soortgelijke horecazaken bedoeld als alternatieve gevechtssport beoefenplekken? |
Citaat:
Die discussie ging over discriminatie op de arbeidsmarkt. Discriminatie naar afkomst. Hoe pas jij daar "kamelenjockeys, geitenhoeders en karavaanrovers" in? |
Citaat:
En ik heb ook de vraag gesteld hoe hij daar racisme in ziet. Discriminatie op basis van kennis en vaardigheden, ja , dat kan U daar wel in zien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be